Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23

Discussie: IEM en eigen mix

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    met gewoon deze:
    Mackie 402vlz4
    https://www.bax-shop.nl/analoog-meng...-402vlz4-mixer

    Kun je,Zoals in je eerste tekening, het beltpackje vervangen en de monitormix uit de FOH samen met jouw koptelefoon uitgang naar een IEM uit mixen. In full stereo.

    Precies, maar....
    ...als je een stereo/plug adapterkabel naar XLR (i.v.m. beltpack, zonder hoofdtelefoonversterker) aansluit is het toch weer mono. Maar ik geloof dat je dat kunt omzeilen door iets om te solderen??

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Precies, maar....
    ...als je een stereo/plug adapterkabel naar XLR (i.v.m. beltpack, zonder hoofdtelefoonversterker) aansluit is het toch weer mono. Maar ik geloof dat je dat kunt omzeilen door iets om te solderen??
    Van stereo steek naar XLR is bedoeld om het symmetrisch te houden. Je kunt solderen tot je een ons weegt, maar een mono kanaal blijft mono. Van stereo steek naar 2 keer mono steek (Y split) levert wel stereo om, mits je bron stereo is. Je signaal is dan asymmetrisch, hoeft niet erg te zijn, de kabellengte zal niet groot zijn, toch?

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Van stereo steek naar XLR is bedoeld om het symmetrisch te houden. Je kunt solderen tot je een ons weegt, maar een mono kanaal blijft mono. Van stereo steek naar 2 keer mono steek (Y split) levert wel stereo om, mits je bron stereo is. Je signaal is dan asymmetrisch, hoeft niet erg te zijn, de kabellengte zal niet groot zijn, toch?
    Ik ga een minimixertje gebruiken. Uit het FOH komt inderdaad een mono signaal binnen op de minimixer, maar eveneens een stereosignaal uit de hoofdtelefoonuitgang van de GT-100.
    En dat wil ik doorkrijgen uit de kabel (stereoplug 6,3mm naar XLR) die naar mijn versterkerloze bodypack gaat.
    Ik heb gehoord dat je dan iets kunt om solderen waardoor de XLR niet meer gebalanceerd is maar wel de stereo doorgeeft. Alleen weet ik even niet hoe.

    Als dit niet kan, knutsel ik zelf wel een beltpackje in elkaar met een verloopstekkertje.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik begrijp niet helemaal waarom je de hoofdtelefoon uitgang van de GT gaat gebruiken en niet een split van je line-out.

    Heb je trouwens al gekeken of het beide gelijktijdig kan? Ik ken de GT niet goed genoeg maar ik weet dat sommige apparaten de line uitgangen op mute gooien als de koptelefoon uitgang wordt gebruikt.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik begrijp niet helemaal waarom je de hoofdtelefoon uitgang van de GT gaat gebruiken en niet een split van je line-out.

    Heb je trouwens al gekeken of het beide gelijktijdig kan? Ik ken de GT niet goed genoeg maar ik weet dat sommige apparaten de line uitgangen op mute gooien als de koptelefoon uitgang wordt gebruikt.
    Ik zal de handleiding van de GT-100 eens checken. Mocht dat zo zijn, dan kan ik op de DI's van Palmer de THRU gebruiken om te splitten en 2 gitaarkabels naar de mixer brengen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Dat zou ik doen inderdaad.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik begrijp niet helemaal waarom je de hoofdtelefoon uitgang van de GT gaat gebruiken en niet een split van je line-out.

    Heb je trouwens al gekeken of het beide gelijktijdig kan? Ik ken de GT niet goed genoeg maar ik weet dat sommige apparaten de line uitgangen op mute gooien als de koptelefoon uitgang wordt gebruikt.
    Net de proef op de som gedaan. Twee outputs jacks gevuld met pluggen. Ook dan doet de headphone output het nog gewoon. Geen probleem dus.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    En wat is het verschil in output niveau?

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    En wat is het verschil in output niveau?
    Heb thuis een testje gedaan, feitelijk om de 2 Palmer PDI-09 DI's te testen en er zal best een niveauverschilletje zijn. Maar in de setup die ik voor ogen heb (vanuit 2 DI's 2 x mono links/rechts naar FOH), stereokabeltje naar mono split van GT-100 naar minimixer + AUX send feed uit FOH naar minimixer speelt dit geen rol. Werkt zoals het hoort.

  10. #20

    Standaard

    Graag laat ik jullie weten dat het de experimenten succesvol waren.

    Afgelopen zaterdag gespeeld in een kleine kroeg met powered mixer. Als monitormixer een Jamhub gebruikt met gewoon via de output daarvan 2 stereo line inputs gebruikt (links/rechts). Was ik een beetje huiverig voor maar klonk gewoon prima en de monitormix was exact zoals bij de repetities. Aangezien het publiek na 4 toegiften om nog meer vroeg gaan we er maar van uit dat het geluid naar tevredenheid was.

    Gisteren in een grandcafé te Breda gespeeld met professioneel PA-bedrijf. Ging wederom prima. Heb de monitormix van het bedrijf als basismix gebruikt en een tikkie eigen mix van mijn GT-100 rechtstreeks naar mijn minimixer bijgevoegd en dat speelde gewoon lekker.

    Ook geen mens die klaagde over mijn gitaargeluid. En de stereo effecten zijn toch wel gaaf over een PA.

    Het is alleen nog een beetje wennen aan de nieuwe oriëntatie met de in-ears, maar dat gaat geen 2 optredens meer duren. Geen spijt van: mijn oren en mijn rug zijn me dankbaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top