Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: Fishman Fluence

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Fishman Fluence

    Wat een suf forum is dit toch eigenlijk geworden, he!? Kom ik er gisteren achter dat Fishman 3 jaar geleden tamelijk revolutionaire nieuwe pickups op de markt heeft gebracht heeft niemand daar over geschreven hier!

    Anyway, de vraag is dus heeft er iemand ervaring met Fishman Fluence pickups? Het betreft een nieuwe, actieve pickup zonder koperwikkelingen maar met een massieve kern. Ze schijnen erg goed en helder te klinken. Bovendien kun je schakelen tussen een normal wound en een overwound sound. En natuurlijk zonder ruis...

    Anyway, zie hier verder:

    https://www.bax-shop.nl/nieuws-items...elementen.html

    https://www.premierguitar.com/articl...-guitar-pickup









    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 28 november 2017 om 23:24
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de kern is niet echt solid maar een geprinte kern geloof ik

    toen ze voor het eerst geintroduceerd werden in Frankfurt (na namm) waren er berichten over te vinden maar het duurde geloof ik meer dan een jaar om productie op te starten en waren ze gewoon niet te krijgen.
    De prototypes waar ik heb kunnen spelen werd ik erg blij van (de humbuckers en de sc's). Grek Koch demonstreerde ze op de beurs en die kan alles goed laten klinken maar in een 1 op 1 sessie klonken ze ook in mijn handen erg goed
    life sucks and then you die

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Mooi. En was dat geen reden voor jou om een setje aan te schaffen?

    Ik heb in ieder geval de trekker overgehaald en een setje besteld. Ben erg benieuwd. Ik heb nu ook al actieve elementen in mijn strat zitten (GFS Redactives - waar ik erg tevreden over ben) maar ik ben benieuwd hoe deze het doen. Ik ben actieve elementen zeer gaan waarderen de laatste paar jaren.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als ze direct te koop waren geweest dan had ik ze zeker besteld, nu is het meeste GAS wel weggezakt + ik heb nog veels te veel onderdelen liggen die een gitaar in moeten en dat wil toch eerst maar eens gaan doen

    wat ik overigens wel jammer vind is die bliksem schicht over de humbuckers (bij de sc valt het minder op) dat voorkomt zowieso al dat ik zo'n set in een les Paul zou gooien


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Mooi. En was dat geen reden voor jou om een setje aan te schaffen?

    Ik heb in ieder geval de trekker overgehaald en een setje besteld. Ben erg benieuwd. Ik heb nu ook al actieve elementen in mijn strat zitten (GFS Redactives - waar ik erg tevreden over ben) maar ik ben benieuwd hoe deze het doen. Ik ben actieve elementen zeer gaan waarderen de laatste paar jaren.
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ja, helemaal mee. Die schicht lijkt me een misser. Bij de single coils kun je het kapje gelukkig eenvoudig vervangen. Dat dus maar..
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #6

    Standaard

    Fishman heeft nu ook open fluence pickups. Nog wel met bliksemschicht maar je moet echt goed kijken om die te kunnen zien.



    In een andere video zag ik ook een HSS strat in de Fishman NAMM booth staan. Nu slaat het GAS toch wel een beetje toe.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 3 maart 2018 om 13:57 Reden: spelvoutje
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Greg Koch speelt met een teleset van Fishman.

    Laatst gewijzigd door telerocker; 3 maart 2018 om 15:08
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb sinds donderdag de fishman fluence moderns.
    God wat een heerlijke pickups.
    Voicing 1 is full blast modern sound. Voicing 2 heeft iets minder bass en is een beetje dunner.
    Coilsplit over de neckpickup en je hebt een heerlijke clean.

    Ze zitten in een strandberg boden6 metal.
    Kleine chambered basswood body en ze klinkt als mijn oude 87 gibson lp custom die ik had. De strandberg heeft zelfs iets meer ballen!
    Dat ding weegt 2kilo en de gibson woog 5,3kilo...
    Ik wil ze in al mijn gitaren!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik ben eigenlijk ook behoorlijk om, zeker binnen het segment van actieve pickups. de mogelijkheden zijn gigantisch. Het is niet perse 'luider', maar 'meer', alles is beter, helderder, preciezer.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Ik ben de grote topic hijacker. Ik ga binnenkort eens een IronGear setje doen. Schijnt ook erg goed te zijn. Voor weinig doekoe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top