Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard Gezocht: simpele audio interface

    Ben op zoek naar een externe audio interface, niets fancy, geen toets en bels, geen midi. Wel belangrijk:
    - minimaal 2 line inputs en/ of 1 line input + 1 mic/ line input
    - USB (powered)
    - compact
    Toepassing: bijv. Kemper opnemen middels laptop en Audacity.
    Deze kwam ik tegen:
    http://www.esi-audio.com/products/u24xl/

    Zijn er nog andere opties? Laat maar weten.

    Edit:
    N.a.v. Midwolda's reactie hieronder realiseer ik me dat ik de vraag anders moet stellen
    Wie heeft er ervaring met de door mij genoemde ESI interface? Waar werken jullie zoal mee?
    Dus ik hecht meer aan gebruikerservaringen dan aan een lijstje van Bax (niets te nadele van Midwolda!).
    Thanks!!
    Laatst gewijzigd door dml; 28 november 2017 om 18:05

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nou, kijk eens aan, elf stuks: klik.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    focusrite scarlett heb ik zelf en wordt ook veel gebruikt. is een prima ding. vermoedelijke zijn er nog meer opties.

    bedoel dan deze https://www.bax-shop.nl/externe-audi...udio-interface

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Okee, okee...

    Ik werk zelf met een Line-6 UX1 interface.
    USB-voeding, XLR mic-ingang (maar geen 48V), jack gitaar ingang, 2x jack analoog in, koptelefoon uit, 2x jack analoog uit en nog iets met monitor wat ik nooit gebruik. De meegeleverde software gebruik ik trouwens ook nooit, het is laptop opstarten en de UX1 start automatisch mee op.

    Ik zit soms wel eens met een schuin oog naar die Focusrite van NLF te kijken omdat me die net iets fijner lijkt maar zolang ik nul problemen heb met de UX1 laat ik het maar zo...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    +1 voor de kleine Focusrite, ik gebruik zelf de Focusrite Saffire Pro 40 - maar dat is voor jou overkill.......

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Focusrite Scarlett incoming. Mét Bax-korting

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Okee, okee...

    Ik werk zelf met een Line-6 UX1 interface.
    USB-voeding, XLR mic-ingang (maar geen 48V), jack gitaar ingang, 2x jack analoog in, koptelefoon uit, 2x jack analoog uit en nog iets met monitor wat ik nooit gebruik. De meegeleverde software gebruik ik trouwens ook nooit, het is laptop opstarten en de UX1 start automatisch mee op.

    Ik zit soms wel eens met een schuin oog naar die Focusrite van NLF te kijken omdat me die net iets fijner lijkt maar zolang ik nul problemen heb met de UX1 laat ik het maar zo...
    Ik heb de Line 6 Ux1 ook. Als ik ga opnemen, en ik laat de track door mijn koptelefoon komen, begint die track soms te stotteren. Daardoor kun je de opname niet goed timen natuurlijk. Heb jij hier ooit last van? Kan ook aan mijn computer liggen, die al wat verouderd is en behoorlijk vol staat met van alles en nog wat.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Ik heb de Line 6 Ux1 ook. Als ik ga opnemen, en ik laat de track door mijn koptelefoon komen, begint die track soms te stotteren. Daardoor kun je de opname niet goed timen natuurlijk. Heb jij hier ooit last van? Kan ook aan mijn computer liggen, die al wat verouderd is en behoorlijk vol staat met van alles en nog wat.
    Heb ik nooit last van, maar ik werk op een redelijk nieuwe laptop (CPU i7, 8GB RAM, 132GB SSD) die uitsluitend voor de slaapkamerstudio is gekocht en ingericht. Jouw probleem zou inderdaad met een oudere processor of te weinig RAM te maken kunnen hebben. Heb je perfmon.exe wel eens mee laten draaien?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Heb ik nooit last van, maar ik werk op een redelijk nieuwe laptop (CPU i7, 8GB RAM, 132GB SSD) die uitsluitend voor de slaapkamerstudio is gekocht en ingericht. Jouw probleem zou inderdaad met een oudere processor of te weinig RAM te maken kunnen hebben. Heb je perfmon.exe wel eens mee laten draaien?
    Nooit van perfmon.exe gehoord, wat is dat? Mijn PC is ook 6 jaar oud, was destijds wel high-end. ook CPUi7, maar volgens mij 4 GB RAM en een gewone harde schijf van 500 GB, dus geen SSD.

  10. #10

    Standaard

    Valt me alleen wel op dat een hoop van die 'simpele' audio interfaces als b-stock worden aangeboden? Ik heb jaren geleden een meer-kanaals interface van Roland fa-66 meen ik gehad die erg goed werkte met goede kwaliteit AD/DA convertors. De scarlet wel over gelezen maar zelf geen ervaring mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top