Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Dreamy Rock

  1. #1

    Standaard Dreamy Rock

    Een live gitaar jam dingetje van mij, one take maar dat mag de pret niet drukken :-)
    https://soundcloud.com/duckman66nl/dreamy-rock-ballad

    backing track from Dopez Tracks
    "Dreamy Rock Ballad Backing Track in Bm"
    www.youtube.com/watch?v=ZTRhimfxCzQ


    Gear used: S1pro, Fender strat, KPA

  2. #2

    Standaard

    Leuk!
    Persoonlijk heb ik het dan effe minder met die obligate slapback op die solo, maar dan hebben we de minpuntjes ook wel een beetje gehad.

    De backing track deugt en je maakt er leuk gebruik van. Het is ook leuk om dit soort dingen te maken hè? Dat scheelt ook een hoop.
    Gewoon lekker een beetje aan snaren trekken. Heerlijk.

    Van mij (Fe maan - plat Amsterdams) mag je vaker langskomen met dit soort werk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

    Standaard

    Ik herken dit wel, zet een backing track op en waan jezelf even in de rol van een groots solo gitarist :-) Ik zou mogelijk hetzelfde spelen en net zo brengen al jij nu hebt gedaan en dat is gewoon leuk voor dat moment. Het geeft voor mij ook aan dat een goede instrumentale gitaartrack meer is dan alleen maar toonladders aflopen. Opbouw en een goede hoek is een kunst. Er wordt vaak gezegd dat een solo binnen een nummer iets moet toevoegen dan dat het niet alleen op zichzelf moet staan, vaak is dat ook zo. Deze manier van spelen is leerzaam en zeker omdat je het hebt opgenomen zodat je achteraf goed zou kunnen beoordelen wat werkt en wat niet. Meer rust en langzamer opbouwen naar een climax en terugkeren van thema's werkt imo altijd erg goed voor een instrumentaal gitaarnummer. Luister maar naar Satriani of Vai. Geen kritiek maar slechts even een andere kijk op instrumentale gitaarmuziek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top