Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard Lightspeed organic overdrive

    Hi folks!

    Wie o wie heeft er ervaring met dit exotische pedaal van Greer Amps? Ik speel nu met een Mad Professor Sweet Honey OD (DIY clone) op mijn Kool en Elfring Ace combo. Een erg mooie combi! Maar het bloed gaat waar het niet kruipen kan...bijvoorbeeld in de richting van mijn portomonnee Wat deze lichtsnelheid OOD is met zijn 200+ euroflorijnen prijskaartje niet bepaald goedkoop. Eerder vrij heftig!



    Vergelijking tussen beide pedalen op Google's televisie:

    https://youtu.be/GL6Fdf78uus

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb zijn broer, de Ghetto stomp, volgens mij zijn het allemaal variaties op het Electra schematic?

    Supersimpel apparaat en veel te veel voor wat het is maar niet te duur voor wat het doet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Gaat ie lekker, Pepe?
    dus eigenlijk is het teveel apparaat. Tenminste, voor wat het is. Teveel apparaat voor een overdrive. Dus het drivet over, maar dat kost dan weer niet teveel. Tenminste, niet voor wat het doet. Of heb ik je mis?

    Ik kan er niks zinnigs over zeggen, mijn Limburgse kompaan. Ik ken het ding niet. Nooit van of over gehoord. Ik heb overigens een lichte neiging om iedere overdrive van 200+ euro met slechts een drive-, tone- en volumeknop te duur te vinden voor wat het is. Aan de andere kant, als je daarmee je perfecte geluid koopt en je kan het geld missen, waarom niet? Ik ben een makkelijk mens wat dat betreft.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik spoor eenieder die vragen heeft aangaande danwel omtrent mijn taalgebruik aan vooral eerst zelf.. neem een voorbeeld aan Vulvie zou ik zeggen.

    Ik zie nou het filmpje met het A/B tussen de SH en de Light speed.
    Ik meen te horen, wat ik ook vermoedde, meer bas en sparkle bij de laatste.
    De SH heb ik altijd beschouwd als een soort TS waar de frequentie karakteristieken een ander kantelpunt hebben.
    Ik heb wel eens gesproken met de maker van de SH, die claimde dat het ding GEEN basverlies had.
    Ojawel nouenof zei ik.
    Nou goed dan, zei hij, maar dan moet je GOED luisteren.
    Daar gaf ik hem een "like' voor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik steek slechts met draak, Pepe.
    Raar filmpje trouwens. Geeft erg weinig info weg (tenzij die info in de laatste 3 minuten zat - niet af gekeken). De OOD had veel meer drive. Maar dat zegt niks, want ik weet niet hoe het ding stond afgesteld. Wel nog even een ander filmpje bekeken. Ik merk dat het bij dit soort gear-filmpjes wel enorm van belang is wie er speelt. En vaak is het toch zo dat sommige gasten ieder pedaal goed kunnen laten klinken en andere gasten geen enkele. Ik luister nog even verder.

    Wel, even verder geluisterd. Na het zien en beluisteren van het volgende clippie zou ik er meteen een 'The Southland Harmonic Overdrive' erbij kopen. Lekker stel.

    https://youtu.be/oWwotkLgHAw
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 4 december 2017 om 03:40
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, is waar.
    Ik heb het meeste aan vergelijkingen, kan je iig relatieve verschillen horen.
    In dit geval, ik ken de SH dus daar zet je de lightspeed tegen af.
    Hier een filmpje van Lance K., klinkt weer totaal anders. Nou ken ik Lance zijn geluid wel dus dan hoor je door zijn standaard geluid wel heen maar toch.
    Ik luisterde ook nog even naar een filmpje van onze vriend Kurtis K. waar hij een rits Greer overdrives vergelijkt en inderdaad, allemaal subtiele variaties op het thema. Eentje heeft wat meer bas, verder kom ik niet.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 december 2017 om 03:33
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Thanks, heren!

    Pepe, heb je die van jou in de lage landen besteld of gekocht?? Ik blijf het trouwens wel een smak geld vinden. Dus als ik hem ooit wil proberen, dat wil ik hem ook graag twee weken op zicht hebben. Liever bij de echte dealer zoals de autobranche het vroeger al zei. Maar ik geloof zelf heel sterk in synergie in de keten, dus als ik hem ooit ergens kan proberen, dan wordt het op zijn minst mijn amp en gitaar meeslepen. Hier in mijn keet staan ook niet één keten, ik zie me al gaan met al die broodroosters en electric ladies in de kofferbak van de auto die ik momenteel niet heb ;-) Dik ruig trouwens, dat verhaal van die like op de SH

    Tja PussyPulsator, pardon Vulvasonic. Die beard uit het filmpje is inderdaad wel een aparte knakker, althans naar mijn subjectieve vooringenomen bescheiden persoonlijke mening. Maargoed, daar zijn we tenslotte gitaristen voor geworden. Het zal ongetwijfeld een onderdeel van de manifestatie van een of ander mysterieus plan van een hogere cosmische orde zijn. Als de pastoor in de kerk er van overtuigd is dat de wijn het bloed van Jezus is, dan gaat die vergelijking andersom natuurlijk ook net zo hard op. Jezus was dan vanwege het alcoholpercentage in zijn bloed (wijn?) hoogstwaarschijnlijk permanent dronken. Dat is natuurlijk ook een manier om je in hogere sferen te begeven en wonderbaarlijke gebeurtenissen mee te maken. Zelf zoek ik het wat dat betreft meer in de hoek van de effectpedalen en andere gear. Waarbij ik me maar al te goed besef, dat ik de heilige graal waarschijnlijk nooit zal gaan vinden.

