Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Threaded View

  1. #1

    Standaard Tweede gitaar voor down tuning

    Beste forumbroeders,

    Ik heb nu 10 lessen gehad en heb echt veel plezier in het gitaar spelen. Ik gebruik hiervoor een Fender American Special Stratocaster. Bevalt me goed (alhoewel veel last van fret buzzing. Daarom dit jaar nog dikkere snaren erop en laten afstellen).

    Ik wil echter een tweede gitaar voor erbij om beetje het zwaardere werk te leren. Dus Drop D en lager (denk aan Metal/Nu-metal).

    Nu heb ik van een vriend een wijnrode Ibanez te leen. Dit is een Les Paul kloon uit 1978 als ik me niet vergis (de Pf100). Deze heeft zgn. Super 70's pickups. Mij zegt dat niet zo veel.

    Is deze gitaar geschikt om aan te laten passen voor lagere tunings? Kan me voorstellen dat er dan wat dikkere snaren op moeten en af laten stellen?

    Misschien ook andere pickups? Gewone humbuckers ofzo? Of wat raden jullie mij aan?

    Indien ik beter een andere gitaar kan kopen.. Wat is dan wijsheid? (max eurootje of 300)

    Dit is de Ibanez (van internet geplukt):
    Laatst gewijzigd door dacide; 8 december 2017 om 14:30
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top