Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    leuk project maar in hoeverre is het nu nog budget, met die SD's erin zit je denk ik nu op € 600 totaal?
    Kijk eens op
    http://www.tdpri.com/threads/a-doubl...0#post-7604328

    als je een echt budget projectje wilt maken misschien een tip?
    Het is inderdaad een beetje cheaten natuurlijk, maar de elementen had ik liggen. De SD heb zo’n 15 jaar geleden ooit nieuw aangeschaft. Ik weet niet meer voor hoeveel, maar volgens mij niet meer dan €100 (er staat me iets bij van 250 gulden voor een set, bij de American Guitar Store in Enschede, dus misschien is ‘ie van vóór de euro). De ander is een Gibson patent nr humbucker die in mijn ES-125 zat en is vervangen door een P90. Dus het was ook echt een projectje om ongebruikt materiaal dat in de kast ligt een goed doel te geven. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat je dat eigenlijk bij de prijs op zou moeten tellen. Een alternatief is inderdaad low budget humbuckers vinden die toch erg fijn klinken. Zelf ben ik enthousiast over de Golden Age en Parson Street van StewMac.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Het is inderdaad een beetje cheaten natuurlijk, maar de elementen had ik liggen. De SD heb zo’n 15 jaar geleden ooit nieuw aangeschaft. Ik weet niet meer voor hoeveel, maar volgens mij niet meer dan €100 (er staat me iets bij van 250 gulden voor een set, bij de American Guitar Store in Enschede, dus misschien is ‘ie van vóór de euro). De ander is een Gibson patent nr humbucker die in mijn ES-125 zat en is vervangen door een P90. Dus het was ook echt een projectje om ongebruikt materiaal dat in de kast ligt een goed doel te geven. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat je dat eigenlijk bij de prijs op zou moeten tellen. Een alternatief is inderdaad low budget humbuckers vinden die toch erg fijn klinken. Zelf ben ik enthousiast over de Golden Age en Parson Street van StewMac.
    die Donlis lijkt volgens de leden van tdpri aardig naar de wensen van klanten te luisteren, bieden losse kapjes aan van nickel zilver etc. en lijken bij sommige modellen, ook single coil redelijk vintage correct te werken, of komen er dicht bij.
    als ik nog een projectje had zou ik het zeker een keer proberen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Meer traditionele look? In welk opzicht? Dit is al behoorlijk standaard archtop-look zo toch?
    4 pots en een pickguard.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie gitaar, zoals vaak bij ibanez, vakwerk👍
    Ik heb een akoestische gitaar, volgens mij een OO model, helemaal massief, en je bek valt open hoe dat klinkt en afgewerkt is! En dat voor een gitaar uit Bamië. Puur voor de lol gekocht voor thuis in eerste instantie.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    4 pots en een pickguard.
    Ah yes. Pickguard komt eraan! Moet ik op maat maken vanwege de afwijkende maat tussen de elementen, dus Epi en Gibson past niet en zelfs staandaard Ibanez past niet.

    En ik mis inderdaad de 2 overige pots. Ik heb al gezien dat ik 4 potmeters in een mooie ruitvormige configuratie kan rangschikken, dus de kans is erg groot dat die er ook gaan komen :-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mooie gitaar, zoals vaak bij ibanez, vakwerk👍
    Ik heb een akoestische gitaar, volgens mij een OO model, helemaal massief, en je bek valt open hoe dat klinkt en afgewerkt is! En dat voor een gitaar uit Bamië. Puur voor de lol gekocht voor thuis in eerste instantie.
    Jazeker, ze krijgen het daar in het Oosten aardig door! De mijne is overigens uit Indonesië, volgens mij worden daar momenteel alle AF-modellen gemaakt.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    cool! een gitaar die goed in mekaar steekt, meer heb je niet nodig: upgraden met goede electrics en even de merkenmojo/geilheid aan de kant zetten en hopla. oh ja, en dat liefst icm een goede gitarist, maar dat ben je.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Wat mij opvalt aan de Ibanez is hoe goed dat ding in elkaar zit en hoe perfect alles is afgewerkt. Op de foto van de binnenkant kun je zien dat er nauwelijks lijmresten te bespeuren vallen, geen naden, geen kieren. Bindings overal perfect (op slechts één plekje wat beits over de binding heen). Nek- en hielblok ook van massief hout (itt tot Epiphones waarin dat nog wel eens multiplex wilde zijn).

    En ook heel doordachte handigheidjes als bijvoorbeeld een te openen truss-rod cover: even open klikken en afstellen, niks geen geschroef.

    Daar kan Gibson echt een puntje aan zuigen!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Top! Mn akoestische heb ik afgelopen vrijdag opgehaald na een afstel en polijst beurt. Een K&k fantastik passief piezo element erin laten zetten, super natuurlijke akoestische klank, geen feedback. Klinkt als een klok, versterkt en onversterkt. Volume, projectie, alles voor mekaar!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Speciaal voor Pepe:
    - slagplaatje gemaakt
    - Ibanez sure-grip knobs erop
    - amber pickup selector tip



    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top