Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Behind the beat.

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ja bij sinatra is het mss eerder phrasering en zo zwaar achter de beat zingen, bijna als gimmick, lijkt het soms . Fantastische zanger wel.
    Precies waarom ik m een ramp vond. Goeie stem. Feilloze neus voor repertoire dat bij m paste. Maar verder het verschil tussen sexy doen en sexy zijn leek ie uit het oog te zijn verloren. Of het was de drank, want daar kon ie ook wat van.
    In ieder lied dezelfde timing grapppen uithalen? Ik vond het de humor voorbij.
    Maar goed. Het is maar een mening.
    In Amsterdam had je een kroeg op de overtoom waar de hele dag alleen maar Frank s. Werd gedraaid. Misschien bestaat ie nog.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 26 november 2017 om 16:33 Reden: Typoooooos
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Intro van Scofield in het Protocol filmpje is grappig, er is geen beat waar je aan kan refereren maar je hoort toch dat ie achter de beat zit.
    Vaughan IS laid back inderdaad, helemaal als ie zingt. Dacht nog even, straks gaat ie ook nog after beat mee klappen maar zo extreem is het nou ook weer niet.
    Hoewel hij met dat klappen ook zeker niet haantje de voorste is.
    Die vent is zooooo muzikaal. Destijds bij Miles had ik het nog niet door vreemd genoeg, wel goed maar niet bijzonder dacht ik

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ja, cool


    Aparte manier van aanslaan. Een beetje de klassieke gitaar manier van vallend aanslaan maar dan met 1 vinger.
    Eigenlijk nog nooit in Jimmy Vaughan verdiept. Wel tof. Maar van de andere kant ook weer een beetje beperkt, in de zin dat hij wel vaak dezelfde licks speelt en bijna altijd in dezelfde positie. Ik weet dat meer blues gitaristen zoals Albert Collins en Johny Guitar Watson alles met capo spelen en die al lang naar gelang de toonsoort gewoon opschuiven zodat ze steeds dezelfde dingen kunnen spelen. Het heeft wel wat maar het is ook een beetje makkelijk omdat je dan niet alle toonsoorten hoeft te leren. Een beetje als een transpose knop op een keyboard.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top