Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 59
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Effect ! Wat vinden jullie nou eigenlijk van de Marshall Bluesbreaker II?

    Toen ik nog actief was bij De Zingende Fresia's en mijn beide AC30's in de revisie moesten, ben ik de Marshall JCM2000 top van de band gaan gebruiken icm een Koch Pedaltone. Klonk geweldig voor wat ik deed. Maarrrrr.... ik was altijd bang dat mijn Koch het zou begeven. Je zou denken dat ik in dat geval genoeg zou hebben aan de mogelijkheden van de JCM2000, ware het niet dat de footswitch van dat ding footshie was. Nergens te vinden!
    Nog niet meteen nood aan de man, want de band had nog een reserveversterker, een JCM900 Dual Reverb combo. Ik had zelf ooit een JCM900 Dual Reverb top gehad en dat was een zeldzaam slecht klinkende versterker. Vreemd genoeg klonk dat combootje lang niet zo verkeerd, maar ja, wel wat beperkt in zijn mogelijkheden. En dus sommeerde ik onze surrogaat penningmeester om een overdrive of boostertje erbij te kopen. De krent ging voor de goedkoopste oplossing en kwam met de BB2 op de proppen.
    Ik heb het ding gelukkig nooit hoeven gebruiken. De Koch bleef heel en de combi met de JCM2000 werkte, zoals gezegd, uitstekend.

    Wat een langdradig en volslagen nutteloos intro, zeg! Enfin, ik kom tot mijn puntje.

    Ik stapte uit de band en ik kreeg het één en ander mee, waaronder de BB2.
    Lange tijd deed ik niks (ik kreeg wat trauma's te verwerken en in mijn hersentjes bleek geen ruimte meer voor muziek) en toen ik het gitaarspelen na enkele jaren weer oppakte waren mijn AC30's gejat, mijn SHO (Vulvasonic Zone - mijn lievelingspedaal) was ineens kapot en zelfs mijn Koch Pedaltone had ernstige kuren.
    Enfin, ik kreeg van onze eigen Fred Dons een versterker die ik nog steeds erg lekker vind (ik hou van je, Fred ) ÉN ik had natuurlijk de BB2!!! Belangrijk, want op dat moment had ik geen enkele andere overdrive of booster. En de BB2 is beide.

    Geloof me, ik heb ALLES geprobeerd, maar er kwam alleen maar een kutgeluid uit! Ik HAAT dat pedaal.
    Inmiddels heb ik 5 of 6 overdrives, distortions en boosters, dus ik ben aardig voorzien (al mis ik mijn Vulvasonic Zone en de Pedaltone nog steeds), maar het blijft me verbazen, want ik lees geregeld enthousiaste verhalen over de BB2.
    WAT MIS IK HIER, LIEVE FORUMGENOTEN..., WAT MANKEER IK, WAT DOE IK VERKEERD?!?!

    Bij voorbaat dank voor uw tijd en aandacht. Verlos me aub van deze nijpende kwestie. Want een kwestie is het. Nijpend.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    inhoudelijk heb je er denk ik niks aan, maar naar mijn idee doe je niks verkeerd en mankeer je niks.
    je hebt gewoon een eigen mening en dat is dat die BB2 niet bij je past.
    het enige wat je nog zou kunnen doen is proberen een andere BB2 naast die van jou te testen om te controleren dat die van jou niet een defect heeft.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb hier een BB1. En m'n mening is niet anders dan de jouwe hoor Mario. Ik begrijp dan ook volkomen nul komma niet aarom Analogman uitgerekend een BB pakte om z'n "king of tone" kloonpedaal op te baseren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb wel een gespeeld met zo'n pedaal en vond het ook niets, helemaal niet naast mijn Okko Diablo Gain+

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Eigen ervaring is het allerbelangrijkste. Ik lees tegenwoordig wel dat de originele "The Guv'nor" een fantastisch pedaal zou zijn. Is in feite geloof ik gewoon een Rat met (uitgebreide) tonestack (Rat is geloof ik weer kopie van MXR distortion met een toneknop of zoiets, enfin). Die originele Guv'nor pedalen zijn niet zo heel goed gebouwd, na verloop van tijd gaat er van alles kapot (input en output, schakelaars etc.). Maar de klank vond ik ook niet veel soeps. Toen ik voor het eerst in een super lead plugde en een akkoord aansloeg snapte ik binnen 1 seconde wat het pedaal allemaal niet kon.

