Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Strat: wat te doen met het midden element?

    Mensen, het een gegeven dat strat-spelers het midden element maar weinig gebruiken; meestal eigenlijk alleen maar voor de tussenstandjes (2 en 4). Heeft er iemand misschien nog creatieve ideeën voor wat anders? Kan er misschien op een andere manier geschakeld worden die meer potentie heeft?

    groet,

    Peter
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Dat het een gegeven is weet ik niet hoor.
    Bij mij is het doorgaans de keuze voor slide en verder ALLES wat niet roept om bell bottom of nergens door hoeft te snijden.
    Bij mijn Yamaha SGIII hebben ze het anders aangepakt, je hebt een drie standen switch met een schakelaar die het midden in fase of tegen fase met de brug schakelt voor al je Peter Green moods.
    Op mijn JM jaguar zit een 4 standen schakelaar die beide pickups humbucker schakelt met een extra schakeling die daar dan weer tegenfase van maakt, iets wat je ook met een vijf standen kan doen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 december 2017 om 17:59
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Gewoon het middenelement op zichzelf gebruiken? Nu kun je zeggen dat het een vleesch-noch-visch positie/geluid is, maar persoonlijk vind ik het een beste-van-beide geluid, absurd goed bruikbaar voor cleane slagpartijen en solopartijen met een randje. De tussenstandjes, die vind ik dan weer te laf en te zouteloos.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 2 december 2017 om 18:04 Reden: dui-de-lijk-er

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Middenstand gebruik ik juist vaak voor slagpartijen. Fijn element hoor!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ja, tussenstandjes... de naam zegt al genoeg.
    Soort kama sutra variant tussen missionaris en doggy in waar we toch toevallig langskomen tijdens het wisselen.
    De schuld van Knopfler, die begon er mee.
    Dat was nog te overzien totdat SRV er per ongeluk op stuitte. Hij zei nog, kut.... ik zat in een tussenstandje maar de producer zei, maakt het uit, niemand hoort dat.
    Maar ja, toen kwam Gear Page waarin de mores heerst dat je alles precies zo nadoet als het ooit gedaan was.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Vergeet Hendrix niet Pepe!

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  7. #7

    Standaard

    Nu ben ik slechts een casual strat speler maar de enkele keer dat ik naar mijn strat grijp dan is het voor de typische strat quack. En laat die nu juist in de tussenstanden heel goed naar voren komen. Die standen hebben nog als bijkomend voordeel dat ze de hum opheffen. Meer verlang ik eigenlijk niet van een strat.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Vergeet Hendrix niet Pepe!

    gepost met Tapatrut.
    Ik ken geen nummer waar ie in tussenstand zit?

    Maar ik ben niet serieus he, mag wel duidelijk zijn.
    Gebruik het zelf nooit maar alles is bruikbaar aux principe.

    Mijn eerste strat die ik liet bouwen had zelfs geen neck pup en de mid was enkel voor dat quack soundje van Steve van Zandt ten tijde dat ie zijn eigen band nog had.
    Maar 3 maanden later stond ik weer op de drempel: frees er toch maar een neck cavity bij pleez.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 december 2017 om 20:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Ik heb geen toon regeling op het midden element van Strat 1, (zo gekocht met 2xJoe Barden en 1xSD rails pickups) en dat vond ik best verrassend als ik 'm in mijn enthousiasme cq onbeheerstheid per ongeluk aan flipte en ben hem dan ook bewust gaan gebruiken voor als je niet die typische Strat belletjes sound hoeft te hebben.
    Laatst gewijzigd door maxdb; 2 december 2017 om 20:49 Reden: vt ipv tt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik gebruik het middelste element nooit op zichzelf, ik heb het liefst dat de middelste stand van de vijfstandenschakelaar het brug + neckelement pakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top