Sinterklaas heeft een kleine impuls aankoop gedaan, maar dat maakt mij niet minder happy. Had nog geen tijd om foto's te maken en een topic te openen.

Mijn zoektocht naar iets nieuws met humbuckers had ik al maanden opgeschort, maar ineens is daar:

Tromgeroffel...

Een ESP E-II Eclipse FM Lemon Burst

Een Japanse met Gotoh hardware en locking tuners, Schallers en EMG's 57/66 in een mooie perfect passende koffer. klikkie voor de specs verder.

Mooi prijsje kunnen krijgen.

Al een tijdje op zoek naar een dergelijke gitaar, maar niet echt iets kunnen vinden. Destijds de LTD variant getest, maar uiteindelijk niet doorgezet. Gelukkig maar want anders had ik deze waarschijnlijk niet tegengekomen.

Speelt erg licht, enorm fijne hals, bijna onorthodox voor een Les Paul achtige gitaar. Hoewel het daar behalve de looks verder nog maar weinig van weg heeft. Enorm lekker scheurijzer, maar ook erg fijne clean sound. Verder perfect afwerking en het complete plaatje.

De EMG's klinken veel beter dan ik ooit had bedankt. Altijd een soort ongefundeerd vooroordeel gehad en EMG geassocieerd met karakterloze metal (no offense), maar die combi is echt voor alle genres bruikbaar.

Dinsdag meegenomen naar bandrepetitie en iedereen erg enthousiast over het geluid in de mix. Woensdag en donderdag weer meegenomen naar twee jam sessies ook anderen laten spelen. Iedereen vol lof. Vriend vroeg zelf al of hij hem niet over kon nemen

Ik kan hier verder een ellenlang verhaal houden over hoe vet ik het ding vind, maar daar wordt waarschijnlijk niemand blij van. Foto's zeggen misschien meer dan 1000 woorden.








In het rek met de rest, een Mex Tele en Gretsch Eletromatic

Voor zover het nog niet was overgekomen, ik ben erg blij mee.