Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 59
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    O, maar daar ben ik het toch niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg effectpedalen die iets toevoegen aan het geluid, zonder daarbij het karakter van de versterker aan te tasten. En daarvoor hoef je niet eens per sé diep in de buidel te tasten, al zijn het vaak de duurdere pedalen die hierin makkelijker een voldoende scoren. Ik heb recentelijk een goedkope chorus gekocht en dat ding is gewoon ronduit kut.
    Mijn opmerking had betrekking op overdrive en distortion pedalen, dus pedalen die bedoeld zijn om de vervorming uit het pedaal te halen. Die gebruik ik niet en die klinken allemaal een beetje dozig, maar je hebt er goede bij (de Klon bijvoorbeeld, die vond ik goed klinken, maar nog altijd minder dan de sound van een amp) en er zijn er ook die gewoon een buizen preamp zijn (Lex Bos superdrive bijvoorbeeld, vond ik ook goed).

    Wat betreft chorus / tremolo / wah / delay etc.: die tasten het karakter van je versterker niet aan. Het kan wel zo zijn dat ze je signaal opvreten of je signaal kleuren en het beter klinkt als je ze er tussen uit laat, maar dat is iets anders

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Hier nog meer bijval, grote broer. Ik kan ook niets met zo'n ding.

  3. #13

    Standaard

    En ik wilde er binnenkort eentje gaan kopen voor die 52 euro 🤔

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Doe maar niet. Zelfs voor dat geld kun je echt wel wat beters krijgen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #15

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    De TC MojoMojo ken ik niet, maar ik heb zelf bijvoorbeeld een Jet City Amplification Afterburner (€49,-) en een Harley Benton American TrueTone (€30,-) en die zijn mijns inziens beide oneindig veel beter. Anders, maar vooral ook beter. De HB American TrueTone is spotgoedkoop, maar daar kun je alle kanten mee op en de Afterburner is echt een verrekt lekkere ruige scheur, die óók nog eens een extra boost functie heeft.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De TC MojoMojo ken ik niet, maar ik heb zelf bijvoorbeeld een Jet City Amplification Afterburner (€49,-) en een Harley Benton American TrueTone (€30,-) en die zijn mijns inziens beide oneindig veel beter. Anders, maar vooral ook beter. De HB American TrueTone is spotgoedkoop, maar daar kun je alle kanten mee op en de Afterburner is echt een verrekt lekkere ruige scheur, die óók nog eens een extra boost functie heeft.
    Voor het geld ook niet verkeerd:

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Vergeet de rol van de versterker niet. Ik heb een overdrive die het geweldig doet met mijn Marshall Jubilee, maar helemaal nergens naar lijkt over mijn Fender tweed en Koch Classictone.

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 februari 2018
    Locatie
    stockton, ca, usa
    Berichten
    7

    Standaard

    je kunt gemakkelijk 2 heel verschillende geluiden uit hetzelfde model buizenversterker krijgen. Geluidskleur ligt aan speaker-leeftijd (voice coil), uitgangstrafo, en vooral aan de condensators in het signaalpad. Daarin zit meer verschil dan bv 2 Stratocasters uit hetzelfde jaar.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Die marshall pedalen klinken klein en bedrukt weinig dynamiek en ruimtelijk . Daar hebben ze allemaal 'last' van. Op een klein versterker/speaker klinken ze super en vind ik de compressie wel lekker vettig voor zover mogelijk op ene kleine combo. Dikke pedalen als de reeza of de rat klinken dan juist fuzzig.

    Emma reeza klinkt bijvoorbeeld heel groot en vet.

    Xotic pedalen als bb preamp en rc voegen extra's toe.

    Het is net hoe de sound past in je rig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top