Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Gitaarsnoer

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard Gitaarsnoer

    Dag mensen,

    Het wordt tijd om één of twee gitaarsnoeren erbij te kopen. Welk merk biedt de best prijs/kwaliteit verhouding? Of is er een merk dat wat duurder is maar zeer duurzaam is zoals mijn Whirlwind die ik vroeger had.
    Laatst gewijzigd door Brad; 15 december 2017 om 18:43

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Als ik nu mijn kabels moest vervangen, zou ik bij Thomann de Sommer Cable Spirit LLX kopen met Neutrik pluggen.
    Je bent dan voor een kabel van 6m iets meer dan 2 tientjes kwijt (en wat werk), naar je hebt dan een degelijke kabel met erg lage capaciteit.

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als ik nu mijn kabels moest vervangen, zou ik bij Thomann de Sommer Cable Spirit LLX kopen met Neutrik pluggen.
    Je bent dan voor een kabel van 6m iets meer dan 2 tientjes kwijt (en wat werk), naar je hebt dan een degelijke kabel met erg lage capaciteit.
    https://www.thomann.de/nl/sommer_cab...spirit_llx.htm
    Prijs per meter.

    Ik ben blij met mijn Pig Hog kabel (via Bax). Vanwege de stevige 'textiel' mantel. Ik ga namelijk voortdurend op de kabel staan of er rolt een stoel overheen. Bovendien is ie kort, 3 ipv de standaard 5 of 6, zodat ik geen overtollige kabel heb liggen. En een opvallende kleur zodat ik ziet welke kabel bij welk apparaat/instrument hoort.
    Laatst gewijzigd door Schrevel; 16 december 2017 om 10:07

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dank voor de info, ik denk dat ik voor de optie ga die Dennis heeft geadviseerd.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wel opletten:

    Dat zwarte tussenlaagje is geleidend, en mag dus geen contact maken met de "hot" draad.
    Wat heb ik gevloekt op soortgelijke kabel, toen ik dat nog niet wist

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Leuk topic wel.
    Geinig dat monster cable als stil betiteld worden. Ik heb sinds 2006 een aantal monster (rock) cables. Degelijke kabels, maar stil? Niet echt.
    Spectraflex blijft ook prima heel. Ik heb trouwens nog een dimarzio kabel die er uit ziet als spectraflex, maar die dimarzio kabel is lang niet zo degelijk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    misschien overkill maar ik ben voor thuis overgegaan op draadloos omdat zelfs de duurste kabels uiteindelijk breken/storen/in de knoop raken en ik over de jaren gewoon teveel geld heb uitgegeven aan mijn kabels
    met de line6 g10 heb ik nu na 1,5 jaar mijn geld wel er uit en ik heb een constant goed geluid
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Gek hoe dat werkt met kabels.
    Mijn spectraflex is bijna door de mantel heen gesleten door gebruik, zonder problemen. Mijn oudste Monster is ook zo goed als versleten zonder problemen (1x nieuwe plug nodig gehad omdat ik op de kabel trapte te dicht bij de top waar ie ingeplugd was). Terwijl ik juist met Klotz gigantisch veel problemen heb gehad. Terwijl dat bij anderen weer anders is. Blijft een bijzonder fenomeen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top