Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard Kaasschaafmethode II

    Ik had een liedtekst gepost over de Kaasschaafmethode (Je eigen songteksten - post 742). Een soort rant and rave over de Heer Kamp, je weet wel die Drent in dienst van de NAM. En de manier waarop bij ING met de ING kaasschaaf is omgegaan. Met een foto van de ING kaasschaaf. Hij staat er nog, ik kan alleen niet de foto opnieuw plaatsen.

    Achteraf was ik niet helemaal tevreden, vandaar dat ik nummer II heb geschreven en gepost.

    Dit is post 743:

    Niet helemaal duidelijk het verband gelegd tussen de kaasschaafmethode, die al jaren werd gebruikt, en de botte bijl als gevolg van Wouter Bos' bijzonder vakbekwame opmerkingen over hoe banken verder moesten.
    Dankzij hem kwam de botte bijl.
    Laat dat nou precies hetgeen zijn dat de PvdA de laatste verkiezingen ook is overkomen?

    Ik ga goed opletten welke briljante methodes ze bedenken om zichzelf opnieuw uit te vinden.
    Om te beginnen die ongewassen idioot de laan uitsturen die zich opzettelijk in oude rommel kleed om meer arbeidersachtig over te komen.
    Nog nooit het verschil begrepen tussen sexy doen en sexy zijn.

    Enfin, voor ik wist wat er gebeurde had ik een protestlied.

    Kaasschafmethode II

    Ooit in goede oude tijden
    Werd de kaasschaaf wel gebruikt
    En vaker dan eens hoor, schatjes
    De CEO lachte besmuikt

    Een dun laagje van 't personeel
    Verdween geruisloos uit het boek
    Een klein rood kruisje achter je naam
    Met mate anders einde zoek

    Of je nou voor twee of drie werkt
    Ach, zoveel scheelt dat nou ook weer niet
    Het scheelt op het afdelingsbudget
    Niet dat je het in de balans ziet

    Moeten fors gaan bezuinigen?
    Nou, dat hebben we geweten hoor
    Dubbel voor een bank betalen
    Tienduizend krijgen WW erdoor

    Vergeten goede voornemens
    Ja, als die ooit werden gemaakt
    Botte bijl kaasschaafmethode
    Tienduizenden erdoor geraakt

    Br
    'k Zie 'm het Journaal inlopen
    Met een zelfvoldane lach
    Overal verstand van hebben
    Hij lult, de bank gaat overstag

    Ref
    Kaasschaaf heeft nog iets menselijks
    Als je consequenties vergeet
    PvdA overkomen
    Wat Wouter Bos glimlachend deed

    W15apr2017

    Vriendelijke groet, Gus

    http://picosong.com/wniyL

    Net een dag of 15 geleden opgenomen, zag ik het smoel van Woutertje Bos weer op TV.
    Achteraf liep ik behoorlijk voor. Als we niet om onszelf lachen, doet een ander het.
    In Tartiflette we trust…..

  2. #2

    Standaard

    Kamp..... kabouter Bos.....
    Geen wonder dat hier niemand op reageert.
    Kaasschaaf, botte bijl of de scheermes-methode. Allemaal even slinks en altijd met een lach (Bos vooral, let maar op in elk
    interview komt die weer tevoorschijn) gedaan.

    De bas vind ik heel geweldig in dit nummer. Lekker prominent aanwezig met een goed geluid.
    Goe' gedaan jochie....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ben gaan luisteren zonder eerst de tekst te lezen.
    Doe je meestal bedacht ik me, kijken of ik er anders naar ga luisteren.
    Nou en of, tekst wordt secundair.
    Ik hoor nou, tis eigenlijk 1 grote track waarbij je de faders terugduwt als er gezongen wordt. En weer omhoog wanneer uitgezongen.
    Net zo effectief als het eenvoudig is.
    In feite een hele oude methode. Time tested & true.
    Het was vroeger zelfs nog barbaarser, als je een solo kreeg moest je naar een microfoon toe lopen.
    Soms kon dat niet, als je door een amps speelde bijvoorbeeld. Ik ken het verhaal dat een technicus de amp van Cliff Gallup naar de microfoon draaide waneer Cliff een solo kreeg. En weer terug als Gene ging zingen.
    Die muziek klinkt fantastisch goed trouwens, meer toeters & bellen wil niet per definitie zeggen beter.
    Ik wil maar zeggen, ik vind het een sympathiek effect, daar kan geen limiter tegen op.
    Voor de rest, dit lijkt me prima te floreren in een lange autorit. Naar Kassel bijvoorbeeld om een tentoonstelling van Buys te bezoeken.
    Tijd genoeg om het 2 keer te draaien, kan de tekst ook aandacht krijgen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Kamp..... kabouter Bos.....
    Geen wonder dat hier niemand op reageert.
    Kaasschaaf, botte bijl of de scheermes-methode. Allemaal even slinks en altijd met een lach (Bos vooral, let maar op in elk
    interview komt die weer tevoorschijn) gedaan.

