Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Discussie: Fishman Fluence

  1. #11

    Standaard

    Ik heb even op de nieuwe Satchel Charvel gespeeld en de fishman fluence classics klinken idd lekker. Slechts een beetje op laag volume gespeeld, dat klonk lekker maar kan er dus nog niet echt heel veel over zeggen
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik heb even op de nieuwe Satchel Charvel gespeeld
    Hoe vond je die gitaar?

    Signatures zijn altijd nogal duur, maar hier is het verschil wel erg groot tov de normale pro mods.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe vond je die gitaar?

    Signatures zijn altijd nogal duur, maar hier is het verschil wel erg groot tov de normale pro mods.
    Tsja, ik vind m eigenlijk niet heel bijzonder. Ja de finish is bijzonder. Maar verder speelt en voelt hij exact zoals elke Charvel, EVH strat of Adrian Smith Jackson die ik de laatste paar jaar nieuw heb vast gehad. In mijn beleving zijn ze echt exact gelijk allemaal. En dat speelt absoluut lekker, maar ook weer niet bijzonder op 1 of andere manier. Misschien voelen ze gewoon nog te nieuw aan ofzo.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Goed om te weten, thanks!

    Soms hoeft een goede gitaar niet bijzonder te zijn

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben heel erg fan van de fluences. de abasi en classic vind ik echt heel, heel erg goed. De Moderns prima. de rest ken ik niet goed genoeg

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Oke. Hier is (eindelijk) mijn review van deze pickups. Het heeft even geduurd doordat ik een fout had gemaakt in de bedrading waardoor het ding het niet deed en ik het project een tijd (4 maanden) heb laten sloffen.
    Enfin, voor jullie informatie: ik speel eigenlijk alleen met cleane geluiden en heb ervaring met actieve elementen van EMG en GFS. De set betreft 3 single coil strat elementen in een strat.

    Het goede:
    Het zijn zeer helder en transparant klinkende elementen. Bij akkoorden is elke noot te onderscheiden en elke nuance hoorbaar. Het geluid wordt nooit modderig. Ook met veel effecten (tape echo bv) blijft het geluid strak klinken. Heerlijk vind ik dat. De tweede stand is te bedienen via de push pull toonknop. Ik vond de overwonden 'texas special' stand eigenlijk het lekkerst klinken.

    Het minder goede:
    De elementen klonken onmiddellijk als actieve elementen in mijn oren. Dat wil zeggen met een zekere shrill- en harshness (ik zeg het maar even in het Engels). Het is wat lastig te omschrijven maar het komt erop neer dat het geluid eigenlijk niet heel warm en analoog klinkt maar 'transistor-achtig' (als dat je iets zegt). Dat gezegd hebbend moet ik wel zeggen dat het minder is dan bij EMG's of mijn GFS Red actives.

    Verder vond ik de elementen veel treble hebben en daardoor ook 'modern' klinken. Mijn vermoeden is dat de ronkende reviews op internet vooral van humbucker gebruikende metalspelers zijn. Die kunnen al die treble wel waarderen, maar de vintage-geluid man (of vrouw) misschien iets minder. Er zit nog een draadje voor een HF tilt schakelaar op die een beetje hoog weg kan nemen dus misschien moet ik die er maar aan solderen of wat experimenteren met de cap-waarde.

    Verder: met staggered pole pieces maak je me ook niet echt gelukkig. Het ziet er lelijk uit, verminderd de pick ruimte terwijl ik toch grote radiussen gebruik. Maar goed.

    Verder: de toonregeling deed het niet maar dat ligt misschien aan mijn soldeerkwaliteit. Daar moet ik nog even naar kijken.

    Verder: het idee van twee geluiden uit 1 pickup is toch ook een beetje misleidend. De verschillen zijn niet erg groot. Eigenlijk is geluid 2 vrijwel identiek aan geluid 1, alleen iets harder. Het is een leuke bonus maar verwacht er niet te veel van. Matig hier dus je verwachtingen.

    Samenvattend: het zijn hele goede elementen die hun geld zeker waard zijn. (Een veel betere investering dan het zoveelste overdrive pedaaltje in ieder geval). Voor opnames zou ik zeker deze elementen gebruiken vanwege hun helderheid en nuance. Maar ze missen wel wat 'warmte' ten opzichte van passieve elementen. Ik weet dan ook zeker dat er passieve elementen zijn die net zo goed klinken. Kortom, het is nog steeds niet de heilige graal maar voor voorlopig voor mij wel.

    Ik heb nog wat zitten kijken naar die Greg Koch telecaster pickup en ik moet zeggen dat die set er wel echt heel tof uit ziet. 338 euro bij Thomann is natuurlijk best serieus geld maar dan heb je toch ook wel wat.

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 22 april 2018 om 12:59
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik herken wel wat je zegt wat die voices betreft. Sommige pups hebben heel erg overdreven verschillende sounds, anderen een pak minder. de Moderns, bijvoorbeeld, hebben een heel subtiel verschil. De Abasi's en de Classics al een heel stuk meer. De Single Coils hebben ook een klein verschilletje.

    Die HF Tilt scheelt wel flink, vind ik zelf.

    Dat de pickups heel 'schel' zijn, herken ik niet echt. maar goed, ik heb al die pickups gehoord in een Aristides en die planken zijn zo ongelooflijk consistent gitaar tot gitaar, met zo'n absurd egaal tonaal spectrum, dat de sound van de pickups echt heel precies te horen is en de effecten van de gitaar zelf te negeren zijn.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Mooi dat die HF tilt echt lijkt te werken. Dan ga ik daar zeker mee aan de slag.

    Ik wou nog even vermelden dat boventonen echt geweldig klinken met deze pickups. Ze spatten echt uit je gitaar.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dank voor deze gedetailleerde review. Daarmee komt ook Greg Koch's signature Koch amp in een iets ander daglicht te staan. Ik denk dat deze pickups een behoorlijke invloed hebben op de sound in zijn demo's.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Dank voor deze gedetailleerde review. Daarmee komt ook Greg Koch's signature Koch amp in een iets ander daglicht te staan. Ik denk dat deze pickups een behoorlijke invloed hebben op de sound in zijn demo's.
    volgens mij heeft hij de fluence niet in die rooie tele customshop? Ik vind die The Greg overigens echt grandioos. Wil 'm dolgraag aan de tand voelen. Bedoel je dat die fluence de amp geen goed doen, of juist wel?


    *toch wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top