Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 92
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Cake is vet....!

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De zanger van Cake speelt over een oude Goya spaanse gitaar en dat gaat in een klein transistor dingetje.
    Klinkt van geen kant naar klassiek.
    Maar precies goed voor wat het moet zijn in die band.
    Een dure pickup of microfoon zou zijn hele sound om zeep helpen.

    Ik heb een 00 gitaartje, speciaal gekocht voor een lofi Tom Waits geluid. Je zou er eigenlijk een Dearmond in moeten zetten maar die zijn best prijzig en ik dacht, in de gedachte van lofi koop ik het goedkoopste pickupje wat ik kan vinden. Iets van 20 euro.
    Klinkt als delta blues lofi TOTAAL kut.
    Toch best moeilijk, een MOOI lofi geluid.
    ik heb es in een threestring tin can slide gitaartje een chinese ceramisch strat pu gezet: idem: prutsgeluid maar door een kleine warme buizenamp ook instant Centerville Texas anno 1935 ofzo

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Misschien moet ik die gitaar gewoon 's mee nemen, kijken wat het doet op een stage.
    Hier thuis krijg ik er ook niet echt een goed idee van, moet allemaal zo zacht dat je altijd de gitaar zelf er doorheen blijft horen.
    Maar ook, TB speelt meer in het Dylan idioom waar lofi niet echt welig in tiert, da's toch meer dreadnought & jumbo.

    Nou moet Mario weer wat roepen want het is zijn topic.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 28 december 2017 om 23:06
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ja uuuuuh, ik zit vooral even te denken dat ik het ook allemaal niet meer weet. Ik herinner me ernstig vaak een concert van ene Scott H. Biram, die helemaal in zijn eentje op een podium zit en op weinig subtiele wijze zichzelf begeleid door op 1 van zijn 3 stokoude Gibson ES-150's (denk ik), of een Gibson Explorer (het is een aparte jongen met punk en blues roots) te raggen. Is ook leuk.

    We hadden laatst een akoestisch optredentje. Maar dan echt extreem klein. Letterlijk een huiskamerconcertje om een feestje op te leuken. 10-jarig bestaan van de toko waar ik wat vrijwilligerswerk verricht. En omdat ze mij er op aan zouden kijken als het kut zou zijn, vond ik dat we eerst maar eens moesten repeteren. Het moest beslist niet hard, maar voor de balans en zo wilde ik het toch uitversterken. Ik was een weinig nerveus. Dus ik wilde repeteren met de spullen waarmee we zouden optreden. Vraagt een zangeresje waarom ik niet gewoon mijn akoestische gitaar in mijn AC15 prik. Ik kon haar wel schieten. Ik probeerde haar nog uit te leggen waarom dat niet goed zou klinken, maar ze begreep er geen kut van. Uiteraard had niemand gehoor gegeven aan mijn verzoek om het AER setje mee te nemen en dus mopperde ik mijn gitaar, vies kijkend de Vox in...

    ... en dat vond ik eigenlijk best wel ok klinken. O, de schaamte...

    Maar dat moet natuurlijk wel een keer ophouden!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik denk dat wanneer ik, wat niet gaat gebeuren, een akoestische set in elkaar zou draaien juist misschien voor een ampje zou kiezen, gewoon om een ander geluid te hebben en de boel zelf in de hand te houden.
    Ik heb een digitech pedaaljte wat je six string als een 12 string doet klinken, dat zou van pas kunnen komen. En wat overdrive voor wanner ik iets met een slide zou doen. Geen typisch singer/songwriter stuff denk ik. Beetje gruizige sound.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Gruizig is goed. Die Digitech vind ik op YouTube niet heel overtuigend klinken. Voel ik toch meer voor jouw eerder geopperde idee om er een manneke naast te hebben. Iemand die toevallig ook een 12-string heeft, of een doos in Nashville tuning, omdat ik heb gemerkt dat ik dat stiekem nog mooier vind icm een normaal gestemde gitaar, ipv een 12-string. Maar misschien weet ik nog wel een geinig ding te scoren en, ach we zien wel... Het is ook de gezelligheid van het samen optreden. En hij (of zij) kan dan hopelijk ook rijden en het een en ander sjouwen en aansluiten. Ik moet vooral zorgen dat ik een houten poot krijg. Tank ik zelfvertrouwen uit.
    Uiteindelijk moet ik gewoon maar ergens beginnen en dan zie ik wel wat het wordt. Korte, goed lopende setjes van een half uur tot drie kwartier, beetje interactie met het publiek, maximaal drie glazen whiskey tijdens het optreden..... Ja, dat tweede manneke is belangrijk. En ik weet ook al wie ik daarvoor probeer te strikken. Ik heb 'm alleen nooit horen zingen. Kan dus nog een puntje van aandacht worden.

