Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard Nieuwe Koch voor Greg Koch

    Koch is al een tijdje niet meer zo hip, maar deze signature amp voor Greg Koch klinkt wel erg lekker. Dat bakje zit ook vol met schakelmogelijkheden. Het zal wel geen koopje worden.



    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Hmmsjaa.... het is mij te rafelig en te piekerig in het mid/hoog.
    Ik hou best van rafelig maar met ronder hoog en een goeie bottom er onder.
    Wel dat typische Nederlandse soundje, ergens tussen Bochum en Huddensfield in.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Greg Koch, lastig. Schroef een willekeurige speaker in een bananendoos en hang daar een Fender 212 deluxe aan (dat transistor ding) en hij weet er nog een fatsoenlijk geluid uit te halen.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb afgelopen weekend die 2 filmpjes aandachtig beluisterd en ik werd er toch niet blij van.
    Schel, vooral op de leadkanalen, een beetje hetzelfde euvel wat de koch studiotone had op hoog volume. Ik mis strakheid en een ronde tone. Clean wel goed, dus als pedalen platform een goeie optie, maar ik denk dat je hem daarvoor niet koopt.
    Een beter alternatieve is de fender deluxe reverb met de bright cap eruit gehaald.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heb afgelopen weekend die 2 filmpjes aandachtig beluisterd en ik werd er toch niet blij van.
    Schel, vooral op de leadkanalen, een beetje hetzelfde euvel wat de koch studiotone had op hoog volume. Ik mis strakheid en een ronde tone. Clean wel goed, dus als pedalen platform een goeie optie, maar ik denk dat je hem daarvoor niet koopt.
    Een beter alternatieve is de fender deluxe reverb met de bright cap eruit gehaald.
    Ik denk dat het ook met Greg te maken heeft. Tele-brug voluit, regelmatig de volumeknop terugdraaien en hard picking leveren nogal spanky sounds op. Ik denk dat die amp met mijn eigen gitaren ronder klinkt dan Greg hier demonstreert. Het lijkt me wel een veelzijdigere amp dan een Deluxe Reverb.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat kan ja. Maar het schelle zit echt door de pre-amp en de combi met kleinere 10 inch speakers werkt ook mee aan de schelheid, tophoog wat deze amp heeft. Ik heb zelf 5 kochs gehad dus ken het karakter van die amps vrij goed.
    Wel vind ik het uiterlijk werkelijk schitterend. Lekker retro dat wel. Qua design zijn ze erop vooruit gegaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat kan ja. Maar het schelle zit echt door de pre-amp en de combi met kleinere 10 inch speakers werkt ook mee aan de schelheid, tophoog wat deze amp heeft. Ik heb zelf 5 kochs gehad dus ken het karakter van die amps vrij goed.
    Wel vind ik het uiterlijk werkelijk schitterend. Lekker retro dat wel. Qua design zijn ze erop vooruit gegaan.
    Ik heb een Multitone gehad en het clean van de Greg vind ik beter, althans gebaseerd op de video's. Dus onder voorbehoud.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    In de video’s is Greg inderdaad te keer aan het gaan met een tele wat het pinnige karakter van het geluid verklaart. Toonregeling zit niet voor niets op de amp en gitaar. Bij mijn Koch’s helpt dat ook. Het karakter van een Gretsch of een tele vraagt niet voor niets om andere instelling of aanpassing. Zegt dus niets over de kwaliteit van de amp.
    Het hebben van de mooiere vorm van Tremelo zou voor mij een pre zijn. Uiterlijk is echt prachtig geworden! Ik heb ook Koch’s met 10 inch speakers en die leveren genoeg laag.......
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top