Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
O, maar daar ben ik het toch niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg effectpedalen die iets toevoegen aan het geluid, zonder daarbij het karakter van de versterker aan te tasten. En daarvoor hoef je niet eens per sé diep in de buidel te tasten, al zijn het vaak de duurdere pedalen die hierin makkelijker een voldoende scoren. Ik heb recentelijk een goedkope chorus gekocht en dat ding is gewoon ronduit kut.
Mijn opmerking had betrekking op overdrive en distortion pedalen, dus pedalen die bedoeld zijn om de vervorming uit het pedaal te halen. Die gebruik ik niet en die klinken allemaal een beetje dozig, maar je hebt er goede bij (de Klon bijvoorbeeld, die vond ik goed klinken, maar nog altijd minder dan de sound van een amp) en er zijn er ook die gewoon een buizen preamp zijn (Lex Bos superdrive bijvoorbeeld, vond ik ook goed).

Wat betreft chorus / tremolo / wah / delay etc.: die tasten het karakter van je versterker niet aan. Het kan wel zo zijn dat ze je signaal opvreten of je signaal kleuren en het beter klinkt als je ze er tussen uit laat, maar dat is iets anders