Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49
  1. #31

    Standaard

    Aahhhhh, juist.
    Mijn helden hadden juist het midden element eruit gesloopt en er een humbucker ingeschroefd.
    Nou zijn het nog steeds mijn helden, maar we zijn wel rakelings langs de rand van de afgrond gegaan hoor.

    Brug, ik ben benieuwd wat dat voor een klanken oplevert.

    Ach wat maakt het ook uit. If you’re happy, i’m Happy natuurlijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard



    Leuk project! Ik heb een Richwood jazzer waar ik uitgebreid mee aan de gang ben geweest. Frets gevlakt, grafiet topkam. Momenteel 1 Zoller HB bij de neck en 1 volumepot. TI flatwounds 012. Ziet er sjiek uit, lage axie, klinkt lekker.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht


    Leuk project! Ik heb een Richwood jazzer waar ik uitgebreid mee aan de gang ben geweest. Frets gevlakt, grafiet topkam. Momenteel 1 Zoller HB bij de neck en 1 volumepot. TI flatwounds 012. Ziet er sjiek uit, lage axie, klinkt lekker.
    vind het wel jammer dat het gat van de brugpup nu met tape opgevuld is. je zou evt bij alieexpress een zelfbouw kitje kunnen bestellen voor een humbucker en daar een dichte kap bij vragen
    https://donlis.en.alibaba.com/produc...4e9d7630QUXbFg

    https://donlis.en.alibaba.com/produc...10d9eff5EHG8KA

    en dan een G&L PTB inbouwen en je kan alle kanten op

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht


    Leuk project! Ik heb een Richwood jazzer waar ik uitgebreid mee aan de gang ben geweest. Frets gevlakt, grafiet topkam. Momenteel 1 Zoller HB bij de neck en 1 volumepot. TI flatwounds 012. Ziet er sjiek uit, lage axie, klinkt lekker.
    Leuk! Zal vast goed klinken. Persoonlijk zou ik ook een wat chiquere oplossing kiezen voor het gat van de brug pup, voor de sound doet dat niks natuurlijk maar het (mijn) oog wil ook wat. Zelf zou ik denk ik gewoon een zwart plastic plaatje maken en vastzetten in de schroefgaten die er toch al zitten. DVD-doosjes lenen zich daar prima voor: kun je op maat knippen en de randen netjes schuren. Maar hé, het is jouw gitaar, als het jou niet stoort then it's all good!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    OK bedankt voor de tips. Ik was vergeten dat Photbucket geen externe links meer ondersteunt

  6. #36

    Standaard

    Jay, goeiemorgen
    Toen ik gisteren The Days of Wine and Roses nog eens op zette (om te genieten ja, jij zit te hengelen naar complimentjes? Ha! Hier is er één) viel me op dat je beide pups met de schroefjes naar de kam hebt gezet.

    Je zult daar vast over hebben nagedacht. En ik hoop dat je me verteld hoe of wat dus.
    Vriendelijke groet, Gus


    Sja, editje dus
    Op de foto's pag 2 is het ook te zien, maar is me toen niet zo opgevallen.
    Sorry. Maar toch.....
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 9 december 2017 om 10:55
    In Tartiflette we trust…..

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Serieuze archtop voor €250? Jawel!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Jay, goeiemorgen
    Toen ik gisteren The Days of Wine and Roses nog eens op zette (om te genieten ja, jij zit te hengelen naar complimentjes? Ha! Hier is er één) viel me op dat je beide pups met de schroefjes naar de kam hebt gezet.

    Je zult daar vast over hebben nagedacht. En ik hoop dat je me verteld hoe of wat dus.
    Vriendelijke groet, Gus


    Sja, editje dus
    Op de foto's pag 2 is het ook te zien, maar is me toen niet zo opgevallen.
    Sorry. Maar toch.....
    Ha Gus, die veer steek ik er gewoon weer in hoor! :-)

    Wat de pickup betreft: de hals is 20 frets en de pickup zit direct tegen het fretboard. Dat betekent dat die verder zit (verder van de brug af) dan in de ‘standaard’ configuratie van Gibson en de meeste afgeleide modellen, inclusief de meeste modellen van Ibanez zelf (standaard is ongeveer de positie van de virtuele 24e fret, maar bij AF55 ongeveer de 22e fret). De pickup van de AF55 bestrijkt dus een ander deel van de snaren en moet in theorie wat ronder en donkerder klinken (net als wanneer je hoger op de hals aanslaat). Door de pickup om te draaien zit de coil met de polepieces op de ‘standaard’ plek en zou in mijn redenering wat meer hoog op moeten pikken. Dat is althans de redenering. Bij de volgende snaarwissel draai ik ‘m om om te kijken of m’n theorie klopt (ik vermoed eerlijk gezegd dat je de pickup als geheel moet beschouwen en het omdraaien waarschijnlijk weinig tot niets uitmaakt :-)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 9 december 2017 om 15:36
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    OK bedankt voor de tips. Ik was vergeten dat Photbucket geen externe links meer ondersteunt
    Grappig, eerst was de foto nog te zien, nu dus niet meer. Idioten bij photobucket....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb het clippie ook gezien, o kleine Jay, en heeeeeel toevallig heb ik de laatste dagen veel zitten kijken naar solo optredens van bekende jazzgitaristen, die vooral op geweldige en onnavolgbare wijze enkele jazz-standards ten gehore brengen op een ES-175, een L-5, een Super 400 en veel daarvan afgeleide gitaren. Ik heb het dan over Biréli Lagrène, Joe Pass, Jim Hall, die ene andere Franse knakker (ik vergeet zijn naam altijd) en meer soortgelijke types. Je kent ze vast. Ik zag zelfs een filmpje van iemand (volgens mij was dat Lagrène) die op een Gibson van €20.000,- + speelde.

    Het idiote is dat ik jouw opgeleukte Ibanez eigenlijk net zo goed vind klinken (ten minste, over YouTube) en dat ie er gewoon zeer smakelijk uitziet. Mijn complimenten, o kleine Jay!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Haha, thanks vulva!

    Nu nog zo leren spelen als Biréli.... ach misschien moet ik maar gewoon als kleine Jay spelen, dat scheelt een hoop frustraties! 😆
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top