  6. #6

    Standaard

    Met de Bluesbreaker zelf heb ik geen ervaring maar ik heb wel een CMATmods Butah die daarop zou zijn gebaseerd. Dat is een low gain overdrive die het beste werkt als boost met een licht randje dirt. De gain blijft zelfs in de hoogste stand vrij laag, maar voorbij 12 uur zitten wat mij betreft al geen bruikbare hotspots meer.
    Misschien wil je wel te veel gain uit zo'n "transparante" overdrive halen. Vaak laat de gain knop dat wel toe maar klinkt het dan inderdaad gewoon kut.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik hoef niet per sé meer gain uit dat ding, maar ik vind 'm gewoon niet lekker klinken. Ik vind 'm ook alles behalve transparant. En de boost functie (het ding heeft een aparte boost functie, waar ik ook niet echt het nut van in zie) werkt ook niet lekker. Te weinig extra db's wellicht? Ik weet het niet. Op de één of andere manier vind ik het ding altijd een dozig geluid geven. Kan iemand wat met zo'n omschrijving? Dozig. Het sprankelt niet. Het hoog komt er nooit lekker uit. De mids zijn te bedrukt...
    En een ander dingetje...., mijn ogen zijn er sterk op achteruit gegaan en ik kan dus echt niet lezen welke functie de knoppen hebben en op welke stand ie staat, omdat ze van die dome-achtige plastic knoppies hebben gebruikt, waar geen duidelijk zichtbaar streepje o.i.d. op zichtbaar is. Ik moet het ding oppakken en naar mijn gezicht tillen (lastig als je een serie pedaaltjes aangesloten hebt), óf je moet zelf op grond gaan liggen om te kunnen zien wat je doet (lastig met een gitaar in je klauwen). Ik haat dat ding echt!

    Ik had gehoopt en ook verwacht dat er wel wat BB2 fans zouden zijn die mij hadden kunnen vertellen op welke manier het ding het best tot zijn recht komt. Maar tot nu toe krijg ik alleen maar bijval. Ook wel prettig een keertje.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Op de één of andere manier vind ik het ding altijd een dozig geluid geven. Kan iemand wat met zo'n omschrijving? Dozig. Het sprankelt niet. Het hoog komt er nooit lekker uit. De mids zijn te bedrukt...
    Tsja, op zich hebben alle pedalen dat wel een beetje natuurlijk, de een heeft er alleen meer last van dan de andere. Maar goed, ik ben ook niet zo van de pedalen (uitzondering fuzz pedalen dan, maar da's een heel ander verhaal).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Tsja, op zich hebben alle pedalen dat wel een beetje natuurlijk, de een heeft er alleen meer last van dan de andere. Maar goed, ik ben ook niet zo van de pedalen (uitzondering fuzz pedalen dan, maar da's een heel ander verhaal).
    O, maar daar ben ik het toch niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg effectpedalen die iets toevoegen aan het geluid, zonder daarbij het karakter van de versterker aan te tasten. En daarvoor hoef je niet eens per sé diep in de buidel te tasten, al zijn het vaak de duurdere pedalen die hierin makkelijker een voldoende scoren. Ik heb recentelijk een goedkope chorus gekocht en dat ding is gewoon ronduit kut. En dat had ik niet verwacht, want het was toch een soort CE2 kloon, en de originele CE2 (ik heb 'm gehad, maar helaas verkocht - spijt van) klinkt heel transparant en komt niet aan het karakter van je versterker.
    Er zijn echter ook effectpedalen die de boel niet zozeer kleuren, maar die wél een belachelijke volume drop veroorzaken. De oudere EHX zooi had daar nogal wat last van. En laat ik nou toevallig 3 ouwe Electro Harmonix bakken op een rij hebben staan, die ik alledrie tegelijk aanzet door ze in een aparte loop te zetten. En dáár merk je echt dat dat spul je eigen sound aantast. Nu is dat in dit specifieke geval nog niet eens zo erg, omdat het juist de bedoeling is om met 1 druk op de knop een compleet gestoord en uniek geluid uit de speakers te laten knallen. Maar die volume drop is dan tóch een behoorlijke domper op de feestvreugde. En ik had nu juist gehoopt om met de boost functie van de BB2 dit probleem op te lossen. Maar nee. Je kunt net zo goed een tweepersoons dekbed over je versterker flikkeren. De BB2 zorgt per definitie voor een schijtgeluid.

    Misschien heeft no 1 hops gelijk en heb ik een verrot exemplaar. Maar meestal hebben verrotte pedalen de neiging om te kraken, of happen uit het geluid te halen, of heel zacht en flinterdun te klinken, of om te gaan brommen als een idioot. Dus ik heb niet echt het idee dat het ding kapot zou zijn.
    Ik vind het jammer, want ik had er allerlei lollige dingen mee kunnen doen. Maar ja, moet het kreng wel een beetje klinken.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    als ik je verhaal zo lees zoek je dus eigenlijk een buffer, of zie ik dat verkeerd?
    op Guitar FX Layouts staan er een aantal die qua printjes niet echt groot zijn.
    een optie om zoiets voor of tussen je setup te zetten, of misschien zelfs in te bouwen?
    http://tagboardeffects.blogspot.nl/2014/08/buffers.html
    of deze
    http://tagboardeffects.blogspot.nl/2...sh-buffer.html

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top