Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44
  1. #11

    Standaard

    Volgens de overlevering, van die country knakker die nog niet zo lang dood is en die in de Crickets heeft gezeten, speelde Buddy Holly vrijwel alles op zijn midden element.

    Ik heb een bloedhekel aan die tussenstandjes en op de mijne zit een drie standen schakelaar.
    Van de paar gitaren die nog wel tussenstandjes hebben in de zin van strat quack, moet ik nog eens uitzoeken hoe ik dat geluid verander.

    Maar op je vraag terugkomend. Brugelement gebruik ik dan weer vrijwel nooit. Of het moet zijn met een hele berg piep en knor.
    Middenelement rules. Vrijwel alle slagpartijen speel ik op het middenelement. Best of both Worlds.
    Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ken geen nummer waar ie in tussenstand zit?

    Maar ik ben niet serieus he, mag wel duidelijk zijn.
    Gebruik het zelf nooit maar alles is bruikbaar aux principe.

    Mijn eerste strat die ik liet bouwen had zelfs geen neck pup en de mid was enkel voor dat quack soundje van Steve van Zandt ten tijde dat ie zijn eigen band nog had.
    Maar 3 maanden later stond ik weer op de drempel: frees er toch maar een neck cavity bij pleez.
    Doe je huiswerk maar eens ff, señor Pepe.
    Castles made of sand? Tussenstandje.
    If six was nine? Tussenstandje.
    Little wing? Tussenstandje.

    En zo kan ik wat Hendrix betreft doorgaan.
    Middelste element standalone? Srv haalde daar echt te gekke rauwe sounds uit. Vind alle element standen op een strat te gek eigenlijk.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Tsja.. het kan verkeren, ik vind alle element standen op een strat kut klinken,
    maar soms is dat precies wat je nodig hebt in een song.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ben je daar zeker van Arjan? Ik hoor het niet.
    Was er niet bij dus kan niks zeggen over wat ie in de studio allemaal uitvroot.
    Maar live heb ik hem nooit zien pielen met die schakelaar. Dat was pielen, vijf standen was nog niet uitgevonden.
    Ik ken het verhaal van Dan Erlewine, de tech van Buddy Guy, die zei dat Buddy zijn switch vuil hield om dat standje enigszins te kunnen gebruiken.
    Maar dat is Buddy. Ik heb niet het idee dat Hendrix met dat soort wissewasje bezig was.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik dacht het ook hoor Pepe, heel veel van dat spul met die typische Hendrix frasering is op standje 4 (technisch gezien tussen 2 en 3) voor zover ik weet.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Toen ik nog op een pick-up configuratie speelde van drie single-coils was ik blij dat dat midden element erop zat. Die stand waarmee je hem combineert met het brug element vond ik altijd de meest bruikbare stand.

    Ik ben blij dat ik nu met humbuckers speel en dan vooral wanneer ik uitsluitend het brugelement gebruik. Als ik weer eens op een gitaar speel met 3 single-coils denk ik van, wat is daar toch mis mee?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ben je daar zeker van Arjan? Ik hoor het niet.
    Was er niet bij dus kan niks zeggen over wat ie in de studio allemaal uitvroot.
    Maar live heb ik hem nooit zien pielen met die schakelaar. Dat was pielen, vijf standen was nog niet uitgevonden.
    Ik ken het verhaal van Dan Erlewine, de tech van Buddy Guy, die zei dat Buddy zijn switch vuil hield om dat standje enigszins te kunnen gebruiken.
    Maar dat is Buddy. Ik heb niet het idee dat Hendrix met dat soort wissewasje bezig was.
    Speel little wing maar eens op standje 2, samen met de studio opname van dat nummer op axis bold as love. Dan hoor je het...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik dacht het ook hoor Pepe, heel veel van dat spul met die typische Hendrix frasering is op standje 4 (technisch gezien tussen 2 en 3) voor zover ik weet.

    gepost met Tapatrut.
    Ik denk dat ik een van de weing ben die daadwerkelijk met die driestanden nog gespeeld heb.
    Dat tussenstandje was tricky. Het kon maar enorm gepiel en je hoefde er maar naar te kijken en floep, schoot weer terug.
    De Japanners deden het anders, die hielden de 3 switch maar brachten een klein sleuvje in zodat dat standje een beetje bleef steken als je voorzichtig was.
    Het kan trouwens ook met de tele's waar die cap in zat. Weet bijna niemand, geloof dat Fender niet eens meer de moeite doet om die standaard te monteren in de '52 ri?
    Enniewee, dat was de reden waarom Fender die 5 switch destijds monteerde, met de driestanden was het niet te doen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 december 2017 om 21:22
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Doe je huiswerk maar eens ff, señor Pepe.
    Castles made of sand? Tussenstandje.
    If six was nine? Tussenstandje.
    Little wing? Tussenstandje.

    En zo kan ik wat Hendrix betreft doorgaan.
    Middelste element standalone? Srv haalde daar echt te gekke rauwe sounds uit. Vind alle element standen op een strat te gek eigenlijk.
    Zo is het!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Toen ik nog op een pick-up configuratie speelde van drie single-coils was ik blij dat dat midden element erop zat. Die stand waarmee je hem combineert met het brug element vond ik altijd de meest bruikbare stand.

    Ik ben blij dat ik nu met humbuckers speel en dan vooral wanneer ik uitsluitend het brugelement gebruik. Als ik weer eens op een gitaar speel met 3 single-coils denk ik van, wat is daar toch mis mee?
    Alleen echte gitaristen kunnen op een strat spelen....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top