Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 59
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik moet zeggen dat mijn Mesa dual rectifier roadster me ook al jarenlang probleemloos helpt aan een gehoorbeschadiging.

    Kan ik van mn hughes & kettner triamp niet zeggen. En over de Diezel van een vriend evenmin.

    Verder hoef je er niet veel verstand van te hebben om te constateren of een versterker je wel of niet in de steek laat.

    Dat reparateurs blij worden van een fender omdat je daar overal zo lekker bij kunt is wel een feit, maar dat komt pas aan bod nadat ie kapot is.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat reparateurs blij worden van een fender omdat je daar overal zo lekker bij kunt is wel een feit, maar dat komt pas aan bod nadat ie kapot is.
    Ik breng ze om de 5 jaar weg voor een beurtje doormeten en afstellen, juist om problemen voor te zijn.
    Mijn oude Fenders geven geen problemen, nieuwe Fender wel.
    Mijn boogie studio was ook probleemloos, de blue Angel niet.
    Dat bedoel ik met, dat kan je niet zo zeggen, je gaat nooit af op 1 ervaring om een uitspraak te doen voor talloze modellen van een halve eeuw.
    Sommige mensen wel begrijp ik maar die zijn waarschijnlijk heel wijs.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Wat een zelfingenomenheid allemaal weer. '6L6 is Mesa, want Fender heb ik één keer geprobeerd en die was niet bruikbaar voor mij. En ik heb gehoord dat ze stuk gaan'. Sjongejonge...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat bedoel ik met, dat kan je niet zo zeggen, je gaat nooit af op 1 ervaring om een uitspraak te doen voor talloze modellen van een halve eeuw.
    Mee eens hoor.
    Maar goed, als je zelf een onbetrouwbare versterker hebt heb je er niet zo veel aan als dat model volgens de reparateur en heel internet wel als betrouwbaar wordt bestempeld
    Ik kan me bepaalde reacties dan wel voorstellen.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Een versterker kun je ook naar de reparateur brengen om te laten onderhouden of modificeren, zoals Pepe al aangaf. Maar los van de tegenargumenten op al die onzin, wat is nou dan 'gezeglijk'? Wat maakt een Mesa 'gezeglijker' dan een Fender? Want dat was het punt. Een BB2 deed het volgens onze wijze man goed op 6L6, of eigenlijk Mesa blijkt nu, want die is gezeglijker. Maar wat is dat?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een versterker kun je ook naar de reparateur brengen om te laten onderhouden of modificeren, zoals Pepe al aangaf.
    Om m betrouwbaar te maken bedoel je?

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    ...want die is gezeglijker. Maar wat is dat?
    als woordenboektrefwoord:
    gezeglijk:bn. (-er, -st), gehoorzaam.
    als trefwoord met bijbehorende synoniemen:
    gezeglijk (bn):gedwee, gehoorzaam, gemakkelijk, handelbaar, inschikkelijk, meegaand, onderworpen, volgzaamals synoniem van een ander trefwoord:
    gedwee (bn) :deemoedig, dociel, gehoorzaam, gewillig, gezeglijk, handelbaar, inschikkelijk, koest, mak, meegaand, murw, nederig, onderdanig, onderworpen, ootmoedig, slaafs, tam, volgzaam, willigonderworpen (bn) :berustend, deemoedig, dociel, gedwee, gehoorzaam, gewillig, gezeglijk, lijdzaam, meegaand, onderdanig, ondergeschikt, ootmoedig, serviel, slaafs, volgzaam, willigvolgzaam (bn) :braaf, dociel, gedwee, gehoorzaam, gewillig, gezeglijk, handelbaar, inschikkelijk, mak, meegaand, schaapachtig, verduldig, willigmeegaand (bn) :buigzaam, dociel, gedwee, gezeglijk, handelbaar, indulgent, inschikkelijk, plooibaar, soepel, toegeeflijk, toegevend, volgzaamgemakkelijk (bn) :coulant, gauw tevreden, gewillig, geredelijk, gezeglijk, inschikkelijk, luchtig, meegaand, soepel, volgzaamhandelbaar (bn) :coulant, gedwee, gewillig, gezeglijk, handzaam, inschikkelijk, mak, meegaand, onderworpen, tam, volgzaamgewillig (bn) :buigzaam, dociel, gedwee, gehoorzaam, gezeglijk, meegaand, onderworpen, verduldig, volgzaamgehoorzaam (bn) :braaf, gedwee, gewillig, gezeglijk, onderdanig, onderworpen, volgzaam, zoet

    gehoorzaam
    :gezeglijk, onderdanig, dienstwillig, dienstvaardig, gedwee, volgzaam, inschikkelijkgezeglijk:gehoorzaam
    in de lijst met antoniemen (woorden met een tegengestelde betekenis):
    gezeglijk ongezeglijk, recalcitrant
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Nee, gewoon geluidstechnische mods, of qua bruikbaarheid. Ik heb er al eens een mastervolume in laten bouwen. Kan ook zijn dat je een beetje meer gain zoekt. Chris Winsemius, hier wel bekend bij de oude garde, deed voornamelijk service en modificaties in het circuit. Die ouwe bakken zijn echt wel betrouwbaar. Niet elke Fender is een Rocpro of Hotrod Deluxe.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Tuurlijk, maar elke versterker kun je laten modden uiteraard.

    Ik zou ook nog wel ooit een oude fender willen.
    Ik ben geen kenner, maar heb 1x over een twin gespeeld (weet niet wat voor een), was gaaf, zelfs de drive vond ik gaaf.
    En de tonemaster vond ik mooi om te zien, maar was toen niet te betalen voor mij, daarom ook nooit geprobeerd destijds

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wat een zelfingenomenheid allemaal weer. '6L6 is Mesa, want Fender heb ik één keer geprobeerd en die was niet bruikbaar voor mij. En ik heb gehoord dat ze stuk gaan'. Sjongejonge...
    Vertel even wat zelfingenomenheid hiermee heeft te maken. Overigens is niet alles met feiten te onderbouwen; ervaringen zijn doorgaans subjectief van aard.
    Goeie inbreng overigens Kim...

    Overigens ging het topic over meningen inzake de Marshall Bluesbreaker II; daar heb ik positief op geantwoord. Dit is weliswaar ook weer subjectief, maar ja....
    Laatst gewijzigd door Fobo; 8 november 2018 om 15:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top