Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Ik zet eigenlijk nooit meer muziek aan als achtergrond.
    Desnoods kleine dingetjes nakijken of lezen, dat kan een prima combi zijn.
    Maar ik merk dat ik minder muziek draai dan pakweg een jaar of 10 terug, maar dat er meer is waarnaar ik echt luister.

    Zoals naar deze zelfs drie keer. En hij bevalt nog steeds goed, zei de vroedvrouw. Van mij mag ie wat omhoog die post frequentie met muziekjes.
    Hij is fijn.

    Gisteravond twee covers opgenomen. Ook voor het eerst in 10 jaar. Daaronder What if God is one of us. Origineel van Joan Osborne. Ben benieuwd of je hem kent en wat je ervan vindt. Tikkie off topic, maar goed. Als je kind wat groter is kom je naar mijn kerkje om met haar (meen ik) het adventstuintje te lopen. Dat is een ervaring voor een zesjarige, daarover heeft ze het nog als ze twintig is. Zeker weten.
    Wat voor muziek maak je dan Fu? Om maar een managementslogan ertegen aan te gooien.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Uiteraard ken ik dat nummer Gus Geschreven door Prince. Mooi nummer dat God erg dichtbij brengt. En ik zie daar parallelen in met wat Jezus in de bijbel zegt als Hij zegt dat als we een vreemdeling opvangen, een zieke verzorgen etc. dat we dat voor Hem doen.

    Ga je m nog posten Gus? Ben benieuwd!

  3. #13

    Standaard

    Nee posten niet Fu. Enige bescheidenheid is wel gepast.
    Het is muziek door twintigers opgenomen.
    Een over huwelijkstrouw, die qua toonhoogte goed te doen was. En dus What if God. Die ik in de refreinen niet trok met mijn aftakelende stem.
    Ik wil ze je wel mailen als je me even een adresje PMt.
    Ik heb al genoeg moeite mijn eigen muziek toonbaar ten gehore te brengen.
    Maar ik vond het onvoorbereid inzingen van 2 nummers die ik tot het mooiste uit de muziek reken best leuk.
    Heb ik What if God vermoord? Ja, best wel. Maar met plezier. En dat is boven gehoord. Gloof ik echt.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Muziek opgenomen met/van je kinderen?

  5. #15

    Standaard

    Drie strijkers die in allerlei formele en informele settings hebben gespeeld. Van Klezmer tot NH Symfonieorkest. En twee daarvan hebben in koren gezongen. Waaronder ook kerken aan de Handweg en in buitenveldert.
    Voor mij is digi opnemen pas 9 jaar geleden begonnen, dus het is allemaal analoog.
    Daaraan valt nog wat te doen voor mij.

    Dus niks dat ik 'effe' delen kan.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    We wachten geduldig af Maar ik snap t nog steeds niet, waren t nou je eigen kinderen?

  7. #17

    Standaard

    O sorry, je bedoelt de covers?
    Nee, de covers heb ik zelf opgenomen in mijn muziekhok. Daar komt alles vandaan, ook wat op GN wordt gezet.
    Er komt nooit iemand in dat hok.
    Ik maak seriematig muziek. Aan de oogst van de afgelopen 10 dagen, heb ik bij wijze van voor de fun twee covers opgenomen.
    Dus ineens een serie van twaalf. 1 uur en 18 minuten. Past net op een Cd.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Strijkers zijn en blijven gaaf. Een vriendinnetje heeft nog ergens een viool onder een laagje stof liggen.

    Zou je daar nou ook gewoon een el cheapo piezo element op kunnen zetten dat ook wordt gebruikt voor een acoustische gitaar, en het signaal dan door een hele bak effecten kunnen halen?
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ja hoor. Celliste met ik wel eens speel doet dat ook. Ik persoonlijk ben er geen fan van.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Dankje. Ik ga het eens uitproberen.
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top