Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard snaren breken bij ball end

    Ik heb eens een vraag of dit herkenbaar is.
    Voorheen heb ik nog nooit een snaar gebroken zelfde type en merk snaren (martin m140)

    Nu op de ovation had ik laatst bij een oefensessie met band opeens dat de hoge e snaar enorm ontstemde tot een Db.
    Dit vond ik al echt heel vreemd en begon aan het lange rare eind terug naar e waar ik de bui al voelde hangen natuurlijk.
    Snaar brak af.

    Ik had de kapote snaar mee voor nog eens te kijken thuis daar bleek dat hij in de winding bij het balletje af was.
    Uiteraard allerlei dingen bedacht van hoe dat opeens kan want waren ook nog maar week oude snaren

    Nieuwe e snaar dan maar erop gister avond en je raad het al pang, snaar nog heel maar balletje weg en weer het zelfde verhaal.

    Ik vind dit echt heel raar want heb dit nooit eerder gehad ook op deze ovation van begin dit jaar al 6 keer snaren gehad zonder dit euvel. Alle keren martin snaren m140 0.12/0.54 (lijkt mij meest normale)

    Kortom is dit herkenbaar of zie ik iets over het hoofd

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Gewoon de hele winding van de snaar om het balletje was weer afgerold? Niet gebroken dus? Dan heb ik een paar keer bij Ernie Ball slinky snaren gehad voor de elektrische gitaar. De hoge e 009. Paar keer achter elkaar.. Pismailtje gestuurd ter uiting frustratie naar Ernie Ball en tot mijn lichte verbazing kreeg ik een serieuze reactie, en via de importeur in Nederland een aantal setjes gratis snaren.

    Dus als tip wil ik je meegeven, klagen kan helpen. ;-)

  3. #3

    Standaard

    Ik had deze snaren besteld bij Bax zoals normaal.
    En heb zojuist ook zekers een mailtje gestuurd met de melding.

    Maar hij is niet geheel afgerold de winding zit nog op de snaar, het is volgens mij gewoon een breuk precies waar de snaar rond het balletje zit. (raar maar waar)
    Zou het niet ook te maken kunnen hebben met het type brug van de ovation?
    Ondanks dat ik zes keer hiervoor nergens last van had.
    Aangezien ik met andere gitaren m'n akoestische gitaar leven lang nergens last van heb gehad met dezelfde snaren

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik gok op fabricage- / materiaalfoutje, zeker als je het nooit eerder hebt gehad.
    Iemand hier heeft dacht ik ook iets dergelijks gehad met basgitaarsnaren, meerdere sets met steeds 1 rotte snaar. Bleek gewoon een slechte productiebatch want aan de gitaar lag het uiteindelijk niet.
    Zet even een ander merk snaar erop dan weet je het zo.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5

    Standaard

    He Plant

    Ik had zelf ook aan productiefoutje gedacht vandaar zo en zo Bax maar gemaild. (uiteraard nog geen reactie)
    Ik wacht dat even af voor hetzelfde geld zijn de andere sets die ik liggen heb ook slecht beetje zonde dan.
    Misschien kan ik voorstellen dat ze in plaats van nieuwe sets Martin keertje iets anders sturen om te proberen.

    En toch blijf ik maar bezig met wat kan ik verkeerd gedaan hebben, maarja inderdaad twee keer achter elkaar.
    Als ik echt iets weet laat ik het nog wel weten.
    De kans op een Productiefout moet toch wel erg klein zijn

  6. #6

    Standaard

    Heb ook wel eens zoiets gehad met Elixir snaren. Ook even gemeld, en wat gratis snaren opgestuurd gekregen. Kan idd. gewoon een slechte batch zijn. Dan heb je het met een paar setjes die je tegelijk gekocht hebt, als het tegen zit.

    Mijn Alhambra heeft een vergelijkbare brug als die Ovations, en o.a. Lowden doet dat ook. Dat werkt zonder problemen.

    Je zou hooguit kunnen kijken of er een braampje zit bij de plek waar die ball end zit. Maar dat zit dan in een houten brug. Dan zal eerder het hout slijten, dan de snaar, lijkt me.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook eens zo'n reeks van EB gehad en het probleem bji de resterende setjes opgelost door de winding net voor de ball end lichtjes te vertinnen/solderen. Sindsdien doe ik dat standaard bij de hoge e.

  8. #8

    Standaard

    Hey

    Ik had op youtube al zo een filmpje gezien waarin iemand zijn nieuwe snaren gaat solderen.
    Kijk ik geloof zeker dat dit werkt, maar het is toch wel zot als ik m'n nieuwe snaren eerst moet gaan solderen eer ze heel blijven.
    Maar goed misschien als je het live een paar keer meemaakt ben je tot alles instaat. Als het maar werkt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    hier idem.. Ernie Ball Supler Slinky 009 een paar keer uit hetzelfde partijtje .... lees nou dat ik had moeten klagen om vervangende setjes te krijgen.. toen nie gedaan... zal ik onthouden voor volgende gevallen.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #10

    Standaard

    Nou Bax opzich nog netjes gereageerd dat als ik foto's stuur en retour aanvraag doe dat ze dan MISCHIEN een nieuwe set snaren sturen.

    Maar waar het mij omging ze waren niet bekend met verdere problemen met deze snaren.
    Oke pech gehad dan denk je.
    Dus toch weer hoge e op proberen draaien maar goed ik kom tot Db en dan voel ik aan de spanning al dat hij knapt als ik verder opspan.
    Maar even gestopt dus.

    Ik was trouwens op de brug aan het kijken en daar zaten al wel groeven van de snaren in.
    Als je met je nagel over gaat voel je ze duidelijk.
    Echt twee losse bij de e snaar.
    Deze gitaar is nog geen jaar oud is dit normaal?
    Mijn seagull van 24 jaar heeft dit amper volgens mij.

    Begin me een beetje aan de gitaar in kwestie te irriteren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top