Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 59
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
    Die marshall pedalen klinken klein en bedrukt weinig dynamiek en ruimtelijk . Daar hebben ze allemaal 'last' van. Op een klein versterker/speaker klinken ze super en vind ik de compressie wel lekker vettig voor zover mogelijk op ene kleine combo. Dikke pedalen als de reeza of de rat klinken dan juist fuzzig.

    Emma reeza klinkt bijvoorbeeld heel groot en vet.

    Xotic pedalen als bb preamp en rc voegen extra's toe.

    Het is net hoe de sound past in je rig.
    Precies. Het is daarom lastig om advies te geven, want het ene pedaal werkt niet lekker met je amp en het andere wel. Als je wilt stacken is het helemaal een kwestie van veel experimenteren. Keepers vooralsnog zijn mijn Reeza, Suhr Riot en Suhr Eclipse. Ze klinken behoorlijk amplike, maar dit soort pedalen > clean channel klinken niet zoals je drivechannel van je amp. De toon 'onder je vingers' - of hoe zeg ik dat - de dynamiek, de (bas)respons, het blijft toch twee werelden.

    Wat betreft Marshall-pedalen: ik heb een poos met de Guvnor 1 gespeeld (nee, ging nooit stuk). Voor leads vond ik dat toen best een goed pedaal. Totdat ik een Reeza kocht. Die deed alles net wat beter: natuurlijkere toon en meer dynamiek.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    De Guv’nor is een van de MINST veelzijdige overdrivepedalen die ik ooit heb gehad. De BB2 geen ervaringen mee.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De Guv’nor is een van de MINST veelzijdige overdrivepedalen die ik ooit heb gehad. De BB2 geen ervaringen mee.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Mee eens. Voor leads een goed pedaal, voor ritme niet echt, vond ik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24

    Standaard

    Het kan meevallen. Gary Moore heeft er zijn sound toch maar mooi mee gemaakt:

    Marshall Guv’nor (Mk 1): Perhaps the most important pedal in Gary’s arsenal. First used in late 80s/early 90s, most notably from that period on Still Got The Blues album.

    Ik heb het zelf een keertje gekopieerd met een Marshall Bluesbreaker 1962 reissue (met 2 x Greenbacks) combo, een Gibson Les Paul Standard en de Guv'nor mk1. Samen klinkt het toch echt lekker hoor.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 augustus 2018 om 18:20

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Waarbij Marshall versterkers qua overdrive pedalen toch de makkelijkste “slikkers” zijn. Sluit de Guvnor op bijv een Fender versterker aan, dan wordt het inregelen al een stuk lastiger.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Waarbij Marshall versterkers qua overdrive pedalen toch de makkelijkste “slikkers” zijn. Sluit de Guvnor op bijv een Fender versterker aan, dan wordt het inregelen al een stuk lastiger.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een marshall gaat misschien ook sneller over zn nek dan een fender, vooral een fender met 6L6 eindttrap die tot volume 'bekeuring wegens geluidsoverlast' clean blijft.

    Als je wilt rocken clipt een amp met el34 vaak lekkerder, mss dat surething daar op doelt.

    Ps.. op een 5watt El84 amp kicked ie behoorlijk ass.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Het kan meevallen. Gary Moore heeft er zijn sound toch maar mooi mee gemaakt:

    Marshall Guv’nor (Mk 1): Perhaps the most important pedal in Gary’s arsenal. First used in late 80s/early 90s, most notably from that period on Still Got The Blues album.

    Ik heb het zelf een keertje gekopieerd met een Marshall Bluesbreaker 1962 reissue (met 2 x Greenbacks) combo, een Gibson Les Paul Standard en de Guv'nor mk1. Samen klinkt het toch echt lekker hoor.
    Dan heb je het over zijn leadtoon toch? Ik heb er ook jarenlang leads mee gespeeld. In die tijd gewoon was de Guv'nor Mk1 één van de beste, betaalbare drives die je kon krijgen. Smeltte ook mooi samen met je buizenbak. Voor rhythm vond ik het iets te gecompressed.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Dan heb je het over zijn leadtoon toch? Ik heb er ook jarenlang leads mee gespeeld. In die tijd gewoon was de Guv'nor Mk1 één van de beste, betaalbare drives die je kon krijgen. Smeltte ook mooi samen met je buizenbak. Voor rhythm vond ik het iets te gecompressed.
    Yep, inderdaad het ding kent geen subtiliteit ;-)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.780

    Standaard

    De BB2 via een Mooer compressor over 6L6 met boost geeft voor mij een heerlijk vet en steil (geen stijl) geluid.
    Prima combi!

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    steil (geen stijl) geluid.!
    WTF?ç! Nooit van gehoord. Leg eens uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top