Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46

Discussie: HNWD Xvive Wireless

  1. #21

    Standaard

    Nee. Je moet geen verantwoording afleggen maar je zegt het zelf al. "geen idee". Maar je doet het ding wel af als slecht en niet de moeite waard.

    Ga dan alleen eens goed nadenken of je je mening over een produkt op een forum moet spuien als je het nagenoeg geen eerlijke kans hebt gegeven en je de motivatie waarom het niet goed was ook nog eens rammelt en pas later, als je even dito gekietelt wordt, compleet wordt.

    Met de motivatie die je opnoemt waarom het door jou "geevalueerde" systeem niet werkt kun je er de donder op zeggen dat geen enkel draadloos systeem voor jou gaat werken. En dat je die allemaal met dezelfde argumenten het graf in gaat praten. En da's niet eerlijk naar de makers ervan die gegarandeerd allemaal vreselijk hun best hebben gedaan een knap produkt in de markt te zetten. Maar omdat jij niet inziet dat dat produkt ook invloed gaat hebben op je geluid, en belangrijker, waarom dat is, maar daarna wél het produkt afdoet als slecht, is niet fair.

    En ja, dan ga ik je kietelen met termen als krulsnoer. En dan hap jij heerlijk. :-D Maar intussen meen ik het wel.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22

    Standaard

    StageClix? Volledig gemist! Dat was zeker een optie geweest omdat 2,4Hz (wifi) voor mij nog steeds een wiebelige parameter is. Maar goed, voor mij is de praktijk nog steeds anders gebleken.
    Die Xvive was voor mij echt een inpuls aankoop vanwege het formaat en het gemak.
    Ben er overigens nog steeds huul blij mee. En wellicht ga ik voor die 145 evengoed nog door het ijs. Jullie horen het. Hoop van niet. En ik neem zeker een kabel mee het podium op.


    Ff een zij-sprong
    Ik verzorg al een paar jaar het geluid voor een CCR tribute band waarmee we zeker één maal per maand op een podium staan. (bassist en gitarist spelen met Line6 en 2e gitarist met sennheiser a 900 eukers). Voor alle 3 de instrumenten hebben we nooit problemen ondervonden zowel niet in kroegen, kermissen en buiten podia.
    IK vind dat je in live settings ook wel leert te relativeren als het om sound gaat!
    Laatst schrok ik me de pleuris toen ik een signaal miste van de gitarist. Staat die gast gewoon ff te “playbacken” omdat hij in de hectiek zijn partij ff kwijt was. NIEMAND had het door !!!! En ik lachte me kapot.
    En wij lopen te lullen over laboratorium omstandigheden. Prima hoor als het om studiowerk gaat.

    Zonder gekheid… Je gear moet vooral betrouwbaar zijn en geen afbreuk doen aan de standaard die jezelf erop legt. Maar soms …. !!??

    Gr
    Luut

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    In de jaren '90 (opa vertelt) kwam draadloos beschikbaar voor het klootjesvolk. Je kon van merken als Nady en Ibanez betaalbare draadloze systemen kopen en veel gitaristen waren daar erg van gecharmeerd. Ik heb een tijdje met een Nady systeem opgetreden en ik snapte ls snel het enthousiasme. Dat spul (ook de Ibanez) werkte als een instant compressor en dat vonden velen wel lekker.
    Nahja ik vond het niks en speel nog steeds met een draadje, net als zo'n beetje al mijn voorbeelden. Ben je bang voor elektrocutie....?? Dan zeker draadloos doen...!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die compressie ja....onze andere gitarist heeft zo'n sennheiser ew nogwat van een jaar of 8 oud. Wat een drama is dat.
    Gelukkig heeft mijn G90 (en alle digitale systemen volgens mij) daar geen last van.
    Sterker nog, soundwise speel ik eigenlijk liever met die zender dan met kabel.
    Uiteraard laat ik in het midden of dat die zender goed is, of mijn kabels slecht

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Daarbij, de g-systemen van line 6 hebben een kabel simulatie optie en ik hoor het verschil niet tussen een dure spectra flex kabel
    (Stoffen versie) en mn draadloze systeem. Ook heb ik geen last van latency alleen als ik 100 meter van mn ontvanger ga staan maar zover kom ik niet meestal 😂

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die kabelsimulatie van line 6 vind ik ruk; ik weet niet waarom maar het klinkt niet als kabel. Ik heb die altijd uit staan.

    Jij speelt met IEM toch? Dus je ervaart echt latency als je heel ver van je zender af staat? Bij mij is de vertraging meer merkbaar door de afstand speakers naar mijn oren.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik speel iem ja. Ik ervaar vertraging als ik op meer dan 30 meter van mn amp sta, maar sta ik in de zaal, dan hoor ik dat niet omdat mn gitaargeluid zowel in mn oren als via de pa de zaal inkomt.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar de vertraging op meer dan 30m van je amp zoals je het nu omschrijft, lijkt meer (het gebrek aan) de snelheid van geluid te zijn waar je last van hebt, tussen amp en je oren, of lees ik het nu verkeerd?
    Anders gezegd, als je jezelf terughoort via je IEM, ervaar je dan duidelijk meer vertraging als je verder van je amp af staat?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Thomann heeft nu ook harley benton kloon hiervan zie ik:
    https://www.thomann.de/be/harley_ben...f=idx_tsr_2500
    En op papier (!) ziet die er net wat beter uit in mijn ogen.

    (en slechts 98 EUR)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar de vertraging op meer dan 30m van je amp zoals je het nu omschrijft, lijkt meer (het gebrek aan) de snelheid van geluid te zijn waar je last van hebt, tussen amp en je oren, of lees ik het nu verkeerd?
    Anders gezegd, als je jezelf terughoort via je IEM, ervaar je dan duidelijk meer vertraging als je verder van je amp af staat?
    De vertraging ervaar ik zonder in ears in dus het geluid uit de amp op afstand wat lichte vertraging heeft op zeg meer dan 30 meter.
    Via in ear heb ik hier geen last van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top