    De waarde van filmpjes vind ik in een bepaald opzicht inderdaad maar relatief, meer bedoeld ter inspiratie. Skills, gitaar, amp en luidspreker zijn allemaal variabelen. Op het home theatre forum zijn er ook jongens en meisjes die beweren, dat de bekabeling ook nog eens uitmaakt. Zelf kan ik dat uit eigen ervaring maar tot op zekere hoogte bevestigen. Afnemende meeropbrengsten. Misschien, als ik een netstroom kabel van 1000 euro achter mijn amp hang, dat dat net qua tone dat beetje extra cachet geeft aan de finishing touch waar ik naar op zoek was. Ofnee, het ging over de dropveters aan de voorkant van de amp. Het is al laat nu, alles wat ik schrijf kan de oorzaak of het gevolg zijn van misverstanden

    Ik heb mijn Ace tweedehands gekocht. One man's trash is another man's treasure. Daar terplekke de SH naast de Chinese Joyo kloon kunnen uitproberen, terwijl de verkoper ondertussen ijverig aan de knopjes zat te draaien om de verschillen in kaart te brengen. Die Pekingeend was auditief gezien best wel goed te pruimen, zeker voor die 35 euroflorijnen. Ik vond, dat hij voor 90 procent in de buurt kwam, op lagere volumes althans. Draai je de boel verder open, dan werd hij toch behoorlijk wat grittier en werden de verschillen duidelijker. Dat geeft voor mij ook de relatieve waarde van die youtube vergelijkings videootjes aan. Zoals de op de verkeerde weghelft rijdende eilandbewoners uit het verre Noorden het zo mooi zeggen: The proof of the pudding is in the eating!

    Tja, wat is perfectie? Wanneer is iets echt af? Voor mij een lastig punt. In mijn wereld bestaat het geloof ik niet. Mijn smaak is in de loop der tijd in de vaart der volkeren aan verandering onderhevig. De cellen in mijn lichaam verversen zich constant. Wie weet, heb ik nu al niet meer dezelfde oren van pak hem beet drie jaar geleden?
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 4 december 2017 om 04:22

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Jees Mario, hij lult al net zoveel als jij!

    Enniewee,

    De Ghetto stomp (aangenomen dat de Lightspeed niet heel veel anders is) is beduiden anders dan 99% van ander drives.
    Flinke bas, vlak midden, ietsie pietsie tophoog er af. Fuzzy en rafelig.
    Kan prima clean, na negen uur begint het feest pas.
    Ik gebruik hem als pre drive. Origineel om mijn Jaguar wat vriendelijker te maken maar blijkt in de praktijk ook een enorme growl aan elke single coil te geven. Geen humbucker vriendje wegens de aanwezige bassen.
    Maar. Zet hem voor een OCD en instant ZZ top first album. Of Clapton's while my guitar gently weeps.
    De OCD kapt wat laag af, voegt een kleine midhump toe en heeft weer veel hoog. Dus wat er gebeurt, de bassen van de Greer gaan langs de OCD heen, het mid wordt niet veranderd en het scherpe hoog een beetje ronder gemaakt.
    Het resultaat is een OCD die bigger en iets ronder klinkt maar nog steeds het bluesy karakter heeft.
    Doe je die truc met de Sweet Honey voor de OCD dan wordt enkel het midden nog meer benadrukt wat een soort kwakend duck geluid gaat geven.
    De Greer klinkt ook goed op zich zelf maar is geen "modern" solo pedaal. Gilmour op zijn Duo Jet, die richting. En ik weet dat Rick Holmstrom ermee getrouwd is, die gebruikt hem als always on.
    Ik kwam ooit een filmpje tegen waarbij ik dacht, heee, de Greer... maar nee... was gewoon de amp.

    Dus mijn mening, zoek je een smooth Boogie, raging brit of V EQ sound, look elsewhere. Maar old school Les Paul of raw shimmering tele, there it is.

    Ohja, ik heb mijn Greer bij meneer zelf gekocht, nog zo'n oud hand beschreven model.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 december 2017 om 06:04
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Jees Mario, hij lult al net zoveel als jij!
    In het 'Tiefus lui' topic in in het cafe is inmiddels persoonsverwarring ontstaan in deze context.

    Bedankt voor die hele bak aan gedetailleerde info! Weer voldoende aanknopingspunten voor verdere/diepere oriëntatie!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Volgens mij is dit makkelijk samen te vatten in: een aangepaste Tube Screamer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top