Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Boss FS-6

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard Boss FS-6

    Heren, dames ook,

    Even een makkelijke voor op de luie zondagmorgen. Ik heb zo'n Boss FS-6 schakelaar:

    Die werkt met een 9v-blok. De power-led gaat branden zodra er een jack ingaat, en gaat pas weer uit zodra alle jacks eruit zijn. Dat betekent steeds alles inpluggen als je gaat spelen en weer loskoppelen als je klaar bent... echt niet handig. De mogelijkheden zoals ik ze zie:
    a) power-led loshalen (maar doet de rest het dan nog wel)
    b) mini SPST schakelaartje in de plusdraad vanaf de batterij (is daar wel ruimte voor)
    c) 9vac adapter-plugje inbouwen en aan een onespot ofzo hangen (heeft niet mijn voorkeur)

    Wat zouden jullie doen / wat hebben jullie gedaan?

    Gutshot met een aangebreide 9vac plug (de power-led zit dan helemaal links bovenaan):
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb een tijdje zo'n FS-6 op mijn pedalboard gebruikt. Ik heb toen een kabeltje met aansluiting als van een 9V blok van voeding naar footswitch gebruikt. Aangezien ik op mijn pedalboard toch geen spanning laat staan als ik hem niet gebruik, was het lampje ook gewoon uit als ik "klaar" was.
    Ik weet niet of dat helemaal een oplossing voor je probleem is, maar hee, het is zondagochtend

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    O ja, dat kan ook nog. Vier opties dus. Thanks Dennis!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    a) power-led loshalen (maar doet de rest het dan nog wel)
    b) mini SPST schakelaartje in de plusdraad vanaf de batterij (is daar wel ruimte voor)
    c) 9vac adapter-plugje inbouwen en aan een onespot ofzo hangen (heeft niet mijn voorkeur)
    A) Yep, hier een topic waar er tevens een schakelaartje is aangebracht. (tussen led en PCB)

    B) Nop, om te schakelen heeft de FS-6 spanning nodig .. (een zgn. flip flop of relais schakeling)

    C) Kan, maar het verbruik is dermate klein (enkele mA's), dat een normale batterij maanden mee
    zou moeten gaan.

    Gewoon voeden vanaf je board of losse adapter is (idd) de meest handige oplossing.
    Je hebt dan trouwens een (2.1 mm) DC socket nodig, niet een 9VAC-achtig iets ...

  5. #5

    Standaard

    Ik meende dat de FS-5u passief werkte? Misschien kun je de FS-6 vervangen voor 2 FS-5u's? Die kun je ook makkelijk aan elkaar bevestigen zodat ze samen eigenlijk hetzelfde formaat hebben als de FS-6

    Ik vind dit overigens ook altijd zo storend aan mn semi-akoestische... Ik vergeet altijd die kabel eruit te halen en dan is de batterij zo leeg...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje zo'n FS-6 op mijn pedalboard gebruikt. Ik heb toen een kabeltje met aansluiting als van een 9V blok van voeding naar footswitch gebruikt. Aangezien ik op mijn pedalboard toch geen spanning laat staan als ik hem niet gebruik, was het lampje ook gewoon uit als ik "klaar" was.
    Ik weet niet of dat helemaal een oplossing voor je probleem is, maar hee, het is zondagochtend
    Heb ik ook gedaan met een Boss AB-2 switch. Werkt al meer dan een jaar zonder problemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top