    De bas vind ik heel geweldig in dit nummer. Lekker prominent aanwezig met een goed geluid.
    Goe' gedaan jochie....
    Ernest,
    Altijd blij met je reacties. En zojuist zie ik dat je er ook weer eentje hebt gepost. Ga ik lekker naar luisteren.
    Het oprichten van een over-en-weer fanclub moet er toch maar van komen vind je niet?
    En omdat het allemaal nog waar is ook, èn om een maximale hoeveelheid subsidie binnen te harken. Een beetje relaxt genieten van muziek wordt ook hier zeldzaam (lijkt het) dus langzaamaan subsidie waardig.

    Ik had het nog niet opgenomen of Woutertje blijkt betrokken bij het binnenhalen van een Medicijn Genootschap uit London naar Amsterdam, waardoor er weer 1000 hoogbetaalde mensen op de woningmarkt worden losgelaten. Inclusief riante ondersteuning en verhuisregelingen. Dus het is geen hogere wiskunde om te bedenken wat dit weer gaat doen voor de prijzen van eten, huizen en parkeren in Groot Amsterdam.

    Leuk dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ben gaan luisteren zonder eerst de tekst te lezen.
    Doe je meestal bedacht ik me, kijken of ik er anders naar ga luisteren.
    Nou en of, tekst wordt secundair.
    Ik hoor nou, tis eigenlijk 1 grote track waarbij je de faders terugduwt als er gezongen wordt. En weer omhoog wanneer uitgezongen.
    Net zo effectief als het eenvoudig is.
    In feite een hele oude methode. Time tested & true.
    Het was vroeger zelfs nog barbaarser, als je een solo kreeg moest je naar een microfoon toe lopen.
    Soms kon dat niet, als je door een amps speelde bijvoorbeeld. Ik ken het verhaal dat een technicus de amp van Cliff Gallup naar de microfoon draaide waneer Cliff een solo kreeg. En weer terug als Gene ging zingen.
    Die muziek klinkt fantastisch goed trouwens, meer toeters & bellen wil niet per definitie zeggen beter.
    Ik wil maar zeggen, ik vind het een sympathiek effect, daar kan geen limiter tegen op.
    Voor de rest, dit lijkt me prima te floreren in een lange autorit. Naar Kassel bijvoorbeeld om een tentoonstelling van Buys te bezoeken.
    Tijd genoeg om het 2 keer te draaien, kan de tekst ook aandacht krijgen.
    Je hebt het goed gehoord. De centrale knop iets opduwen bij een 'solo'. Maar omdat ik het nu te ruw doe is het goed hoorbaar.
    Het laatste stuk van je post heeft mijn speciale aandacht. Wij zijn bijzonder grote liefhebbers van Beuys. Ook een antroposoof, maar vele malen maffer dan ik heb ik wel het idee.
    Als er (afgezien van de eiken) een speciale tentoonstelling is over zijn werk zou ik het fijn vinden als je me op het spoor zou zetten, want ik heb het niet kunnen vinden.

    Het kan natuurlijk ook een subtiele manier zijn om te zeggen dat mijn nummertjes wat aan de lange kant zijn.
    Hoe het ook zij...
    Dank voor het luisteren.
    Ja, ik had de baspartij wel even overnieuw mogen doen. Naar het eind sluipen daarin toch wat slordigheidjes.
    Wat zeggen die Groningers ook weer over als het niet gaat zoals het moet?

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    Hier is ie hoor.
    Schoon aan de haak en niet geshopt of wat dan ook.

    Zeg nou nog eens dat die banken een verborgen agenda hebben! Dit is nog eens transparant 'HR'!





    Beschamend?
    In die zin zijn politici en bankiers aan elkaar gewaagd. Een heel eigen vorm van autisme waarin welbespraaktheid een boost heeft en oprechtheid en schaamte helemaal ontbreken.

    Now don't get me started, het ging om de foto.
    En hier is ie. Het origineel dat model stond voor dit lied.
    Wie 'm nodig heeft om de managementlaag van zijn eigen bedrijf uit te dunnen mag hem lenen.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 1 december 2017 om 08:27 Reden: Raar klein foto'tje. Dat hosten gaat niet zonder slag of stoot
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Blijft gedonder met die hosting.
    Probeer het nog maar eens.



    Zo, eens kijken......

    Ik geef het op.
    Klojo's. Met Photobucket nooit een probleem. Missschien is dat het probleem.
    Dan maar zonder plaatje> Tinypic = ruk IMGBB = ruk what next?
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 15 december 2017 om 11:38
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Die kleine was even turen maar nu met subtiell ING.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Jééé, fantastisch!!! Wil je me svp vertellen waar jeje foto's nu host? Want dat is nog een beetje een puzzel. Dank je wel dus. Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Je moet zorgen dat de foto op een eigen pagina opent. Je gaat dus op die foto staan en onder je rechter -of linker- muisklik kies je voor "afbeelding openen op nieuw tabblad/pagina"
    En die url kan je gebruiken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top