Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Joh Dennis, elk product en zeker gitaarproduct wordt elk jaar duurder.
    Voor een Ltd eclipse betaalde je in 2003 1300 euro, dus over de kop gaan valt wel mee.
    Gibson maakt het wat dat aangaat veel bonter vind ik.

  2. #22

    Standaard

    Even paar drukke dagen gehad. Excuus dat ik eerder heb gereageerd als TS.

    Nog steeds erg blij mee. Nu een paar repetities meegenomen en echt een fantastisch ding met hele fijne pu's. Inderdaad een beetje hot PAF'erig, zoals jij omschrijft Philippe.

    Ik moest van de tevoren ook even goed kijken toen ik die headstock zag. Persoonlijk vind ik die E-II niet zo, maar niet storend. Ding speelt als een trein en is niet om aan de muur te hangen. Op de koffer, de achterkant van de hals en in het fretboard staat wel voluit ESP.

    Ik heb even naar het serienummer gekeken en volgens http://www.guitarscollector.com/esp-serial-numbers.html zou de gitaar uit de ESP Standard fabriek moeten komen. De huidige E-II komen volgens de website van ESP zelf uit de Tokyo fabriek. Geen idee of dat dan om dezelfde plek gaat waar ze eerst standards maakten.

    Ik heb geen A-B vergelijking gedaan met de LTD variant EC1000 reeks, maar ik kan me wel voorstellen dat je enigszins bedrogen uitkomt als je voor deze ESP de volle mep betaalt in vergelijking met de prijs van zo'n LTD. € 2300 voor een gitaar vind ik - objectief gezien - gewoon f*cking veel geld.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Wat een afzetterij van ESP. Zo'n E-II is echt wel een pak duurder dan een ESP Standard van enkele jaren terug.
    Zo'n ESP Standard was 1300-1600 Euro. Nu begint die E-II lijn van 1800 en gaat tot 3000 en meer...?
    Dus eigenlijk krijg je voor dat geld gewoon een goeie LTD. Blasfemie? Das nog proper uitgedrukt.
    Ben ik ff blij dat ik zo'n oude Bolt-on Custom Standard ESP Horizon heb...

    MS
    Laten we het wel juist houden. Die ESP Standards zaten een paar jaar geleden nieuw echt boven de 1800 euro. Voor 1300 euro? Misschien in 1996...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Ik heb in 2008 een ESP Eclipse gekocht en een ESP Horizon NT en die waren beiden 1300-1400 bij Thomann, de FR versies waren 200 duurder ongeveer.
    Die ESP Standard Custom uit de jaren 90 heb ik dan weer 500 tweedehands betaald



    Ik moet wel toegeven dat de gitaar van de TS er wel goed uitziet. Weet natuurljk ook niet wat hij betaald heeft. Als het voor hem maar goed voelt voor zijn centen, niet verder over malen en zeuren.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 20 december 2017 om 23:24

  5. #25

    Standaard

    Das knap ms. Dan had je toch korting of een speciale actie... ik heb in 2012 twee esp eclipse ctm I Gekocht. Een zwarte en een witte voor 2099 euro per stuk bij thomann...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Das knap ms. Dan had je toch korting of een speciale actie... ik heb in 2012 twee esp eclipse ctm I Gekocht. Een zwarte en een witte voor 2099 euro per stuk bij thomann...
    Mijn ervaring ook ja. Toen ik een 2010 Horizon NT-II 2e hands kocht een paar jaar geleden, lagen de nieuwprijzen (ook bij Thomann) op 1799 of 1895 meestal.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard



    Prijzen uit een MS catalogus van ergens 2014,zoals ik al zei de FR modellen wat duurder maar no way over de 2000... In 2008 waren ze echt wel nog een paar 100 Euro goedkoper hoor, spijtig dat ik bij verhuis in 2012 alle niet-garantie facturen heb weggegooid anders had ik ze hier gepost.
    Maar goed als die E-modellen te doen zijn van kwaliteit en de TS struikelt niet over geen ESP maar een ondermerk, ervan genieten!

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 27 december 2017 om 16:28

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Joh Dennis, elk product en zeker gitaarproduct wordt elk jaar duurder.
    Voor een Ltd eclipse betaalde je in 2003 1300 euro, dus over de kop gaan valt wel mee.
    Gibson maakt het wat dat aangaat veel bonter vind ik.
    Die waren ten tijde van introductie op de EU markt inderdaad zo duur, maar een jaar erna waren die prijzen fel genormaliseerd.
    Een LTD EC 400 (Met grovers en Duncans) was rond de 700, een LTD EC1000 deluxe keuze uit Vintage Black of glossy (wat een protserig lelijke afwerking was dat met die parelmoer inleg en binding) is jarenlang gewoon 999 Euro gebleven.

    MS

  9. #29

    Standaard

    Los van het feit dat ik dagelijks veel plezier uit het ding haalt (of het nu een ESP, E-II of LTD is) heb ik hoe dan ook een goede deal gemaakt bij Bax.

    Overigens wel maf om die 'oude' brochures weer eens voorbij te zien komen. Weet nog goed dat ik ooit ben gaan kijken voor een Epi LP bij Rockpalace voor € 300,-. Die voor die dingen betaal je nu bijna het dubbele.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top