Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Mary-Sue

  1. #1

    Music Mary-Sue

    Nieuw deuntje.

    Gitaar : Collings OM2H
    Drums : Hydrogen
    DAW : Audacity 2.1.3

    https://soundcloud.com/ernest01/Mary-Sue
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2

    Standaard

    krijg een beetje het gevoel van "teveel"

    vaag maar anders kan ik het niet verwoorden

    gitaar en melodielijn lijken elkaar in de weg te zitten
    'gewoon" strummen als begeleiding ????..........ik brul maar wat

  3. #3

    Standaard

    Nou ja, we hoeven het natuurlijk niet op alle punten eens te zijn.
    Ik val makkelijk en graag op instant herkenbare liedjes.
    In Nederland en in volstrekt willekeurige volgorde Boudewijn de Groot, Magali Michaut, Danalyze, Margot Merah, Ernest; om maar een paar voorbeelden te noemen.
    In het buitenland Tim en Jeff Buckley, Nick Drake, John Fogerty, Charles Aznavour.
    Nou heeft het noemen van voorbeelden altijd een ontwrichtend effect, maar ik gok het erop.

    Niet voor niks staat Ernest ook in die rij. Werkelijk al zijn muziek draagt de duimafdruk van deze gigant.
    Dat vergroot misschien het love it or harte it gehalte, maar het is heerlijk dat iemand op een kleine en niet aanvallende schaal zoiets persoonlijks kan maken. Dat gelijk breekt met alle (vooral Amerikaanse) eisen over comfort zones en meer van dat zouteloze gelul.

    Instant herkenbaar is persoonlijk en persoonlijk maakt kwetsbaar. Zelfs een absolute gigant als Dusty Springfield heeft haar oren laten hangen naar de disco en een paar uiterst twijfelachtige lp’s afgeleverd als resultaat daarvan.

    Werkelijke muzikale integriteit of soeverein-denken desnoods, is hieraan herkenbaar. De onmiskenbare duimafdruk die uit duizenden is te herkennen.
    Dat dat ook maar een mening is, soit. Maar wel eentje waar ik achter sta. Langzaam evolueren? Allemaal mooi. Maar stuurloos overal doorheen zwabberen, daaraan doet Ernest niet.
    Gelukkig maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    krijg een beetje het gevoel van "teveel"

    vaag maar anders kan ik het niet verwoorden

    gitaar en melodielijn lijken elkaar in de weg te zitten
    'gewoon" strummen als begeleiding ????..........ik brul maar wat
    Teveel ? Het is op zich een eenvoudig nummer en met een strumming begeleiding wordt het wat 'teveel' eenvoudig.
    Heb graag een 'tokkeltje' erbij.
    Bedankt voor het luisteren en jouw mening zal ik zeker in gedachten houden.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5

    Standaard

    Dank je wel Gus, voor een mooi stuk proza.
    Voel mij zeer vereerd, dat ik in 'jouw' rijtje voorkom.
    Invloeden van disco, of metal zal je bij mij niet tegenkomen.
    Duimafdruk..... en ik heb er 2, dus wie weet wat de toekomst nog zal brengen..
    Leuk dat je weer geluisterd hebt, fijns.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    @Gus.. ook jij bent niet te evenaren in de serie prachtige commentaren ik houd me maar bij simplicity daar ben ik beter in

    Ernest: hij is AF!!! (of zij? of het? ) ik heb effe moeten wachten maar daar is t dan haha
    Je hebt zonder twijfel je eigen stijl ontwikkeld. En dat is tof.
    Je vorige hit Got it made vond ik persoonlijk mooier meer mijn ding denk ik. maar dit is ook weer helemaal Jij en er zitten weer leuke dingen in! kon je tekst helaas niet goed verstaan maar ik vind het toch zo knap zoals je alles weer in elkaar weet te krijgen.

    weer geheel te pruimen en leuk om je weer te horen.. je hebt nu wel een album bij elkaar toch? haha

  7. #7

    Standaard

    Dank je wel Kris.
    Maar het is eigenlijk nog niet echt af.... Mijn broer is aan het studeren op Cubase - was ik ook, maar heb helaas veel te weinig tijd ervoor en ook minder geduld - en is nog niet aan een bas-lijntje toegekomen. Keyboard riedel gaat er ook nog in komen, dus dan is het voor mij pas af.
    Eigen stijl blijft natuurlijk wel, ook in die versie..... Ach, het blijft in de familie, haha.
    Tekst stuur ik je....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Mooie gitaren, mooie zanglijnen en akkoordenschema's. In dit nummer vind ik je accent dan wel weer een beetje storend, kweenie waarom. Verhalende tekst, neemt je echt mee. De hi hit is bloedirritant. Als je t echt naar een hoger niveau zou willen tillen: besteed meer aandacht aan de drums, bas, en gebruik of wat pitch correctie op je stem of neem zangles haha (je zingt nu al 100x zo goed als ik hoor). Ik vind de songs goed genoeg en soms best al een eigen smoelwerk tonen

  9. #9

    Standaard

    Dank voor het aandachtig luisteren.
    Drums maak ik altijd - ook als ik het niet gebruik in een liedje - om het als click track te gebruiken.
    Deze vond ik wel aardig om erin te houden. Die hi-hat stoort mij niet zo, dan zou ik meer de snare noemen.
    Had wat zachter gemogen, misschien.

    Had ik extra aandacht aan het accent gegeven, in de zin van beter Engels en dan hoor je dat niet.....
    Haha, ach zo zie je maar.

    Zangles en 'uitspraak-les' had ik gedaan als ik er de tijd voor had.
    Maar als verzorger van mijn vrouw komt het daar niet van. (sommigen zouden dat mantelzorger noemen, maar daar zorg ik niet voor.... een mantel)

    Dank voor jouw reactie !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top