Ik heb onlangs wat vergelijkingen gedaan met enkele cabinet IR loader software plugins voor in mijn geval de Mac.

De verschillen in geluid zijn niet heel groot maar bepaalde IR loaders zijn wat meer CPU heavy en bepaalde fabrikanten voegen enkele toch wel fraaie extra features toe die de beleving ten goede komen. Om enkele te noemen welke ik heb gebruikt:

Space Designer van Apple (Logic Pro X plugin)
MixIR2 van Redwirez
Pulse van Rosen Digital
Recabinet 5 van Kazrog LLC

De beste uit mijn 'test' is de Recabinet 5 plugin van Kazrog LLC. Naast een zeer laag CPU gebruik biedt deze eenvoudige cab IR loader de extra Speaker Dynamics modeling effect. Dit geeft je IR net even meer dynamiek en leven. Ik vergelijk het een beetje met een exciter effect. Je kunt deze uitschakelen en in percentage regelen. Als je de Recabinet 5 plugin zonder de extra effecten gebruikt en dan vergelijkt met Pulse van Rosen Digital (gratis) klinken ze gelijk alleen gebruikt Pulse meer CPU en klinkt dus zonder het 'exciter' effect een stuk platter. Recabinet 5 kost maar 10 dollar en je kunt deze eerst 14 dagen gratis uitproberen!

Ik gebruik overigens diverse cab IR van Ownhammer.

Misschien dat jullie ook ervaring hebben met diverse cabinet IR loader software (MAC of PC) en jullie ervaringen willen delen?