Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57
  1. #1
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard Solar Guitars (Ola Englund)

    Ola Enlgund, o.a. bekend van Youtube en The Haunted/Feared, had jarenlang een deal met Washburn. Nadat die deal afliep heeft hij er voor gekozen de deal niet te verlengen, maar zelf met een eigen lijn gitaren te komen onder eigen naar. Solar Guitars dus. Vandaar is het merk + site gelanceerd.

    https://www.solar-guitars.com

    Hij geeft zelf aan dat het volledig zelf is opgebouwd. Dus niet via Washburn of zoals Zakk Wylde via Schecter. De eerste 4, van de uiteindelijk totaal 11, modellen staan op de site. Die overigens aardig plat nu ligt. Ik ben dan wel weer benieuwd waar ze gebouwd worden.

    Als de site het weer doet, zal ik wat foto's plaatsen. Vind het zelf er wel gaaf uitzien, niet te gek/bijzonder maar doeltreffend. Beetje zoals Chapman dat doet, alleen dan zonder kleurtjes .
    Gezocht: Ibanez DE7

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Ola Enlgund, o.a. bekend van Youtube en The Haunted/Feared, had jarenlang een deal met Washburn. Nadat die deal afliep heeft hij er voor gekozen de deal niet te verlengen, maar zelf met een eigen lijn gitaren te komen onder eigen naar. Solar Guitars dus. Vandaar is het merk + site gelanceerd.

    https://www.solar-guitars.com

    Hij geeft zelf aan dat het volledig zelf is opgebouwd. Dus niet via Washburn of zoals Zakk Wylde via Schecter. De eerste 4, van de uiteindelijk totaal 11, modellen staan op de site. Die overigens aardig plat nu ligt. Ik ben dan wel weer benieuwd waar ze gebouwd worden.

    Als de site het weer doet, zal ik wat foto's plaatsen. Vind het zelf er wel gaaf uitzien, niet te gek/bijzonder maar doeltreffend. Beetje zoals Chapman dat doet, alleen dan zonder kleurtjes .
    Ligt plat idd haha. Ben niet zo benieuwd. Ken de doelgroep. Zal vast best okaye gitaren uitpoepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ah site doet ut wel hoor. Beetje jatwerk allemaal. Maar vast goed gedaan en vast goed klinkende.

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    S1 - € 1.299,-


    V2 - € 749,-


    A1.6 Artist - € 1.199,-


    E2 - € 749,-


    En zo staat er nog wel meer op de site.

    Uiteraard niet in een winkel te koop, alleen via de site. Dat vind ik dan altijd weer lastig; je kan 'm nooit uitproberen en dus ook nooit de gitaar eruit pikken die perfect bij je past. Het is maar op de gok. Verzending is € 15,-. Niet gek dus.
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Kan me voorstellen dat hij ze niet via een winkel verkoopt. Die vragen marge en bijna iedereen koopt hem toch online.....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Niet mijn ding, maar zien er wel strak uit!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.977

    Standaard

    Niet mooi en teveel lijkend op de producten van een bekende Japanse massaproducent van gitaren.

    Remork sluiten.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 28 november 2017 om 12:38

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Van mij mag ie ze houden.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9

    Standaard

    Voorzover het juist is uit de Cort fabriek in Idonesië waar tevens een hoop andere gitaartjes vandaan komen.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  10. #10
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Wat mij opvalt is dat de gitaren niet echt afwijken van de serie die hij bij Washburn had. Dan vraag ik me af; had hij deze gitaren zelf ontworpen en daarmee het 'recht' op het ontwerp? Wat vindt Washburn daar zelf nu van dat er gitaren op de markt komen met alleen (op het oog) een ander logo?
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top