Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Discussie: HNWD Xvive Wireless

  1. #1

    Standaard HNWD Xvive Wireless

    Ben eindelijk wireless gegaan.
    Ik zocht een simpel setje waarbij ik afhaakte bij de Line6 Relay G30 en G10 om resp de slechte constructie van de zender en de het formaat van de ontvanger.

    Ongelooflijk hoe simpel die Xvive is. Plug hem in de pedalboard en gitaar en hobbelen maar.

    Nu twee maal in de oefenruimte gebruikt en 16 december op het podium. Geen catwalk afstanden dus de beloofde 100ft betrouwbaarheid zal ik niet overschrijden. Gewoon Wifi en keuze uit 4 kanalen. Hoe het in een kroeg met veel Wifi verkeer gaat moet nog blijken maar de berichten zijn veel belovend.

    Eindelijk aan de wandel






    gr
    Luut

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Wat kost zoiets?

    Xvive richt zich op de kleine beurs en dat gaat ten koste van de kwaliteit (weet ik uit eigen ervaring helaas), maar het concept van dit systeempje spreekt me wel aan, dus ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
    Ik probeer me alleen voor te stellen of dat ding echt handig is bij gebruik met een telecaster bijvoorbeeld.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Albert Collins had een snoer van 100 meter en het was min of meer een gewoonte om halverwege het optreden de kroeg uit te wandelen en op straat verder te pingelen.
    Ik wil maar zeggen, tis wel koud maar een sjaal om en dan een rondje om de kroeg lopen terwijl je Voodoo Chile d'r uit perst.
    En dan terug rapporteren.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ach, nu heeft het voor mij geen direct nut meer, omdat ik toch op een kruk zit (met mijn versterker binnen handbereik), maar ik heb in het verleden ooit eenmaal draadloos gespeeld en draadloos gezongen (via zo'n headset) en dat vond ik zo waanzinnig bevrijdend! Echt geweldig. Beetje rondlopen en zingen tegelijk, terwijl je je volledig kan richten op je publiek. Ik vond het heerlijk. Maar ik vond het ook wel een duur geintje. Zeker als je zowel voor je gitaar als voor je zang, via zo'n headset, gelijk alles moet aanschaffen van een beetje kwaliteit. En dan dat gekut met batterijen die maar 1 show meegaan. Nee, dat was het me niet waard. Voor dat geld kon ik ook een hele behoorlijke versterker kopen, om maar iets te noemen. En daarom ben ik toch nieuwsgierig naar de prijs. For the times they have been changing...
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Valt mee idd.
    Ik speel sinds een jaar of 3 draadloos. Met een line 6 g55 systeem. Kan het iedereen aanraden die regelmatig optreedt en repeteert.
    En dat gekloot met batterijen? Ik heb er oplaadbare in die standaard na iedere gig of repetitie de lader ingaan. No problemo. Het is een stiller systeem dan met draad spelen en je hebt geen wir war van kabels meer om je heen.

  7. #7

    Standaard

    Wat er gezegd wordt. Het levert mij vrijheid op. Dat merkte ik direct al in de oefenruimte.
    Hij is stil en levert een ietsie helderder signaal (wellicht geen demping van de kabel en door het digitaal verzonden pakketje). Dit is overigens alleen merkbaar als je schakelt tussen systeem en kabel. Maar dat doet niemand zomaar tussendoor.
    Hoe de betrouwbaarheid van het signaal is.... geen idee.
    De batterij laadt je op met een usb oplader en de accu gaat 5 uur mee heb ik ondervonden. Voor de eerste gig zeker ff een powerbankje mee.
    Hoe snel de veroudering van de accu inzet… geen idee.
    Hoe de mechanische kwaliteit is…. geen idee.

    Hij past in zowel strats als tele's. Sterker nog... ik heb een verloop van XLR naar jack met de ontvanger erin die ik direct in het stageblok plug. De zender in de accoustic. Een prima resultaat !

    Het enige waar ik op moet letten bij het neerzetten van de LesPaul in de standaard, is dat ik de zender naar boven richt; Thats all !


    Voor die 145 eukers ga ik dat met alle plezier de pro’s en con’s ontdekken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Sinds vorige week heb ik ook zo'n setje. voor 144 euro meegenomen bij Alphenaar in Haarlem.. de zilver-kleurige dat wel. De gebruiksaanwijzing is alleen geschikt voor mensen met goed-lezende ogen of een Bril met +6 glazen, zo kleine lettertjes. De behuizing is van plastic en dat betekent idd dat je m beter uit de gitaar kunt halen wanneer je de gitaar met een uitgang a la les paul in een standaard zet...(zo heb ik ooit m'n Maxon boostertje ook gekraakt...) en hoe het scharnierende deel zich op den duur gaat houden is ook nog maar de vraag. Hoe dan ook dus niet geschikt voor 'Ham-Fisted-Mechanics'. Op zich functioneert t prima alleen (en dat had ik hier elders op GN ook al gelezen) zit er een piepje in wanneer je te dicht (een meter of zo) bij de versterker komt (ook met pots dicht). Vulvasonic zou dus niet met z'n versterker onder handbereik dit setje kunnen gebruiken vrees ik. Voor het opladen kan je m in de usb poort van de computer steken maar ook een USB stekker-oplader kopen.
    Overigens is t wat mij betreft niet alleen een vooruitgang in die zin dat je lekker vrij kunt bewegen; ook in volgepropte kleinere (repetitie)ruimtes of op een kleiner podium wordt er niet meer op m'n kabel getrapt (maar dat geldt voor alle draadloze systemen) en ik hoef ook niet op zoek naar een extra contactdoos voor de ontvanger (of ben ik de enige die steevast geconfronteerd wordt met 'alle stekkerblokken zitten al vol' ?)
    Laatst gewijzigd door MikeD; 11 december 2017 om 09:15
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ik heb hier ook naar zitten kijken. Heb uiteindelijk toch een G10 van Line6 gekocht, 20 seconden aangehad en weer ingepakt en teruggestuurd. Ik vond het helemaal kut klinken. Dun, iel en lelijk. Ik hoop dat deze beter is.
    prut...

  10. #10

    Standaard

    veel gelezen klacht
    zodra andere wifi actief is schijnen er dingen mis te gaan

    ben benieuwd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top