Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 59 van 59
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Het mooie van die oude Fenders is dus dat ze zo makkelijk zijn. En die techneuten weten dat dus niet alleen omdat ze hebben moeten repareren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Vertel even wat zelfingenomenheid hiermee heeft te maken. Overigens is niet alles met feiten te onderbouwen; ervaringen zijn doorgaans subjectief van aard.
    Goeie inbreng overigens Kim...

    Overigens ging het topic over meningen inzake de Marshall Bluesbreaker II; daar heb ik positief op geantwoord. Dit is weliswaar ook weer subjectief, maar ja....
    Eens, maar ik weet nog steeds niet wat gezeglijk is. Wat bedoel je daarmee? Directer? Vergeeflijker? Ik weet het niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Niet elke Fender is een Rocpro of Hotrod Deluxe.
    Even off topic, maar die Roc Pro was geen gekke versterker. Ik heb er toen een gehad. De 1000 versie. Perfecte bak om mee te giggen. En werkelijk IEDEREEN in Nijmegen en omstreken had er eentje. Woog ook geen drol. Schreeven (Nijmegen) heeft er toen flink op verdiend.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Toen ik mijn eerste versterker kocht móest ik een Fender amp hebben. Bij Sound House in Hoogeveen had ik toen de keus uit de Performer (u ook wel bekend) en de Roc Pro. Die laatste vond ik echt een droog schel kloteding. Maar goed, ik vind de Peavey Bandit ook een onbruikbaar ding, terwijl er mensen heel blij mee zijn. Ieder zijn meug. Er schijnen zelfs mensen blij te zijn met een MT-2!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Eens, maar ik weet nog steeds niet wat gezeglijk is. Wat bedoel je daarmee? Directer? Vergeeflijker? Ik weet het niet.
    Ik bedoel daarmee dat ik op de Mesa veel sneller 'mijn' geluid kreeg ingesteld dan op de bewuste Fender, maar ook sneller dan op Marshall en alle andere shit die ik ooit heb gebruikt. De Mesa heeft - vind ik - een flexibeler regelmogelijkheid. Does that make sense?

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik bedoel daarmee dat ik op de Mesa veel sneller 'mijn' geluid kreeg ingesteld dan op de bewuste Fender, maar ook sneller dan op Marshall en alle andere shit die ik ooit heb gebruikt. De Mesa heeft - vind ik - een flexibeler regelmogelijkheid. Does that make sense?
    Ja, dat kan best. Ik kon altijd wel mijn geluid goed vinden op die Fender. Al heb ik nu met mijn Vox meer het idee dat ik 'mijn' geluid heb gevonden. Maar goed, dat is dus gewoon een smaakkwestie, geen geluidseigenschap of zo.

    Welke Fender heb je getest? De Hotrod bijvoorbeeld is wat mij betreft best een kutding en zeker niet representatief voor wat Fender heeft gemaakt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Toen ik mijn eerste versterker kocht móest ik een Fender amp hebben. Bij Sound House in Hoogeveen had ik toen de keus uit de Performer (u ook wel bekend) en de Roc Pro. Die laatste vond ik echt een droog schel kloteding. Maar goed, ik vind de Peavey Bandit ook een onbruikbaar ding, terwijl er mensen heel blij mee zijn. Ieder zijn meug. Er schijnen zelfs mensen blij te zijn met een MT-2!
    Ah, ik bedoel ook de Performer 1000. Ik heb altijd gedacht dat de Roc Pro vrijwel identiek was. Het was zeker niet ieders kopje thee. Je kon er geen milde overdrive uit krijgen, maar als dat niet was waar je naar op zoek was, had je er een prima ding aan.

    De Peavey Bandit is ook gewoon kut. En de MT2...., je weet hoe ik daar over denk.

    Enfin, we hadden het over de BB2, geloof ik.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als het gaat om de vraag of een amp pedalen slikt of niet, denk ik dat de versterkeropbouw, voicing en soort speaker een grotere rol spelen dan het type eindbuis. Mijn Diezel Schmidt El34 accepteert zo'n beetje elk OD-pedaal. Mijn Orange RV I 4 x 6V6's is een stuk kieskeuriger.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Welke Fender heb je getest? De Hotrod bijvoorbeeld is wat mij betreft best een kutding en zeker niet representatief voor wat Fender heeft gemaakt.
    Ik weet het werkelijk niet meer. Het is al zo lang geleden; 1981/82, daaromtrent. Het is toen een Vox AC30 geworden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top