Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Kijk maar waar het aanbod zit op MP. Allemaal Randstad en studentensteden.

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dus de tijd dat een rockgitarist een rebel was met een afwijkend uiterlijk is voorbij? Jammer, maar er zijn gelukkig nog oudere rockers voor wie dat nog wel geldt.

  3. #13

    Standaard

    Jammer dat er (weer) een gitaarwinkel de deuren sluit, maar het afschuiven op de veranderende markt is wel erg kort door de bocht, als ondernemer moet je eenmaal kunnen anticiperen op allerlei omstandigheden.

    Het kan echter ook anders, als ik kijk naar mijn vaste gitaarshop. Kleine shop, toch groot aanbod en al 26 jaar een gevestigde naam. Op het gebied van prijzen vergelijkbaar met de Duitse dozenschuivers, soms zelfs al eens goedkoper, dus het kan wel.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik help het je hopen, tot dat die zaak ook "plotseling onverwacht" haar deuren sluit
    Hoeft niet natuurlijk maar als ik bijv. alleen al in Eindhoven enkele decennia terug kijk, dan is het enorm afgenomen Er bestonden tegelijkertijd alleen in Eindhoven al 7 Muziekzaken en niet de kleinste ook. Op elke hoek vd straat repeteerde een band en elke band speelde 3x in de week en verdiende er nog leuk aan ook. En als je als gitarist één Fender of Gibson had , dan was je het mannetje.
    Vandaag de dag is de markt verzadigd denk ik? Van alle muzikanten speelt misschien 10% nog wel eens live. De feesten/partijen/bruiloften enz. van weleer zijn er niet meer en ook de vele bandjes zijn verdwenen. De gitaren vanzelfsprekend niet, Veel gitaristen hebben een enorme collectie aan gitaren en versterkers. Dus verzadigd de markt, toch? Vroeger had je één gitaar waarmee je 3x/week optrad, en nu zijn Niet-optredende gitaristen met 10 Merkgitaren geen uitzondering meer ( Toon hier je collectie
    Ik sta er sowieso nog versteld van dat Fender nog niet failliet is? Waar blijven al die gitaren- elke gitarist heeft er al minstens drie, dan nog twee voor de kids en een voor de hond , Op een gegeven moment houdt dit toch op?
    Laatst gewijzigd door dorrus; 10 december 2017 om 11:47

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Vroeger had je één gitaar waarmee je 3x/week optrad, en nu zijn Niet-optredende gitaristen met 10 Merkgitaren geen uitzondering meer ( Toon hier je collectie
    Ik sta er sowieso nog versteld van dat Fender nog niet failliet is?
    Ik vermoed dat hier een verband in schuilgaat....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.966

    Standaard

    1. Dance/house muziek
    2. Oefenruimtes schaars/duur

    Remork sluiten.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Te makkelijk gezegd. Er zijn voldoende bands die veel optreden.
    Tuurlijk is er minder (elektrische)gitaar muziek op de radio maar om daar oorzaken voor het niet lopen van muziek winkels te leggen is mij te kort door de bocht.
    Ook zijn er genoeg gitaarwinkels die goed lopen doordat er gewoon goeie ondernemers op zitten die creatief zijn en genoeg variatie in hun aanbod hebben om te bestaan. Ook trekt de economie en ook de detailhandel weer aan, dus erg vreemd dat je dan nu stopt als winkel.
    Guitar center wierden liep niet omdat er te weinig beleving in die zaak zat. Zoals ik eerder postte was het rommelig, was het een lukraak assortiment en zat er te weinig beleving achter die winkel.
    Je werd als klant niet echt uitgenodigd om er te blijven hangen en wat te kopen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Weet je waar we wat mij betreft vanaf moeten in de muziekwinkelwereld (en ik snap dat de fabrikanten dat niet willen, maar ik als klant wel): Dealerschappen.
    Winkeliers mogen voor veel geld zooi van een bepaald merk in hun winkel zetten, met als tegenprestatie dat die zooi ergens anders niet gekocht kan worden.
    Ik draag mijn local shop een warm hart toe, maar ik kan er gewoon niet altijd slagen, omdat ie bepaalde dingen niet kan leveren, omdat ie geen dealer is, en dat is ruk.
    En voor de winkel die wél dealer is is het ook ruk, want mijn andere shop waar ik al zeker 17 jaar klant ben, heeft echt wel verstand van zaken, maar wordt gedwongen tot wat minder objectief advies.
    Helemaal klote wat mij betreft, met als enige winnaar de fabrikant en/of importeur (of misschien zelfs dat niet).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt, maar wat je dan krijgt is dat de fabrikanten de tussenhandel (de winkel) uit gaan schakelen en zelf de markt op gaan. Terecht.
    Resultaat: winkels weg. Winkels zijn nu eenmaal afhankelijk van dealer schappen.
    Winkels moeten zorgen dat ze die dingen doen om klanten te trekken, dan verkopen ze hun dealer producten echt wel. Beleving, creativiteit en netwerk moet je hebben om bestaansrecht te hebben.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Die kerel van GCW heeft natuurlijk wel een punt; de gitaar is minder zichtbaar in de hedendaagse muziek dus minder aantrekkingskracht. Combineer dat met de opkomst van online en het effect wordt versterkt.

    En dan inderdaad de dealerschappen waar Dennis het over heeft. Al wil ik een Gibson/Fender/Musicman/Suhr of wat dan ook kopen bij mijn lokale gitaarboer; het gaat niet eens.

    Het wil allemaal niet zeggen dat het niet kán, maar het is wel wat moeilijker geworden allemaal. Dan zijn er de ondernemers die het vroeger wel redde die nu misschien toch afvallen.

    Vreemde tijd om te stoppen? Tja, de economie trekt wel aan maar de laatste jaren waren natuurlijk niet al te best. Als je tent en assortiment dan niet kloppen, je geen vet meer op de botten hebt en ook niks bij de bank krijgt vanwege jaren slechte cijfers kan je kiezen; nu stoppen of nog een tijdje met negatief rendement doordraaien. Dan ga je failliet en is ie z’n muziekschool waarschijnlijk ook kwijt. Dit kan zo maar eens de beste keuze zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top