Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ik ga een J-Rockett the Dude proberen. Is het niets, gaat ie MP weer op.
    YouTube filmpjes klinken heel goed. Wel de smooth sound die ik zoek denk ik, inderdaad Dumble pedaal nummer 12599876, maar niet zo focused als een Zendrive en naar wat ik kan bepalen, meet karakter en ballen als de Simble.

    Ben heel benieuwd
    prut...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Is die Barber Direct Drive van The Sure Thing uit het Verkooptopic!! niks voor jou anders? Klinkt als iets wat jij zoekt, al kun je dat zelf uiteraard beter bepalen dan ik natuurlijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Ik ga een J-Rockett the Dude proberen. Is het niets, gaat ie MP weer op.
    YouTube filmpjes klinken heel goed. Wel de smooth sound die ik zoek denk ik, inderdaad Dumble pedaal nummer 12599876, maar niet zo focused als een Zendrive en naar wat ik kan bepalen, meet karakter en ballen als de Simble.

    Ben heel benieuwd
    Heb de Dude en ook een Direct Drive. Zijn wel verschillend in karakter. Dude heeft duidelijk meer een Amerikaans accent en de DD meer Brits: meer mids en Brits klassieke clipping.

    Dude heeft een eigen karakter wel, veel bass en mid-laag. Kan op sommige versterker wel erg veel worden (op een Fender bijv). Die bass kan je er niet uitdraaien met een tone control. Bass wordt ook prominenter als je de ratio opschroeft: pedaal heeft geen gain knop feitelijk, maar een soort fixed gain die je blend met je versterker. Daarnaast kan je met de deep knop het midden tweaken, waardoor je niet alleen Dumble achtige geluiden kan krijgen, dus wat veelzijdiger.
    Dude heeft echt wel ballen: veel sustain en groots geluid zonder al teveel gain; ga je blij van worden als je dat je ding is.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkV Bekijk bericht
    Heb de Dude en ook een Direct Drive. Zijn wel verschillend in karakter. Dude heeft duidelijk meer een Amerikaans accent en de DD meer Brits: meer mids en Brits klassieke clipping.

    Dude heeft een eigen karakter wel, veel bass en mid-laag. Kan op sommige versterker wel erg veel worden (op een Fender bijv). Die bass kan je er niet uitdraaien met een tone control. Bass wordt ook prominenter als je de ratio opschroeft: pedaal heeft geen gain knop feitelijk, maar een soort fixed gain die je blend met je versterker. Daarnaast kan je met de deep knop het midden tweaken, waardoor je niet alleen Dumble achtige geluiden kan krijgen, dus wat veelzijdiger.
    Dude heeft echt wel ballen: veel sustain en groots geluid zonder al teveel gain; ga je blij van worden als je dat je ding is.
    Ik heb de Dude gisteren binnen gekregen en 's avonds even getest. Weliswaar alleen op de laptop met line6 meuk maar ik was erg onder de indruk. Hij heeft het zelfde karakter als de Dumbledore en lijkt me dus uitstekend voor wat ik wil. In mijn beleving iets vetter en voller. Ik merk wel dat die 'deep' kop vrij heftig is. Draai je terug klinkt het veel opener en minder dichtgesmeerd. Tubescreamer ervoor lijkt erg goed te werken.

    Vanavond spelen dus we gaan het zien.
    prut...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Smooth, open, dynamisch, low gain, rond, vol, niet agressief

    Allemaal container begrippen voor een drive pedaal.

    Ik zou voor de fun in anti boutique shitzu modus zeggen een boss blues driver... Heerlak! Can't go wrong.

    Maar als je echt serieus bent dan een bb preamp van xotic. Kijk of je een kan uitproberen ergens.
    Laatst gewijzigd door Shaggy; 20 januari 2018 om 00:36

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    The Dude is het toch niet geworden? Ik zag hem op MP staan...
    Zo heb ik de SL-Drive van Xotic (Limited Edition + volt verdubbelaar) van MP geplukt. Na diverse filmpjes en reviews was ik overtuigd dat hij een kans zou maken. Thuis ook best hoopvol maar zodra ik hem op mijn live-rig aansloot voelde ik al na enkele akkoorden dat het hem niet zou worden. Ook ik heb de neiging om hem meteen op MP te zetten. Donderdag in de oefenruimte geef ik hem nog één kans...

    Ik denk dat ik maar eens moet accepteren dat mijn gear goed is zoals hij is....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    De SL drive heeft een stuk of 16 standen die allemaal anders klinken.
    De default vind ik niks maar ik heb een modus gevonden waar ik hem heel bruikbaar in vind.
    Nam hem mee naar een gig, dacht, verdomme, ga nou niet zeggen dat dat kleine kutding gewoon stiekem zijn plek aan het verdienen is!
    Als clean boost vind ik hem zelfs beter werken dan de EP.
    Heeft verder weinig te maken met de titel van dit topic maar ik vind het wel een geinig ding hoor, in je binnenzak of, voor de hiphoppers, met een ketting om je nek en altijd het heertje.
    Om de real estate hoef je hem niet te verkopen.

    oh kijk, heb nog pregig foto, kijk toch eens hoe schattig die rakkers met zijn tweetjes!

    Laatst gewijzigd door Pepe; 21 januari 2018 om 13:39
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
    Maar als je echt serieus bent dan een bb preamp van xotic. Kijk of je een kan uitproberen ergens.
    BB heb ik. althans, als de rechter helft van mn bb plus. heerlijk pedaal maar op een of andere manier altijd ruzie mee. heeft heel lang samen met die Dumbledore op mijn pedalboard bestaan. Misschien moet ik dat weer eens doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    The Dude is het toch niet geworden? Ik zag hem op MP staan...

    Ik denk dat ik maar eens moet accepteren dat mijn gear goed is zoals hij is....
    Klopt, Er zat iets dat in niet prettig vond. Low gain was ie fantastisch mooi maar ik had iets meer nodig voor wat ik er mee wilde doen en dan gaat ie te dicht smeren. Die Dumbledore blijft veel opener ofzo.

    Ik denk dat ik moet accepteren inderdaad dat het zo goed is. Heb mn RC booster nu verwisseld voor mn Lovepedal amp 50. Daar begon het mee, die wilde ik weer op mijn board.
    Laatst gewijzigd door Nellyrocks; 22 januari 2018 om 13:42
    prut...

  9. #39

    Red face

    De mercury heb ik juist weggedaan omdat ik hem te marhall achtig vond ( in vergelijking met xotic ocd en maxon od ).
    sinds kort heb ik een zendrive. Echt goed voor crunch. En mooie sustain ondanks low gain. Maar vol, romig vind ik hem niet. Wel mooie mid compensatie voor mijn reverb deluxe.
    die simble wil ik ook nog uitproberen annex hebben.
    Laatst gewijzigd door koella; 4 februari 2018 om 19:59

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top