Hallo,

Vorige week heb ik een tweedehands Eko EVC10 buizenversterker gekocht, die door een vorige eigenaar is ingebouwd in een zelfbouw-combo, met een 12" Celestion K12T-200 200W speaker. Het heeft even geduurd voor ik uberhaupt een typenummer van de versterker kon achterhalen, de zelfbouwer had de kast namelijk zwart gespoten, en die heeft de faceplate ook maar meegenomen. Maar ja, terpentine en schuursponsjes doen wonderen
Nu ben ik aan het proberen aan zoveel mogelijk gegevens over dit ding te komen, ik kan op internet namelijk helemaal niets vinden. De versterker maakt in elk geval gebruik van 2 (momenteel Philips) ECC83 preamp-buizen. Er zitten twee eindtrapbuizen in, maar daar staat verder helemaal geen typenummer o.i.d. op, geen idee wat het is dus. Verder heb ik mijn twijfels of de elektronica wel origineel is, oorspronkelijk zat er ook vibrato op de amp, en een tweede kanaal, maar dit is er allemaal uitgesloopt. Ik heb ook al naar Eko gemaild, nog geen reactie mogen ontvangen.

Ohja, de versterker klinkt erg cool, beetje Vox-achtig, alleen moet ik de aard-brom er nog even uit zien te halen..
Ik hoop dat iemand me kan helpen!