Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 december 2017
    Locatie
    middendrenthe
    Berichten
    1

    Standaard Hans stelt zich voor

    Muziek zat er van jongsaf aan in. begonnen op 7jr met pianolessen tot mijn 16e. Geen conservatorium want dat trok mij dan weer niet. [te formeel] andere zaken trokken meer mijn aandacht zoals bandjes met je mede scholieren. jammen in cafe 'gebed zonder end' [amsterdam] waar ze oude piano hadden staan en een fantastische flipperkast.

    hobbelend van bandje naar bandje, van blues tot grunge tot ik rond mijn 35e het wel nodig vond om eens een gitaar te pakken. sindsdien af en aan gespeeld, maar piano bleef toch dominant omdat ik daar meest bedreven in was en er genoeg andere gitaar konden spelen. laatste 10 jaar fanatiek mee aan de slag. dagelijks nu oefenen en ja zowaar wordt t wat. scheelt als je vingers altijd al soepel zijn geweest en de theoretische muziekkennis er al vroeg ingegoten is.

    veel tijd voor bands enzo niet echt voor handen door mijn werk, veel in buitenland etc.

    en ohja, geboren in brabant, gegroeid in randstad en nu wonend in Drenthe. en ja ze accepteert de 'herrie'
    Das wichtigste in der Musik steht nicht in den Noten. [gustav Mahler]

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dag Hans, leuk om te lezen dat je naast muziek ook flipperen kan waarderen. Ik zou best wel zo een kast thuis willen hebben staan.

    Groeten.

  3. #3

    Standaard

    Ahhh...., gebed zonder end; da's alvast een bonus punt. Daar was ik nog wel eens te vinden, maar vaker nèt om de hoek: Het Gasthuisje.
    Fijn dat je erbij bent.
    Ik ben er eerlijk in dat ik geen gitaar kan spelen al doe ik van wel. Maar met de herrie die ik maak heb ik iedere dag plezier.
    Ik ben een gitarist met een geweldige toekomst achter zich.

    Wat voor een ontwikkeling (of niet) je als musicus te wachten staat; je sig geeft al te kennen dat je door hebt dat er meer speelt dan theorie. Veel gelul maar het komt erop neer dat ik je net zoveel plezier toewens als dat ik er zelf bij heb.

    Kom 10 maart 2018 naar de Noorder Gitaar Dag in Zuidbroek, dan kunnen Hendriksje en ik je aan de brede manlijke tors drukken.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    tsjoh.. welkom ook dus.....Cafe t Gebed dat heet al weer veel te lang Kapitein Zeppos (wie weet nog wie kapitein Zeppos was.. ik wel.. maar da's een ander verhaal...) en 't Gasthuis daar aten we wel eens 'voor weinig' in de tijd dat men op de Oudemanhuispoort probeerde van mij een ontwikkeld mens te maken..... 't papiertje kreeg ik. studentikoos ben ik gebleven.... Flipperen is ook iets van een paar generaties geleden... en dus ook doen alsof je gitaar kan spelen.......je zou haast denken dat we vrinden konden zijn......maar Drenthe is me te ver..... we lezen hier dus wel verder van jouw wederwaardigheden......koop je vooral veel gitaren met bijbehorende spullen en verhaal daarover hierop t forum.... ..maak je vrienden mee.. oh ja d'r zitten af en toe een paar sikkeneurige types hierop dit forum... laat je niet uit je veld slaan....maar wees gewaarschuwd.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Kapitein Zeppos? Het komende halfuurtje is voor jullie jongens en meisjes. Ik vond Magister Measius een leukere serie.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Hallo Hans,

    Hier nog iemand die niet gitaar kan spelen, en doet alsof hij dat wel kan LOL. Ik was eigenlijk een (middelmatige) bassist die zo nodig ook gitaar moest spelen naast zijn andere drukke en dure hobby - zijn homestudio met alles er op en aan. Je snapt wel dat ik niet met tijd en geld kan omgaan, en te vaak in mijn "hok" zit herrie te maken.

    Alle gekheid op een stokje: welkom hier!!! En ja, ik ben graag in mijn muziekkamer waar ik me vermaak met meerdere instrumenten en muziekstijlen. Maar alles binnen de perken hoor.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Hee Hans, precies andersom hier, laatste decennium begint piano/beginnen toetsen steeds meer naar de voorgrond te treden.
    Gaat wel schelen voor je op gitaar, daarvan ben ik overtuigd, niet alleen je theoretische kennis en soeplesse in de vingers, maar ook een stukje inzicht.
    Tenminste, wanneer ik op mezelf reflecteer, dan heeft de focus op piano een stuk meer structuur in mijn gitaarspel/composities gebracht, ben er zelf van overtuigd dat de juiste volgorde piano, gitaar is, niet andersom.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top