Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zal ik het dan maar zeggen..... (na 57 antwoordloze views)
    Nee, da's niks.


    Zelf trouwens geen eigen ervaring met de amp die je op het oog hebt. Wel eens op een blauwe maandag op zo'n chorus valvestate met twee speakers gespeeld.

    Check anders het youtube kanaal van Johan Segeborn eens, de beste man probeert vanalles uit. En hoe!

    https://www.youtube.com/user/JohanSegeborn

    In de onderstaande video voelt hij de Lead 12 eens aan de tand.

    'Hi. Today we're gonna sjek out.....'



    Mijn gitaar tech zei erover:

    Die oude transistor dozen van Marshall zijn toch eigenlijk stiekem beter dan de latere Valvestates serie. In de repetitie ruimte van de Backstage stond ook zo'n oud transistor combootje met een 100 watt speaker. Klonk niet verkeerd met een Marshall JMP-1 preamp ervoor.
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 16 december 2017 om 12:06
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard

    Ik heb 'm. Half uurtje getest met mijn London City Strat. Ehh, even wennen hoor. Met alles neutraal klinkt dat ding schel. Had de Lead 12 ook. Hoog er uit en laag er in. Beter, beetje spelen met de toneknop op de gitaar doet ook wonderen. Zo klinkt het cleane kanaal best aardig, zeker met wat reverb. Reverb is trouwens veren en werkt en klinkt goed. Cleane kanaal heeft geen volume maar een gainknop. Kan niet heel luid zonder te oversturen. Wordt dan ook weer wat scheller. Scheurkanaal is ook schel, ook hier weer hoog er uit draaien. Met volume op 3/4 en gain op 1/4 klinkt het lekker. Gain niet hoger dan wordt het blikkerig. Crunch tot stevige Rock klinkt echt lekker. High gain niet echt. Tot zover blij mee. Het wow-gevoel dat ik kreeg van de Lead12 is wel minder. Misschien verwacht ik te veel van dit dingetje. Toch klinkt ie best goed en alles doet het. Ding is wel made in UK, misschien maakt dat wat uit. Engelse meuk ipv Chinese. Ik heb er nu meer lol mee dan met mijn Bugera BC15. Pedalen nog niet getest.

    Prima en vooral leuk ding tot zover. Straks ook even testen met de Kramer Baretta.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Die oude transistor dozen van Marshall zijn toch eigenlijk stiekem beter dan de latere Valvestates serie. In de repetitie ruimte van de Backstage stond ook zo'n oud transistor combootje met een 100 watt speaker. Klonk niet verkeerd met een Marshall JMP-1 preamp ervoor.
    Ligt echt heel erg aan welke valvestate je hebt. Het zal nooit een buizenbak worden, maar bijv. de latere AVT serie was echt niet zo slecht. Persoonlijk vond ik het beter dan welke mosfet, of weet ik het welke ouwe transistorbak dan ook. Maar een fijne Marshall met buizen wordt het niet, mag ook niet verwacht worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top