Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Versterker en pedalboard op hetzelfde stopcontact

    Ik wil er voor gaan zorgen dat mijn versterker en mijn pedalen via hetzelfde geaarde stopcontact stroom krijgen doormiddel van een stekkerdoos. Dit lijkt me op zich erg handig, omdat ik dan alleen de schakelaar op de stekkerdoos hoef om te zetten.

    Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, omdat ik nog geen goede stekkerdoos heb. Zijn er hier mensen die ook op deze manier voeden of zal dit misschien voor ruis/brom gaan zorgen?

  2. #2

    Standaard

    Goed idee... het kan de brom van een groundloop voorkomen. Ik doe ook al mn apparatuur, inclu DAW , op éen schakelbaar stekkerblok.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tschrama Bekijk bericht
    Goed idee... het kan de brom van een groundloop voorkomen. Ik doe ook al mn apparatuur, inclu DAW , op éen schakelbaar stekkerblok.
    Wat bedoel je precies met de brom van een groundloop? En wat is een DAW...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Wat bedoel je precies met de brom van een groundloop? En wat is een DAW...
    Als een systeem op meerdere punten geaard is en er is een potentiaalverschil tussen die aardpunten ontstaat er brom, dat wordt een aardlus genoemd. DAW is opnamesoftware zoals bijv. Logic Pro.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Tezamen op één stekkerdoos is eerder regel dan uitzondering, doen dus ...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ik doe al jaren niet anders?!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7

    Standaard

    Als alle wandcontactdozen met randaarde in je speelruimte op dezelfde groep in de meterkast zitten dan delen ze nog steeds dezelfde aarde (ground). Vaak in oude huizen kun je nog wel eens problemen ondervinden met de randaarde. Maar als je ze op dezelfde wandcontactdoos of stekkerdoos met randaarde kan plaatsen dan zeker doen! Let op: je versterker dien je altijd aan te sluiten op een wandcontactdoos met randaarde!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    De meeste pedalen zijn niet geaard. Een 1-spot heeft geen randaarde. Ik denk dus dat het wel mee zal vallen met aardlussen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De meeste pedalen zijn niet geaard. Een 1-spot heeft geen randaarde. Ik denk dus dat het wel mee zal vallen met aardlussen.
    De pedalen en losse adapters misschien niet maar de meeste multi-voedingen weer wel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Als alle wandcontactdozen met randaarde in je speelruimte op dezelfde groep in de meterkast zitten dan delen ze nog steeds dezelfde aarde (ground).
    Sterker nog, ook de aarde van andere groepen is dezelfde aarde. Aarde heeft geen groepen. Wellicht ten overvloede, maar wilde het toch even benoemen.

    Dat gezegd hebbende...ik heb in de thuissituatie nooit een groundloop op kunnen lossen door 2 snoeren in 2 stopcontacten te vervangen door 2 snoeren naar een stekkerdoos en die in 1 stopcontact. Theoretisch al het best wat schelen door (minder) spanningsval over de (aarde) kabel, maar in de praktijk heeft het me nog maar bar weinig geholpen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top