Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind dit helemaal niks.....hooguit wat circus punten.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nieuw ontwerp van soundtechie Roland i.s.m. gitaarbouwer Strandberg, de V-BDN.
    Ik zou niet weten weat ik er in bandverband mee moet. Maar da's puur mijn eigen technische gebrek.

    Want temidden het continue conservatief gekerm van gitaristen waarbij alles eerst maar eens, niks, kut en klote gevonden moet worden vind ik Roland nog steeds een heldenfirma. Ze gaan gewoon door met niewe dingen verzinnen en proberen. Niks nadah noppes ouwe meuk.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Volgens mij was het Grayfink die zo'n Line6 Variax heeft gehad. En van wat ik er nog van weet klonk ie in vergelijking met een Japanse strat best heel geloofwaardig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik zou niet weten weat ik er in bandverband mee moet. Maar da's puur mijn eigen technische gebrek.

    Temidden het continue conservatief gekerm van gitaristen waarbij alles eerst maar eens, niks, kut en klote gevonden moet worden vind ik Roland nog steeds een heldenfirma. Ze gaan gewoon door met niewe dingen verzinnen en proberen. Niks nadah noppes ouwe meuk.
    Helemaal mee eens!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik zou niet weten weat ik er in bandverband mee moet. Maar da's puur mijn eigen technische gebrek.

    Temidden het continue conservatief gekerm van gitaristen waarbij alles eerst maar eens, niks, kut en klote gevonden moet worden vind ik Roland nog steeds een heldenfirma. Ze gaan gewoon door met niewe dingen verzinnen en proberen. Niks nadah noppes ouwe meuk.
    Helemaal mee eens.
    Voorbeeld uit eigen keuken: pak 'm beet een jaar geleden heb ik een Roland JD-Xi gekocht, om wat geluidstapijtjes te leggen voor wat gitaargepingel. Soundscapen, leuk, ik dacht dat doe ik effe. Twee digi synths, een analoge synth, drumcomputer, 64-step sequencer, 10 effecten, gitaar input, vocoder... ik heb er nog geen 10% van ondekt wat dat ding allemaal kan, twijfel nog steeds tussen indrukwekkend en intimiderend, en dat voor nog geen 500 euro. Dat het serieus spul is blijkt wel uit het feit dat o.a. Nick Rhodes (Duran Duran) de JD-Xi live op het podium gebruikt. Top shop, dat Roland. Ben benieuwd naar de NAMM 2018.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Roland was zijn tijd altijd vooruit. Destijds vond ik het niks, want een model van een andere planeet, nu zou ik wel zo'n Roland G-707 Guitar Synth controller willen hebben.

    http://guitarz.blogspot.nl/2011/08/d...07-guitar.html

    Ik ben trouwens begonnen met een amp van Roland: een oranje Cube 100.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik weet niet of hij er nog is maar ik heb bij Dirk witte dat Star Wars model zien hangen.

  8. #28

    Standaard

    ik heb nog steeds een variax en een line 6 pod xt live floorboard. wired beltpackje voor de inears erbij en je bent rond.

    Als je die gitaar met een catkabel aan de POD hangt, dan heb je een volledig flexibel setje waarmee je kan switchen van 12snarig akoestisch, via banjo, naar strat op fenderamp en gibson op marshall geluid. etc

    Hoewel je er van alles aan kan afdingen werkt dit voor sommige klussen als er een PA gebruikt gaat worden wel enorm praktisch. Daarom kan ik er geen afstand van doen. Het is te efficient en compleet. Het is een extreem "zwitsers zakmes" voor coverklussen. Waarmee je een bus vol gitaargear vervangt met minimaal sjouwen en aansluiten.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #29
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    De Australische band 12 Foot Ninja maakt er ook gebruik van. Behoorlijk extreem ook met verschillende stemmingen, snaren dempen, sounds etc.

    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Of deze dan, de FreqOut van Digitech, feedback creator. Kan leuk zijn voor thuis op laag volume, vanwege buren enzo. Maar toch...wat een freaks hè, die gasten van Digitech

    Heeft verder niets met dit topic te maken, maar dat vind ik een tof pedaal. Ik was toevallig net vandeweek aan het denken om hem te bestellen. Iemand ervaring hiermee? Ik heb al wat sustainers gehad (en heb ze nog), Ebow en Paul Vo The Wond etc. Ook ooit op een Moog guitar en Fernandez met sustainer gespeeld. Maar het lijkt me handig om die sound in een pedaal te hebben, al klinkt het toch weer anders dan een Ebow of sustainer.

    Verder: het valt me bij dit soort topics steeds op wat een bekrompen visie op gitaarspelen sommigen hier op het forum toch hebben. Ik vind dat model van Strandberg niet mooi om te zien, alhoewel ik wel van headless gitaren hou. De body doet het hem niet voor mij. Liever een Steinberg GM of een Kiesel. Maar die techniek erin vind ik wel tof.
    Laatst gewijzigd door apekop; 4 januari 2018 om 18:08
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top