Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Hoe klinkt dit op jullie speakers?

    Laptop, studio monitoren, pc speakers, auto etc? Ik heb weer een nieuwe mix setting, nieuwe gitaar patch etc, het klinkt in mijn studio te gek, maar op de laptop niet zo denderend. Heb ik altijd last van

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=13662186

  2. #2

    Standaard

    Met in-ear doppies klinkt het goed. Geen rare dingen te horen en goed in balans allemaal.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Op mijn pc zitten een paar heel redelijke speakers met een knoert van een sub en daar klinkt het best goed mee.

    Ik heb heel veel van dit soort muziek opgenomen en het probleem daarmee is de definitie. Het is heel moeilijk om alles los van elkaar te krijgen en vaak wordt er een deel ondergesneeuwd en zitten instrumenten elkaar in de weg.

    Je bent goed bezig en gewoon lekker doorgaan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank heren. Ben er zelf niet helemaal tevreden over. Misschien eens wat zoeken naar online tutorials etc

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Klinkt prima over mijn laptop. Heb ook nog even de koptelefoon aangesloten en er is weinig mis mee. Mooi gedetailleerd.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het klinkt goed hoor. Het is alleen wel muziek waar ik heel nerveus van wordt, een beetje Zappa achtig.

  7. #7

    Standaard

    Het zegt veel over de kwaliteit van de gitarist en van de gitaar dat dit zonder noemenswaardige bijgeluiden kan worden gespeeld.
    Iets minder gain/vervorming zou het misschien nèt wat transparanter houden?

    Djent en dit hebben de bijna militaire discipline gemeen. Geen muziek waar ik voor de relax naar ga zitten luisteren, maar wie zegt dat het allemaal hap slik weg moet zijn?
    Ik zou alleen (heb je m weer) een iets grotere lengte wel waarderen. Kijk naar experimenteel ballet. Niet zelden laten ze je eerst wennen aan de taal van de choreograaf voordat het eigenlijke verhaal wordt verteld.

    Maar OK, je vraag is hoe klinkt dit? Over koptelefoons in ieder geval goed. Zie overigens nu dat Han S ook al iets over helderheid heeft gezegd. Sorry.
    Voor de rest: Nice Fu!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Fnaknks heren! Dit is potentieel n begin van een nummer dus was echt alleen bedoeld als mixtestje. En ik moet de riffs nog oefenen om ze strak te krijgen. Weinig tijd voor muziek dus kan nog wel maanden duren voor ik t volledige. Ummer post. Maar dank voor t commentaar, ik tweak m nog een klein beetje, en hoop asap progressie te laten horen. Nogmaals dank!

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vind het anders al aardig strak klinken. Je houdt er wel een hoge standaard op na.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind het op m'n stereo setje zeker niet slecht, helemaal niet, alleen wellicht wat klinisch. En dan alleen gelet op de gitaar. Mag van mij wat wol af, beetje meer mid-hoog, beetje meer Britse korrel. Je kan ook absoluut mixen en weet ook zeker wel wat je aan het doen bent. Maar, voor mij, is alles wellicht te goed hoorbaar. Klinkt een beetje gek en ik ga het proberen uit te leggen. Ik ben geen echte metal fan en djent gaat eigenlijk helemaal aan me voorbij. Maar als ik dan nog ergens aan zou refereren is het Mastodon. Vooral de laatse twee albums vind ik erg goed gemixt. Is zeker geen djent of zo, maar wat ik er zo tof aan vind is dat je soms pas na een tweede keer luisteren ergens een extra laagje ontdekt en dan echt even goed je best moet doen om te horen wat daar extra gespeeld wordt (kan ook heel goed aan mijn oren liggen). Het geeft sowieso meer een muur aan gitaar op die manier. Bij jouw manier van mixen is echt alles voor je kanus zeg maar. Zal ook ongetwijfeld een smaak dingetje en wellicht een stijl dingetje zijn.
    Laatst gewijzigd door Brum; 30 november 2017 om 16:22

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top