Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11

    Standaard

    Ik ben alleen nog meer in de war.

    Uiteraard is het de bedoeling dat ik de amp op gewoon op een fatsoenlijke manier wil versturen die werkbaar is. Dat er ook beschermend materiaal voor nodig is lijkt nu ook wel evident. En dat is gemakkelijk te vinden. Een geschikte box (beter?) wat minder...

    Ik maak me vooral zorgen om de boden van een doos/verpakking/wat het ook moet worden. Als de zijden geplakt worden is gaat die 30kg daar toch gewoon door zakken?

    Zou me sterk lijken moest dit de eerste 2x12" die in een geschikte doos/box/verpakking van A naar B geraakt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Gewoon net zoveel ductape er om heen tot je denkt nu is het goed.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Timmer er dan een kistje omheen. Zoveel werk is dat niet

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Gewoon net zoveel ductape er om heen tot je denkt nu is het goed.
    Hoor ik al iets meer in

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Timmer. Zoveel werk is dat niet
    Je wil niet weten hoe onpraktisch ik ben

    Ik ga dan maar eens aan het experimenteren slagen

  5. #15

    Standaard

    piepschuimen hoeken + bubblewrap is een goed begin

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratkerel Bekijk bericht
    Ik maak me vooral zorgen om de boden van een doos/verpakking/wat het ook moet worden. Als de zijden geplakt worden is gaat die 30kg daar toch gewoon door zakken?
    In die termen mag je niet redeneren want dan gaat het zeker fout.

    Vergelijk het de manier waarop een droogtrommel, wasmachine, koelkast verzonden en verpakt wordt: daar zit gewoonlijk weinig doos omheen. De 'doos' dient in dit geval enkel om al het beschermings- en verstevigingsmateriaal op zijn plaats te houden en dusdanig heb je genoeg aan wat stroken dik karton en heel veel ductape.
    Ik bewaar altijd het piepschuim dat rond bovenvernoemde goederen zit voor exact dit doel.

    Mijn werkwijze:
    -loszittende delen vast tapen of verwijderen en apart erbij verpakken.
    -oud proper laken of handdoek eromheen en dan in een grote plastic zak voor het geval die doos een dag in de regen staat omdat de bezorger er niets beter op vond om het gewoon naast of achter de woning te plaatsen.
    -bubbelwrap noppenfolie eromheen
    -hardboard/geperst karton zoals achterkanten van kasten op maat snijden en eromheen
    -centimeters dik piepschuim op hoeken en randen (restanten van koelkast, wasmachine etc. verpakkingen)
    -kartonnen doosdelen eromheen om alles op zijn plaats te houden en vervolgens heel veel ductape.

    Door je 'doos' zelf 'op maat' te maken kan het object ook nooit door de bodem vallen want je hebt altijd het object zelf vast, welliswaar met een aantal lagen bescherming tussen je hand en het object.

    Er kruipt ontieglijk veel tijd in als je het goed wil doen en op zeker wil spelen. Ik denk dat bij de meeste verzenddiensten geldt dat zo verpakt moet zijn om een val (lees worp) vanop 1m te overleven.

    Bij de lokale bouwmarkt of supermarkt kan je vragen of ze 'afval' (dik piepschuim/dik karton) hebben wat je dan gratis meekrijgt. Meestal staat er een grote container met dat soort spul van al de leveringen die zij ontvangen en moeten uitpakken.
    Ook op het recyclage park kan je dit gratis vinden.
    Laatst gewijzigd door jan7; 15 december 2017 om 18:03

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Precies wat Jan7 zegt, de (papier)container van een bouwmarkt.
    Heeft me meerdere malen gered.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 15 december 2017 om 18:32

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Ook op het recyclage park kan je dit gratis vinden.
    Dit is echt een heel erg goede tip. Thanks!!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Als je echt super lui bent en het mag wat kosten, dan een site als bijvoorbeeld https://www.doosopmaat.nl

    Even het gewicht doorgeven vantevoren aan een medewerker, die kan je wel adviseren vermoed ik. Twee dozen laten maken; eentje voor om de amp, en eentje die iets groter is, zodat je in de tussenliggende ruimte het vulmateriaal kan plaatsen.

    Waar ligt B trouwens? Hier in het Nederlandse bij PostNL bijvoorbeeld gaat het gewicht tot aan 30 kilo, althans als ik de site moet geloven.

    In Nederland (NL): 24-uursservice
    Voor pakketten tot 10 kg geldt een maximum formaat van 100 x 50 x 50 cm.
    Voor grotere pakketten (tot max. 176 x 78 x 58 cm) geldt het tarief van categorie 10 - 30 kg.
    De rood gearceerde tarieven zijn inclusief btw (overige tarieven zijn vrijgesteld van btw).

    https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/

    Dus waar B ook zijn mag, altijd handig om van tevoren even het gewicht en afmetingen te checken bij je pakkettenboer.

    https://onlineverzendservice.be/ bijvoorbeeld. Of je kiest voor een koerier die rechtstreeks rijdt. Duurder, maar meer kans dat je amp heelhuids aankomt. Ik zou sowieso een extra verzekering afsluiten.
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 16 december 2017 om 09:32
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    In die termen mag je niet redeneren want dan gaat het zeker fout.

    Vergelijk het de manier waarop een droogtrommel, wasmachine, koelkast verzonden en verpakt wordt: daar zit gewoonlijk weinig doos omheen. De 'doos' dient in dit geval enkel om al het beschermings- en verstevigingsmateriaal op zijn plaats te houden en dusdanig heb je genoeg aan wat stroken dik karton en heel veel ductape.
    Ik bewaar altijd het piepschuim dat rond bovenvernoemde goederen zit voor exact dit doel.

    Mijn werkwijze:
    -loszittende delen vast tapen of verwijderen en apart erbij verpakken.
    -oud proper laken of handdoek eromheen en dan in een grote plastic zak voor het geval die doos een dag in de regen staat omdat de bezorger er niets beter op vond om het gewoon naast of achter de woning te plaatsen.
    -bubbelwrap noppenfolie eromheen
    -hardboard/geperst karton zoals achterkanten van kasten op maat snijden en eromheen
    -centimeters dik piepschuim op hoeken en randen (restanten van koelkast, wasmachine etc. verpakkingen)
    -kartonnen doosdelen eromheen om alles op zijn plaats te houden en vervolgens heel veel ductape.

    Door je 'doos' zelf 'op maat' te maken kan het object ook nooit door de bodem vallen want je hebt altijd het object zelf vast, welliswaar met een aantal lagen bescherming tussen je hand en het object.

    Er kruipt ontieglijk veel tijd in als je het goed wil doen en op zeker wil spelen. Ik denk dat bij de meeste verzenddiensten geldt dat zo verpakt moet zijn om een val (lees worp) vanop 1m te overleven.

    Bij de lokale bouwmarkt of supermarkt kan je vragen of ze 'afval' (dik piepschuim/dik karton) hebben wat je dan gratis meekrijgt. Meestal staat er een grote container met dat soort spul van al de leveringen die zij ontvangen en moeten uitpakken.
    Ook op het recyclage park kan je dit gratis vinden.
    Inderdaad wat ik zowat zocht.

    Dikke merci!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top