Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Elk es 60 2x12 combo

    Sinds kort ben ik in het bezit van deze versterker. Ben geen gitarist en al zeker geen techneut,dus al wel ff aan het googlen geweest. Volgens degene waar ik hem van kon meenemen(gratis dus) doet i het wel maar kraakt en bromt .
    Heb er eens naar gekeken en volgens mij mist er een buis. Ik zie 5 12ax7 dan 2 el34 en dan een lege houder daar staat gz34 bijgeschreven. Heb de versterker nog niet aan gezet omdat ik niet weet of het schadelijk is ivm de missende buis.
    Wie heeft er info voor me?
    Bert

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    de GZ34 is de gelijkrichter. Kan zijn (vrijwel zeker) dat de vorige eigenaar er vanbinnen diodes over gesoldeerd heeft. Ik zou ff langs een techneut gaan. FF laten nakijken.
    Nico


  3. #3

    Standaard

    Ja denk ook dat hij vervangen is door solidstate.
    Ik zou een Elk echt zeker eerst na laten kijken.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reactie. Zal eens gaan zoeken of er hier in buurt,regio Arnhem,iemand is.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Verschillende elkjes opgeknapt en weet dat bijna al die japanse capjes zo lek zijn als een mandje. Die moeten zoiezo allemaal vervangen worden.

    Een solidstate gelijkrichter is geen goed idee omdat de amp veel lekkerder klinkt met een gz34. Leuk werk om zo'n ding op te knappen maar er gaan een paar uurtjes in zitten.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6

    Standaard

    Ben zo als gezegd geen techneut dus zal al het werk moeten laten doen.
    Loont dit en wat zou zoiets gaan kosten?
    Zoon speelt gitaar dus zou het evt iets voor hem zijn

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Kosten zijn geheel afhankelijk van het uit te voeren werk. Dergelijke zaken bespreken is tegen de forumregels maar in een pb kun je daar wel over praten. Of het de moeite waard is ligt aan de gebruiker. Ik weet wel dat er soms veel geld voor deze dingen geboden wordt dus de investering waard, zeker als hij gerestaureerd is.

  8. #8

    Standaard

    Het was niet mijn bedoeling een offerte te krijgen oid. Puur de vraag of het de moeite waard is hier mee bezig te gaan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Tja, persoonlijk vind ik het als buizenliefhebber al snel de moeite waard. Kan het zelden over mijn hart krijgen een apparaat met buizen te slopen omdat het economisch niet haalbaar is. Maar vraag hier eens rond wat die amp waard is. Denk wel dat de meningen ver uiteen zullen lopen, heb ik ook gezien onder de diverse eigenaren.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    ik heb er in de jaren 70 zo een gehad.. was er toen niet kapot van en heb m in 1980 ingeruild op een Blackface Fender bandmaster met 2x12 cab. Sjonnies muziekdiscount in Arnhem heeft afgelopen jaar twee oude (blackface copie) ELK tops te koop gehad voor - naar mij bij staat - iets in de orde van 300 euro per stuk. De ene netjes de andere wat minder. Inmiddels zijn die verkocht.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top