Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Wij staan met de band ook in Eb. Ik speel altijd op 010-052. Iets dikker voor riffwerk en licht soleren.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Mensuur? Ach laat ook maar.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Ik heb gewoon standaard mensuren op mijn gitaren neem ik aan. Fender stratocasters, Epiphone Sheraton en een Epiphone Joe Pass. En ik gebruik geen floating tremolo's
    Opletten Fusion

    Ik zou zo'n dikker setje snaren en het stemmen in Eb dan op een strat van me doen en misschien ooit eens op die Epiphone Sheraton
    Laatst gewijzigd door Sonny; 6 december 2017 om 20:08

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik speel al jaren 010-048, op mijn 24,75" en 25.5" mensuur gitaren.
    Sinds een paar maanden zet ik op de 24,75" mensuur gitaren 011-049, en dat bevalt eigenlijk prima.
    Qua klank zie ik het voordeel nog niet zo; een ander merk snaren doet in veel gevallen meer vind ik tot nu toe.

    Met die heavy bottom snaren kan ik niks, veel te ongelijkmatige snaarkracht tussen dunne en dikke snaren. Heb ik geen last van bij chugga chugga foemp dors, en ook niet bij riedeltjes op de dunnere snaren, maar wél bij bv tokkels of sweeps die over alle snaren gaan. Zou nog best aan plectra kunnen liggen, ik gebruik minimaal 2mm dikke plectra; ik kan me voorstellen dat dat met 0.8mm anders is.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik speel al jaren 010-048, op mijn 24,75" en 25.5" mensuur gitaren.
    Sinds een paar maanden zet ik op de 24,75" mensuur gitaren 011-049, en dat bevalt eigenlijk prima.
    Qua klank zie ik het voordeel nog niet zo; een ander merk snaren doet in veel gevallen meer vind ik tot nu toe.

    Met die heavy bottom snaren kan ik niks, veel te ongelijkmatige snaarkracht tussen dunne en dikke snaren. Heb ik geen last van bij chugga chugga foemp dors, en ook niet bij riedeltjes op de dunnere snaren, maar wél bij bv tokkels of sweeps die over alle snaren gaan. Zou nog best aan plectra kunnen liggen, ik gebruik minimaal 2mm dikke plectra; ik kan me voorstellen dat dat met 0.8mm anders is.
    Ben nu wel heel benieuwd naar je muziek!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ben nu wel heel benieuwd naar je muziek!
    Hoeft niet, want ik kan er niks van

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Niet aan gedacht, verhelderend.
    Het wordt/werd heel vaak gedaan, meestal om die voor de hand liggende reden: om de zanger makkelijker bij de hoge tonen te laten komen. De muziek klinkt er wel meteen heel anders door (je betaalt er dus wel een prijs voor). Luister bijvoorbeeld naar de Led Zeppelin reunie in de O2. Het klinkt "moderner", maar dat komt niet zo zeer door de spullen of de geluidstechniek maar vooral doordat ze 1 toon lager zitten omdat Plant niet meer (goed) bij de hoge noten kan (stemmen zakken als je ouder wordt, zeker als ze veel te lijden hebben). Soms werd het ook wel gedaan om makkelijker met blazerssecties en toetsenisten te spelen die vaak in toonsoorten zitten waar je als gitarist liever niet in speelt ivm open snaren etc. Een andere reden kan zijn dat je inderdaad de snaren makkelijker wilt kunnen optrekken.

  8. #28

    Standaard

    ooh
    ik doe het omdat slash het ook doet

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ooh
    ik doe het omdat slash het ook doet
    Da's ook een goeie reden :-)

    Maar eeeh ... meestal doen ze dat om het die zangers wat makkelijker te maken. Je hebt van die figuten als Freddie Mercury en Rob Halford met een enorm bereik, anderen die nu eenmaal niet zo heel goed kunnen zingen en ja, dan moet je toch iets verzinnen (ik weet niet of Priest live naar beneden stemde trouwens, Black Sabbath volgens mij wel maar da's ook een ander soort zanger). Waarschijnlijk dat Slash dat is gaan doen ivm Axel Rose. Veel Amerikaanse hardrock staat halve toon omlaag, was in jaren 80 heel gewoon. Soms alleen live, soms ook in studio, soms niet bij alle nummers etc. Van Halen speelde ook vaak 1/2 step down. Het is een bekend truckje.

    Laatst gewijzigd door NLF; 7 december 2017 om 14:49

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Tijd lang met .011 gespeeld op een strat. Gewone stemming. Soms gebruik ik nog een set .011 op mijn Gretsch, maar dan alleen met een omwonden G snaar. Prachtig geluid. Vol en toch helder. Jammer dat ze die niet van Elixir hebben....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top