Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ik heb de laatste tijd niet heel veel tijd om gitaar te spelen maar ik heb gisteren de explorer in E gezet (had ze eerst beide in C staan om ze met mijn Mayones te kunnen vergelijken) en nog wat beter afgesteld en ook die vind ik nu echt heel erg fijn. In C vond ik hem wat donker ten opzichte van mijn Mayones en de S1.6FR. De pickups bevallen met ook erg goed in beide gitaren eenmaal afgesteld. Ik heb nog nooit eerder met Seymour Duncans gehad dat ze me steeds beter gaan bevallen.

  2. #52

    Standaard

    Ik zat al heel lang te GASsen op die rode "superstrat". Uiteindelijk toch maar besteld van mn vakantiecentjes. Ziet er heel vet uit, hals voelt heel fijn (goede vorm en lekkere satin finish). Ik moet hem alleen nog een beetje afstellen.

    Ben nu super lage actie gewend op mn RG (daar zit 09-42 op) en deze krijg ik nog niet zo laag zonder dat het aanloopt. Waarschijnlijk de hals een klein beetje bijstellen (hij is van Indonesie naar Spanje naar NL gereisd dus mag ook wel). Komt standaard met D'addario NYXL 09-46 snaren ipv de gewone D'addario 09-42 die ik gewend ben. Als afstellen niet het gewenste resultaat levert, kan ik er altijd mn standaard snaren nog op gooien.

    In conclusie is het een zeer mooie solide goed afgewerkte gitaar, maar jammer dat het (nog) niet mn lekkerst spelende gitaar is (al heeft hij ook wel redelijk wat concurrentie ) maar dat ga ik nog even fixen. Ik had ook het idee dat de low end wat minder strak/gedefineerd is dan bij mn RG met EMGs, maar ik heb tot nu toe alleen maar even op mn Spider gejamd thuis. Ik moet hem maar eens door mn Fireball laten blazen Anders heb ik altijd nog een Dimarzio X2N liggen.

    PS. Mijn angst was dat de tekening op het hout niet zo mooi zou zijn als op de stock foto, want bij home made foto's van mensen die hem hebben besteld zag je helemaal niet zoveel tekening in het hout. Gelukkig is hij wel echt heel mooi met mooie houtnerven, die ik zelf ook niet goed op de foto krijg dus ik denk dat dat aan het gebrek aan echt goede camera ligt.





    (niet mijn foto's)
    Laatst gewijzigd door Justinschut; 5 juli 2018 om 13:36

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nais hoor! Veel plezier ermee. Mp3s or it didn;t happen!

  4. #54

    Standaard

    Thanks! Als ik hem lekker heb afgesteld zal ik eens een filmpje maken.

    PS. Ik heb wel spijt van de verkoop van mijn RG550, maar heb sinds kort (eindelijk) een PGM301

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Vind de Paul Gilberts niet zo mooi, gek genoeg (en ik ben mega Ibanez fanboi, heb ook alleen maar Ibaneze mijn hele leven lang). Die RG550 is wel heel vet hoor!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ik heb nog geen moment aan mijn RG550 teruggedacht haha. Pickups zijn wat low output voor een metal gitaar. Ik dacht dat ze op een custom 5 waren gebaseerd. Ik zou even tijd steken in het afstellen van de elementen, ik vond ze eerst ook niet geweldig maar na afstellen wel erg goed.

  7. #57

    Standaard

    Zal ik ook naar kijken, thanks voor de tip. Hij zal bij mij waarschijnlijk wisselen tussen Eb en drop C#

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top