Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Nooit van perfmon.exe gehoord, wat is dat? Mijn PC is ook 6 jaar oud, was destijds wel high-end. ook CPUi7, maar volgens mij 4 GB RAM en een gewone harde schijf van 500 GB, dus geen SSD.
    Okee, laat die perfmon maar even zitten. Ervanuitgaande dat je Windows 7 draait:
    klik op Start, Uitvoeren, tik in "resmon", enter, even wachten, en pas de schermgrootte aan.
    Start dan je opname maar eens en kijk in resmon (resource monitor) of er iets bovenin vastloopt.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Valt me alleen wel op dat een hoop van die 'simpele' audio interfaces als b-stock worden aangeboden? Ik heb jaren geleden een meer-kanaals interface van Roland fa-66 meen ik gehad die erg goed werkte met goede kwaliteit AD/DA convertors. De scarlet wel over gelezen maar zelf geen ervaring mee.
    Ik heb de indruk dat het met al die interfaces onder de 100 euro tobben is,
    wellicht ook door het bezuinigen op een goede driver.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    2e hands fast track c600 een optie?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Steinberg UR22 mk2 is een goede optie. Is maar 118 euro en werkt prima. Ik heb hem ook en ook de UR44. Ik vind ze beter dan die Focusrite Scarletts bijvoorbeeld.

    Mocht je geïnteresseerd zijn heb ik ook nog een Edirol UA-25EX in de aanbieding. Ook een meer dan prima ding, maar drie geluidskaarten is te veel voor mij.
    Laatst gewijzigd door apekop; 30 november 2017 om 12:28
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ik heb de indruk dat het met al die interfaces onder de 100 euro tobben is,
    wellicht ook door het bezuinigen op een goede driver.
    Driver is zeker een belangrijke factor voor een stabiele werking en lage latency. Als ik één fabrikant vanaf heden zal mijden is het M-Audio wel. Ik heb de Projectmix I/O, een firewire interface en DAW controller die destijds ruim 1000 euro koste. Na vijf jaar veranderde het bedrijf van eigenaar of zo en was support voor dit product over. Het werkt nog wel maar de driver is niet stabiel en geeft drop-outs. Ik gebruik de Projectmix nu als midi DAW controller en dat werkt gelukkig nog zonder problemen. Als interface heb ik nu de RME digiface USB met stabiele drivers en support :-) Zijn zaken waar je soms niet over na denkt bij aanschaf van een x-product.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik vind ze beter dan die Focusrite Scarletts bijvoorbeeld.
    En wat betekend beter voor jou?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik heb een Scarlett gehad maar die had een soort van hoge piep of frequenties als bijgeluid. Ik heb hem toen omgeruild voor die Steinberg. Het geluid vond ik ook iets beter bij de Steinberg. De software van de Scarlett vond ik ook minder gebruikersvriendelijk. Het was het gewoon niet voor mij.

  8. #18

    Standaard

    Steinberg UR22 hier bevalt vele malen beter dan de M-audio Audiophile, direct monitoring is wel het grootste pluspunt.

  9. #19

    Standaard

    Scarlett 2i2 beviel me goed, net als de 18i6.. uiteindelijk voor een Saffire Pro 26 gekozen omdat ik meer dan 4 input nodig had. Koopje 2de hands.
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien is dit ook nog wel een handige video:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top