Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard gitaar met ingebouwde effecten

    Hallo,
    Ik was gisteren bij mijn Computer deskundige en die had een gitaar model Stratocaster ik dacht dat het merk met een V begon en daar zat een draaiknop op en dan kon je volgens hem allerlei soorten geluiden /gitaren nabootsen via een gewone versterker.

    Volgens hem geweldig maar als dat echt zo zou zijn was er wel meer over bekend denk ik dan.

    Maar ik wil er toch wat meer van weten en misschien dan weer snel vergeten.

    Ik heb wat gegoogled maar kan er niks over vinden. Natuurlijk kan ik het aan hem vragen maar hij is tot dinsdag afwezig.

    misschien heeft iemand van jullie zoiets wel eens gezien en heeft er ervaring mee.

    Bedankt vast voor een reactie.

  2. #2

    Standaard

    Varimax of zo?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Probeer eens Variax (Line 6) ...

  4. #4

    Standaard

    Vox heeft ook zo iets.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Om even terug te gaan naar de jaren 70/80. Toen had je een rode Maya strat met effecten erin. Je kon er een soort van straaljager effect uit halen. Ook zat er een fuzz in met eindeloze sustainnnnnnnnnnn. Wat mij betreft een hele mooie leadsound.

    Natuurlijk allemaal analoog in die tijd.

  6. #6
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 8 december 2017 om 12:52
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #7

    Standaard

    ibanez heeft/had iets met een chaospad

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ibanez heeft/had iets met een chaospad
    Heb ook wel eens met het idee gespeeld om een choaspad in te bouwen. Maarja, en dan? Blijf een leuke gimmick, maar of je het ook echt gaat gebruiken?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    @Motorhan : wellicht heb je eoals reds vernoemd werd een modelling gitaar van Line 6 gezien. Die gitaar noemt men de Variax gitaar. Door middel van de modelling technologie bootst die gitaar andere gitaren na ( akoestisch, 12 string, les paul, strat...) . Tevens kan je andee stemmingen programmeren eonder dat je je snaren fysiek moet herstemmen.
    Er zijn nog andere concurrenten op dit gebied : vox starstream ( krijgt wel wat meer negatueve kritiek op youtube demo's, terecht of onterecht) en vroeger heeft fender in samenwerking met roland nog een stratocaster met vergelijkbare technologie uitgebracht (v strat).
    Bij de variax krijg je ook nog software om het geheel te tweaken naar je eigen smaak.

    Minstens sommige van die moddeling gitaren hebben ook nog een gewone stand waarbij je gewoon over de pickups speelt.

    Sommige gitaarspelers zijn erg enthousiast over deze gitaren , anderen benadrukken het feit dat de imitaties slechts imitaties blijven en nooit echt 100 % als het origineel klinken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top