    Ik ik denk dat ik best iets opgestoken heb door met ons allen te bomen. Da's goed. En het hoeft hier niet te stoppen. Het is ook wel eens lekker om met enkele lieden te bespreken hoe zoiets aan te pakken.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    nou je hebt weer voor een leuk lezenswaardig topic gezorgd.
    Hoewel ik jou als ouwe rot eigenlijk niets hoef te zeggen; wanneer ik jouw posts hier lees dan denk ik dat je best wel tot goede teksten kunt komen zonder dat het kazig wordt; beetje sarcastische zwartgallige humor hier en wat autobiografisch daar (tap vooral lekker uit het vaatje 'ervaringen en aanvaringen met d'n andere sexe'). En als je geen geweldige stem hebt.. ach, de heer L. Cohen zong ook niet als een koorknaapje… blijf vooral binnen je vocale bereik en desnoods ga je declameren en scanderen ….. (ken je Drs. P nog?) en als je toch een maatje mee wil nemen.. (akoestisch basje?) laat die dan harmonietjes doen.. wordt het vast heel gezellig. De aandacht een uur lang vasthouden? Probeer interactie met het publiek (ook niets nieuws).
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Voor live gebruik zijn de ColeClarks perfect vanwege de elektronica en regelmogelijkheden. Je kunt gewoon altijd je geluid maken zoals je het hebben wilt. Ik gebruik ze als semi Bas , half drumstel enz. Ze zien er ook niet meer uit......
    De HD-35 was mijn droomgitaar en die wordt bijna elke dag bespeeld vanwege zijn mooie acoustische klank. Groot plezier om op schoot te hebben en inspireert met zijn klank om muziek en teksten te schrijven. Ik heb zelfs respect voor het instrument vanwege het vakmanschap wat er in is gaan zitten en de klank die het levert. Ja, ik weet het, ik heb een paar steken los......
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    nou je hebt weer voor een leuk lezenswaardig topic gezorgd.
    Hoewel ik jou als ouwe rot eigenlijk niets hoef te zeggen; wanneer ik jouw posts hier lees dan denk ik dat je best wel tot goede teksten kunt komen zonder dat het kazig wordt; beetje sarcastische zwartgallige humor hier en wat autobiografisch daar (tap vooral lekker uit het vaatje 'ervaringen en aanvaringen met d'n andere sexe'). En als je geen geweldige stem hebt.. ach, de heer L. Cohen zong ook niet als een koorknaapje… blijf vooral binnen je vocale bereik en desnoods ga je declameren en scanderen ….. (ken je Drs. P nog?) en als je toch een maatje mee wil nemen.. (akoestisch basje?) laat die dan harmonietjes doen.. wordt het vast heel gezellig. De aandacht een uur lang vasthouden? Probeer interactie met het publiek (ook niets nieuws).
    Dank. Kijk, stiekem weet ik heus wel het één en ander, maar ik merk dat ik het prettig vind om topics te openen waar iedereen lekker op in kan haken, zonder bang te zijn dat het teveel 'off-topic' wordt. Het forum is ervoor om mensen die dezelfde passie delen met elkaar te laten bomen over alles en nog wat. En dat gebeurt te weinig. Er moet weer wat peper in.

    Drs. P is voor mij, met mijn almaar ellendig voelende en mezelf kleinerende persoonlijkheid, juist zo'n man die mijn teksten zo schril laat afsteken t.o.v. zijn genialiteit, dat het me weerhoudt om enkele noodzakelijke stappen te maken in de richting van iets waarmee ik me op z'n minst kan spiegelen aan andere, ook geweldige, edoch beduidend minder vaardige schrijvers in vergelijking met de meester zelf. Ik zal mijn zelfvertrouwen moeten leren tanken bij een ander station.

    Maar nu even wat anders!
    Ik heb dit ding hier gekregen. Is dat toevallig, of doet dat alsof?
    Het is een Aphex Aural Exciter. Ik meen me te kunnen herinneren dat de oorspronkelijke eigenaar hier bijzonder blij mee was en dat het ook geen lullig ding was. Hij was ook geen type die rotzooi kocht. Integendeel.
    Maar kent iemand van jullie dit ding? Is er hier iemand die er wellicht ooit mee heeft gewerkt?

    Hier is het plaatje (hoop ik):

    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 6 januari 2018 om 07:09
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ken de 19" versie. Die zat in de jaren '90 in ieder studiorack en je zag ze live ook vaak. Gooit je geluid wat meer open en geeft een voller laag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top