Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard TC Helicon Play Acoustic en Switch-3 pedaal

    Ik ben van plan om een TC Helicon Play Acoustic aan te schaffen.
    Nu lijkt het me handig om daar de uitbreiding Switch-3 footswitch ook bij te hebben, echter die vind ik relatief gezien veel te duur (Eur 79,-), voor 3 schakelaars in een doosje.
    Ik heb natuurlijk al flink gegoogled, en er wordt hier en daar gemeld dat de Digitech FS3X hetzelfde is.
    Maar ik dacht dat de Switch-3 momentary switches heeft, terwijl de Digitech FS3X latching switches heeft, dus dat klopt dan niet.
    Mijn www zoektocht levert tot dusver geen uitsluitsel op, iemand hier die dit toevallig aan de hand heeft gehad ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens deze lui zijn het momentary switches.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens deze lui zijn het momentary switches.
    Ik zie niets op die pagina over momentary of niet..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mtx123 Bekijk bericht
    Ik zie niets op die pagina over momentary of niet..
    Toch staat het direct boven de afbeelding. Overigens is het ook wel te beredeneren aangezien de Switch-3 ook gebruikt kan worden om up/down door patches/programma's heen te gaan.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Toch staat het direct boven de afbeelding. Overigens is het ook wel te beredeneren aangezien de Switch-3 ook gebruikt kan worden om up/down door patches/programma's heen te gaan.
    Sorry maar ik zie daar echt niets over momentary bij staan...
    Switch-3 is inderdaad momentary, om de redenen die je noemt, maar mijn vraag was juist of de Digitech FS3X dat ook is.

    edit: als ik op die pagina in het pulldown menu op "Amp & FX Switches" klik en vervolgens op "momentary" dan staat daar inderdaad wel dat model bij. Dus je hebt gelijk
    Door redenerend: dit (momentary) pedaal is een vervanger voor de FS3X, dus die is ook momentary, en ik kan die dus gebruiken i.p.v. Switch-3, mits de bedrading intern hetzelfde is. Maar dat is simpel te controleren, schemaatje van Switch-3 is links en rechts te vinden op www.
    Laatst gewijzigd door mtx123; 23 november 2017 om 14:13

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vermoed dat jij via je telefoon kijkt.
    Volgens de beschrijving moet de bedrading van een Digitech aangepast worden. De beschrijving vind je onder “product description”

  7. #7

    Standaard

    Ik kijk via de pc.
    Maar hebben we het wel over hetzelfde, als ik op je link klik dus naar deze url ga:
    http://www.brightonion.co.uk/nova-footswitch/
    dan zie ik daar niets over bedrading aanpassen, en dit is wat er staat onder product description (geen verhaal over bedrading aanpassen):


    Product Description

    Need a cable for your footswitch? Click here!

    This is an copy of the Digitech FS3X (FS300) footswitch that has been wired and labelled to work with the TC Electronic Nova System.

    The pedal is totally passive so no power required. All that you need is a stereo patch cable to connect it to your pedal.

    By default the pedal comes unpainted with a clear label, in the options above you can select for the pedal to be powder coat painted black for an additional £5.00. Please note that if you select for the pedal to be painted then it will not be labelled.

    The pedal is built with:

    Aluminium enclosure
    Neutrik jack socket
    Soft touch heavy duty foot switches
    Point to point wiring
    Velcro to stick it to your pedalboard

    Enclosure dimensions:

    110x60x31mm

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het is een kopie van een Digitech, waar de bedrading van is aangepast om te werken met een TC...... dus

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het is een kopie van een Digitech, waar de bedrading van is aangepast om te werken met een TC...... dus
    Yep, helemaal duidelijk nu...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Of je koopt een originele voor 69 eur

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top