Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Hybrid View

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard Marshall 8020 is het wat?

    Ik heb GAS voor een kleine Marshall solid state, al een tijdje. Ik heb een Marshall Lead 12 gehad. Hoewel deze erg brak was en het niet goed deed kreeg ik er wel een erg lekker typisch Marshall geluid uit. Tot de versterker te warm werd en ging brommen. Nu kan ik een Marshall Valvestate 8020 kopen voor €40,=. Lijkt mij een redelijke prijs. Maar mijn vraag: Hoe verhoudt deze Valvestate 8020 (made in UK) zich tot de oudere Marshall SS combo's? Qua klank, kwaliteit en houdbaarheid? Iemand ervaring met dit type amp?

    Stef

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zal ik het dan maar zeggen..... (na 57 antwoordloze views)




    Nee, da's niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is nie veul. Maar voor €40,- kun je je er ook geen buil aan vallen.

  4. #4

    Standaard

    Nee, tis idd niks. De lage prijs maakt dan nog iets goed als je eigenlijk geen eisen stelt ofzo.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zal ik het dan maar zeggen..... (na 57 antwoordloze views)
    Nee, da's niks.


    Zelf trouwens geen eigen ervaring met de amp die je op het oog hebt. Wel eens op een blauwe maandag op zo'n chorus valvestate met twee speakers gespeeld.

    Check anders het youtube kanaal van Johan Segeborn eens, de beste man probeert vanalles uit. En hoe!

    https://www.youtube.com/user/JohanSegeborn

    In de onderstaande video voelt hij de Lead 12 eens aan de tand.

    'Hi. Today we're gonna sjek out.....'



    Mijn gitaar tech zei erover:

    Die oude transistor dozen van Marshall zijn toch eigenlijk stiekem beter dan de latere Valvestates serie. In de repetitie ruimte van de Backstage stond ook zo'n oud transistor combootje met een 100 watt speaker. Klonk niet verkeerd met een Marshall JMP-1 preamp ervoor.
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 16 december 2017 om 11:06
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Die oude transistor dozen van Marshall zijn toch eigenlijk stiekem beter dan de latere Valvestates serie. In de repetitie ruimte van de Backstage stond ook zo'n oud transistor combootje met een 100 watt speaker. Klonk niet verkeerd met een Marshall JMP-1 preamp ervoor.
    Ligt echt heel erg aan welke valvestate je hebt. Het zal nooit een buizenbak worden, maar bijv. de latere AVT serie was echt niet zo slecht. Persoonlijk vond ik het beter dan welke mosfet, of weet ik het welke ouwe transistorbak dan ook. Maar een fijne Marshall met buizen wordt het niet, mag ook niet verwacht worden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het is nie veul. Maar voor €40,- kun je je er ook geen buil aan vallen.
    Ik vind het zo'n 39 eur teveel.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard

    Ik heb al toegezegd dat ik hem wil, ik koop hem. Ben gewoon benieuwd. Velen zijn lyrisch over de LEAD12 (ik ook als ie het deed), LEAD20 en andere Marshall solid states. Ik heb al wel door dat als ik er vanaf wil ik 'm niet hier op het forum moet aanbieden
    Zit wel een Celestion in. Ik zie dat iedereen 'm niks vind, maar waarom?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat ding klinkt als een natte wind. Heb in de 90s dit ding getest en vergeleken met een marshall reverb 75, en toen voor de reverb 75 gegaan, puur omdat het crunch/leadkanaal beter klonk. Maar voor die 4 tientjes kan je hem later als speaker kast gebruiken zeker vanwege die speaker.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ok, een ander geluid van mij: ik heb er eens een avondje op gespeeld en kreeg er best wel een leuk geluid uit, verwacht alleen geen geluid dat op Marschall lijkt en blijf weg bij het vervormde geluid, pedalen slikt zo'n ding best op clean dus best bruikbaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top