Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ibanez heeft/had iets met een chaospad
    Heb ook wel eens met het idee gespeeld om een choaspad in te bouwen. Maarja, en dan? Blijf een leuke gimmick, maar of je het ook echt gaat gebruiken?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Heb ook wel eens met het idee gespeeld om een choaspad in te bouwen. Maarja, en dan? Blijf een leuke gimmick, maar of je het ook echt gaat gebruiken?
    Klopt. Aan de andere kant, je ziet ook regelmatig pedalenbakkies waar effecten in zitten die de meeste gitaristen maar voor 1 of 2 deuntjes gebruiken, maar blijkbaar voor de eigenaar belangrijk genoeg om ze aan te schaffen en ze te gebruiken.
    Bij gitaren is het in die zin anders, dat ik eigenlijk altijd voor elke gitaar die ik gebruik graag een backup wil hebben. Je zou maar eens een snaar breken!
    Het idiote is dat ik in 15 jaar, waarin ik vaak op de planken heb gestaan, slechts tweemaal een snaar heb gebroken. Maar toch..., ik had altijd minimaal twee reserves bij me. En nu het grote probleem (en voor mij een reden om nooit voor zoiets te gaan), als ik een Line6 Variac zou gebruiken om banjogeluidjes en andere geluiden te produceren en ik zou daar bijna een halve set mee moeten spelen (wat mijn vriend moet), dan zou ik persoonlijk doodsbang zijn om een snaar te breken, omdat er geen reserve Variac is.

    Nou ja, waarschijnlijk zijn anderen daar wat makkelijker in.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Tsja I know what you mean man. Misschien een ideetje om naar een 12 string te switchen? Als er dan ooit iets breekt live....just kidding

    Herken dat wel van die pedalen. Hoe vaak gebruik je een vibe? Zelden. Maar als je hem dan wel gebruikt, dan wil je natuurlijk ook een goeie hebben, toch?! Money business, die pedalenhandel. Een gebed zonder einde. 'If you pay peanuts, you get monkeys' zei ik vroeger wel eens tegen mijn toenmalige baas, Maar het prijskaartje voor een goede vibe is zeker geen peanuts. Dat dan weer niet. En met knopen kun je tegenswoordig ook al niet meer betalen...zucht.

    Of deze dan, de FreqOut van Digitech, feedback creator. Kan leuk zijn voor thuis op laag volume, vanwege buren enzo. Maar toch...wat een freaks hè, die gasten van Digitech



    Of doelde je met pedalenbakkies soms op de digitale alles in een units? A la TC Electronic Nova? Of is dat meer een effect van mijn eigen interpretatie op jouw pedalenbakkies terminologie?

    Back on topic: ook gaaf!

    1960 Kay Univox Effector
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 9 december 2017 om 05:30
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht

    1960 Kay Univox Effector
    zoéén heb ik alleen zonder bigsby, die is niet origineel.
    heb ook nog deze
    een the asama

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    @Motorhan : wellicht heb je eoals reds vernoemd werd een modelling gitaar van Line 6 gezien. Die gitaar noemt men de Variax gitaar. Door middel van de modelling technologie bootst die gitaar andere gitaren na ( akoestisch, 12 string, les paul, strat...) . Tevens kan je andee stemmingen programmeren eonder dat je je snaren fysiek moet herstemmen.
    Er zijn nog andere concurrenten op dit gebied : vox starstream ( krijgt wel wat meer negatueve kritiek op youtube demo's, terecht of onterecht) en vroeger heeft fender in samenwerking met roland nog een stratocaster met vergelijkbare technologie uitgebracht (v strat).
    Bij de variax krijg je ook nog software om het geheel te tweaken naar je eigen smaak.

    Minstens sommige van die moddeling gitaren hebben ook nog een gewone stand waarbij je gewoon over de pickups speelt.

    Sommige gitaarspelers zijn erg enthousiast over deze gitaren , anderen benadrukken het feit dat de imitaties slechts imitaties blijven en nooit echt 100 % als het origineel klinken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Heb ook wel eens met het idee gespeeld om een choaspad in te bouwen. Maarja, en dan? Blijf een leuke gimmick, maar of je het ook echt gaat gebruiken?
    Matthew Bellamy van Muse vermaakt zich er uitstekend mee.





    @wietse: gaaaaaaf!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 9 december 2017 om 11:03
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Ja gaaaaaf, Wietse!
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties. Ik had het idee dat het speelgoed zou zijn maar schijnbaar is het meer dan dat.

    Ik ga komende week toch weer voor mijn laptop heen en zal dan die gitaar eens proberen en als de prijs meevalt wie weet. het zou inderdaad de line 6 zijn.
    Hij schijnt meer modellen/uitvoeringen te hebben zal er een paar plaatjes van maken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    zoéén heb ik alleen zonder bigsby, die is niet origineel.
    heb ook nog deze
    een the asama
    Heb je ook een Godwin Guitar Organ?

    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nieuw ontwerp van soundtechie Roland i.s.m. gitaarbouwer Strandberg, de V-BDN.



    Lekker potje gitaarspel ook wel van meneer Hutchings.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 2 januari 2018 om 23:48
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top