Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Fishman Fluence

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik herken wel wat je zegt wat die voices betreft. Sommige pups hebben heel erg overdreven verschillende sounds, anderen een pak minder. de Moderns, bijvoorbeeld, hebben een heel subtiel verschil. De Abasi's en de Classics al een heel stuk meer. De Single Coils hebben ook een klein verschilletje.

    Die HF Tilt scheelt wel flink, vind ik zelf.

    Dat de pickups heel 'schel' zijn, herken ik niet echt. maar goed, ik heb al die pickups gehoord in een Aristides en die planken zijn zo ongelooflijk consistent gitaar tot gitaar, met zo'n absurd egaal tonaal spectrum, dat de sound van de pickups echt heel precies te horen is en de effecten van de gitaar zelf te negeren zijn.
    De nieuwe open core classic humbucker heeft zelfs een derde voice. Dat zou moeten klinken als een "echte" single coil, dus zonder typische coil split klank. Alleen jammer dat Fishman die voice 3 niet laat horen in de demo filmpjes. Zouden ze dan toch twijfelen aan hun eigen verhaal?

    Ik denk erover om op termijn een Aristides te bestellen met een Fluence HSS configuratie. Maar als ik dit schema van Fishman goed begrijp dan wordt voice 2 van de single coils op die manier helemaal niet gebruikt. Wat dat betreft is het goed om te weten dat voice 2 weinig verschilt van voice 1.
    Verder vind ik het vreemd dat er in deze HSS configuratie een passieve Fishman neck pickup gebruikt wordt. Waarom dat dan? En hoe zou die klinken in verhouding tot de actieve pickups?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Topic hijack!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ik denk erover om op termijn een Aristides te bestellen
    Heb je weleens Aristides gitaren getest?
    Ik ben wel benieuwd; een Parker Fly heeft veel carbon en klinkt totaal niet als een houten gitaar imo.
    Met die Catalyst dingen was dat niet anders. Ik ben wel benieuwd hoe dat met Aristides is; ik houd wel van dit soort "nieuwe" technieken. Vooral bij made in Holland.
    Moet het alleen nog klinken

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Topic hijack!



    Heb je weleens Aristides gitaren getest?
    Ik heb zelfs sinds kort al een Aristides. Die klinkt beter dan mijn Fenders en Gibsons.
    Maar de vraag is meer hoe je het hout eigenlijk hoort bij een elektrische gitaar? Zo'n ding heeft immers geen klankkast! Het hout draagt m.i. bij aan de klank doordat het bepaalde materiaaleigenschappen heeft die worden overgedragen op de trilling van de snaren. Als je nu probeert om diezelfde eigenschappen te reproduceren in een ander soort materiaal dan kan een kunststof gitaar hetzelfde klinken als een houten gitaar maar dan zonder de inconsistenties van hout.
    Aristides gebruikt een zelf ontwikkeld toonmateriaal dat arium heet. Of jij het vergelijkbaar vind met hout blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie, maar ik vind deze poging zeer geslaagd.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Maar de vraag is meer hoe je het hout eigenlijk hoort bij een elektrische gitaar? Zo'n ding heeft immers geen klankkast! Het hout draagt m.i. bij aan de klank doordat het bepaalde materiaaleigenschappen heeft die worden overgedragen op de trilling van de snaren.
    Mee eens, denk ik.
    Maar de twee voorbeelden die ik noemde klinken -wat oneerbiedig gezegd, dat wel- gewoon naar plastic.
    Dat zou ik op zich niet per se negatief willen noemen, maar wel "anders".
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 22 april 2018 om 19:30

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Verder vind ik het vreemd dat er in deze HSS configuratie een passieve Fishman neck pickup gebruikt wordt. Waarom dat dan? En hoe zou die klinken in verhouding tot de actieve pickups?
    In tegenstelling tot EMG, waar elke pickup zijn eigen preamp heeft, hebben Fishman elementen maar 1 preamp. Een SSS set heeft dus 2 passieve en 1 actieve pickup die ook het signaal voor de twee passieve elementen versterkt als die geselecteerd worden.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    In tegenstelling tot EMG, waar elke pickup zijn eigen preamp heeft, hebben Fishman elementen maar 1 preamp. Een SSS set heeft dus 2 passieve en 1 actieve pickup die ook het signaal voor de twee passieve elementen versterkt als die geselecteerd worden.
    alleen bij de single coils. Bij de humbuckers dus wel per pickup 1 preamp.

    Het arium, in combinatie met de gelcoat, de hardware, de opbouw en precieze locatie van het carbon maakt dat een Aristides veel levendiger klinkt dan bijvoorbeeld een catalyst of zelfs de parker fly. Veel resonanter. De bodies zijn ook veel slimmer ontworpen, juist om meer resonant te zijn dan je zou verwachten van zo'n bak kunststof. Kom anders gewoon langs in Haarlem; er hangt echt zat om te proberen, van 6 snaar met singlecoils tot 8 snaar fanned fret.


    @mountainman: ik snap je punt maar wil je even op 1 ding corrigeren. Body, hals en parts geven geen karakter mee aan de trilling van de snaar maar dempen juist uit. De snaar zelf trilt in principe helemaal puur met alle frequenties en bovenfreqenties etc. Al het andere dempt bepaalde frequenties. Zelfde uitkomt, alleen een iets andere benadering.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Leerzaam leerzaam leerzaam

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Het arium, in combinatie met de gelcoat, de hardware, de opbouw en precieze locatie van het carbon maakt dat een Aristides veel levendiger klinkt dan bijvoorbeeld een catalyst of zelfs de parker fly. Veel resonanter.
    Kijk, dat is interessant, thanks!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    volgens mij heeft hij de fluence niet in die rooie tele customshop? Ik vind die The Greg overigens echt grandioos. Wil 'm dolgraag aan de tand voelen. Bedoel je dat die fluence de amp geen goed doen, of juist wel?


    *toch wel
    Yep, wel in die rode tele. Nou ja, Greg heeft altijd veel snap in zijn sound. Dat ligt ook aan zijn manier van picking.
    Ik weet niet in hoeverre juist die tele/Fishman-combi invloed heeft op de sound van zijn signature amp, maar ik zou er graag een andere gitarist op horen spelen. Ik denk dat bijv. Niels van der Steenhoven er een ander palet uit tovert. Maar die haalt uit een pak melk nog een goede sound.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik corrigeerde mijzelf ook.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top